Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pomorze: Pasażerowie narzekają na zimno w pociągach

Anna Werońska
Jest mróz, więc ogrzewanie w pociągach szwankuje
Jest mróz, więc ogrzewanie w pociągach szwankuje Paweł Relikowski
Pasażerowie narzekają na zimno w pociągach. Poseł John Godson zapowiedział, że będzie interweniował u prezesa PKP Intercity.

"W pociągu do Warszawy bardzo zimno, ogrzewania tylko w 1 wagon. Przygotowuje interwencje do prezesa PKP intercity" - napisał na Facebooku poseł John Godson po podróży pociągiem Twoje Linie Kolejowe z Łodzi do Warszawy dwa dni temu.

Po zamieszczeniu tej informacji odezwali się internauci, którzy na własnej skórze niejednokrotnie doświadczyli kilkugodzinnej podróży w zimnych wagonach, w których nie działało ogrzewanie. Nawet w tych objętych pierwszą klasą.

Czytaj także: PKP InterCity z powodu remontów straciło połowę pasażerów na trasie Warszawa-Gdańsk

- Miałem okazję jechać dwoma pociągami PKP Intercity, relacji Gdynia-Kraków oraz Gdańsk-Wrocław - opowiada internauta z Pomorza. - W obu jechałem 1. klasą. W pierwszym było ciepło, ale strasznie brudno. W tym drugim było odrobinę czyściej, ale za to zimno. Na pytanie: "czy może być cieplej?" konduktor odpowiedział: "nie, bo to taki wagon".

Z danych, jakie dwa tygodnie temu przedstawił portal www.pasazer.info.plna którym można zgłaszać uwagi do Urzędu Transportu Kolejowego oraz oceniać działanie kolei, prawie 60 procent pasażerów skarżyło się właśnie na niski komfort podróży spowodowany temperaturami panującymi w wagonach.

Czytaj także: Więcej pociągów na ferie, ale podróż będzie długa

PKP Intercity odpowiada, że robi wszystko co możliwe, by pasażerowie jechali w znośnej temperaturze.
- Wraz z nadejściem mrozów zmieniliśmy sposób ogrzewania pociągów i teraz wagony, które stoją na postoju a mają wyjechać w trasę, ogrzewamy przez trzy godziny, czyli o godzinę dłużej niż do tej pory - informuje Małgorzata Sitkowska, rzecznik PKP Intercity. - Cały czas trwa także stopniowa wymiana taboru, a tym samym sukcesywnie znikają wagony starszego typu z prądnicami, a pojawiają się wagony z przetwornicami - dodaje.

Czy apel, który poseł Godson zamierza wystosować do PKP Intercity przyniesie efekt? Raczej nie, bo jak podkreślają pracownicy spółki, w trudnych warunkach pogodowych niektórych problemów technicznych nie da się uniknąć.

- Każdy podróżny, który jest niezadowolony ze świadczonych przez nas usług może wystosować reklamację - odpowiada Małgorzata Sitkowska. - Dołożymy oczywiście wszelkich starań, by do sytuacji, w których w wagonach jest zbyt zimno dochodziło jak najrzadziej - podkreśla.

Wszyscy niezadowoleni mogą kierować uwagi odnośnie do jakości podróżowania pociągami PKP Intercity w czasie zimy na adres e-mailowy: [email protected].

Codziennie rano najważniejsze informacje z "Dziennika Bałtyckiego" prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki