Pomorze: Deklarują współpracę na rzecz budowy tunelu niemiecko-duńskiego

Jacek Klein
Starania Pomorza o pozyskanie przez lokalne firmy kontraktów przy budowie tunelu łączącego Niemcy i Danię nabrały oficjalnego charakteru. - Działając na rzecz rozwoju gospodarczego województwa pomorskiego, wyrażamy wolę współpracy i poparcia na rzecz wszystkich podmiotów zaangażowanych w realizację projektu Femern Sund Baelt - głosi deklaracja współpracy.

Pod deklaracją podpisali się: Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego; Patryk Michalak, prezes Stoczni Gdynia; Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska; Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni; Teresa Kamińska, prezes Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej; Jacek Klimczak, prezes Portu Północnego; Łukasz Żelewski, prezes Agencji Rozwoju Pomorza, i Alan Aleksandrowicz, prezes Gdańskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego.

W Gdańsku ma powstać fabryka elementów tunelu duńsko-niemieckiego

- Deklarujemy pomoc sygnatariuszy porozumienia we wszystkich aspektach, w ramach posiadanych kompetencji, które zmierzać będą do lokalizacji w naszym regionie zakładu produkującego wielkogabarytowe elementy tunelu drogowo-kolejowego - głosi dokument.

- To szansa nie tylko na nowe kontrakty, ale także na nowe miejsca pracy - mówi Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.

O tym, że pomorskie firmy chcą sporo zarobić na duńskiej inwestycji, pisaliśmy we wczorajszym wydaniu "Dziennika Bałtyckiego". Za trzy lata rozpocznie się budowa tunelu samochodowo-kolejowego, łączącego niemiecką wyspę Fehmarn z duńską wyspą Lolland. Wartość inwestycji szacowana jest na 5 mld euro, czyli około 20 mld zł.

Zgodnie z wizją sygnatariuszy deklaracji, zakład produkujący wielkogabarytowe elementy tunelu miałby powstać na obszarach Portu Północnego. Powstała tam infrastruktura mogłaby być wykorzystana w przyszłości do innych projektów. Zdobycie kontraktów przy budowie tunelu oznaczałoby, że przez kilka lat w Trójmieście pracę może mieć 3 tys. osób, drugie tyle w innych regionach kraju w stoczniach, portach, hutach, cementowniach.

Aby te plany się ziściły, musimy pokonać wielu konkurentów z 16 miast Danii, Szwecji i Niemiec.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Strefa Biznesu - Ceny samochodów elektrycznych zaczynają spadać.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie