"W pociągu do Warszawy bardzo zimno, ogrzewania tylko w 1 wagon. Przygotowuje interwencje do prezesa PKP intercity" - napisał na Facebooku poseł John Godson po podróży pociągiem Twoje Linie Kolejowe z Łodzi do Warszawy dwa dni temu.
Po zamieszczeniu tej informacji odezwali się internauci, którzy na własnej skórze niejednokrotnie doświadczyli kilkugodzinnej podróży w zimnych wagonach, w których nie działało ogrzewanie. Nawet w tych objętych pierwszą klasą.
Czytaj także: PKP InterCity z powodu remontów straciło połowę pasażerów na trasie Warszawa-Gdańsk
- Miałem okazję jechać dwoma pociągami PKP Intercity, relacji Gdynia-Kraków oraz Gdańsk-Wrocław - opowiada internauta z Pomorza. - W obu jechałem 1. klasą. W pierwszym było ciepło, ale strasznie brudno. W tym drugim było odrobinę czyściej, ale za to zimno. Na pytanie: "czy może być cieplej?" konduktor odpowiedział: "nie, bo to taki wagon".
Z danych, jakie dwa tygodnie temu przedstawił portal www.pasazer.info.plna którym można zgłaszać uwagi do Urzędu Transportu Kolejowego oraz oceniać działanie kolei, prawie 60 procent pasażerów skarżyło się właśnie na niski komfort podróży spowodowany temperaturami panującymi w wagonach.
Czytaj także: Więcej pociągów na ferie, ale podróż będzie długa
PKP Intercity odpowiada, że robi wszystko co możliwe, by pasażerowie jechali w znośnej temperaturze.
- Wraz z nadejściem mrozów zmieniliśmy sposób ogrzewania pociągów i teraz wagony, które stoją na postoju a mają wyjechać w trasę, ogrzewamy przez trzy godziny, czyli o godzinę dłużej niż do tej pory - informuje Małgorzata Sitkowska, rzecznik PKP Intercity. - Cały czas trwa także stopniowa wymiana taboru, a tym samym sukcesywnie znikają wagony starszego typu z prądnicami, a pojawiają się wagony z przetwornicami - dodaje.
Czy apel, który poseł Godson zamierza wystosować do PKP Intercity przyniesie efekt? Raczej nie, bo jak podkreślają pracownicy spółki, w trudnych warunkach pogodowych niektórych problemów technicznych nie da się uniknąć.
- Każdy podróżny, który jest niezadowolony ze świadczonych przez nas usług może wystosować reklamację - odpowiada Małgorzata Sitkowska. - Dołożymy oczywiście wszelkich starań, by do sytuacji, w których w wagonach jest zbyt zimno dochodziło jak najrzadziej - podkreśla.
Wszyscy niezadowoleni mogą kierować uwagi odnośnie do jakości podróżowania pociągami PKP Intercity w czasie zimy na adres e-mailowy: [email protected].
21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?