Pomorskie wspólnie przeciwko hejtowi w Internecie

mat. partnera/ Fundacja Orange
Szkolny Tydzień Tolerancji, pomarańczowe sznurówki, zabawa suchym lodem czy puszczanie wielkich baniek – to tylko niektóre aktywności, które przygotowano dla mieszkańców Czarnego i Rytla w ramach akcji #jestnaswiecej. Lokalne wydarzenia zaplanowały Pracownie Orange, które przystąpiły do ogólnopolskiej akcji przeciwko hejtowi w Internecie, zainaugurowanej przez Fundację Orange.

– Hejt to dziś niestety powszechne zjawisko i nie tylko najmłodsi nie wiedzą, jak skutecznie sobie z nim poradzić. Negatywne komentarze i opinie mogą dotknąć każdego z nas, dlatego w ramach akcji #jestnaswiecej uświadamiamy o jego konsekwencjach i uczymy jak nie dopuścić do rozprzestrzeniania się tego zjawiska – mówi Anna Guzik, ambasadorka Pracowni Orange.

Andrzejki na pomarańczowo
Zabawa andrzejkowo-mikołajkowa w Rytlu obfitowała w wiele atrakcji – nie zabrakło Świętego Mikołaja, ale też pokazów baniek mydlanych czy zabaw suchym lodem. O sposobach na walkę z hejtem w sieci było także głośno podczas wielu lokalnych wydarzeń kulturalnych.

– 7 grudnia wspólnie ze Świętym Mikołajem dołączyliśmy do akcji #jestnaswiecej, założyliśmy pomarańczowe sznurówki i powiedzieliśmy „STOP” hejtowi w sieci! To właśnie dzięki naszemu zaangażowaniu wspólnie czynimy Internet bardziej bezpiecznym miejscem – zaprasza Małgorzata Kowalewska-Remisz, lider lokalnej Pracowni Orange.

Szkolny Tydzień Tolerancji
W Czarnem przeprowadzono zajęcia przedstawiające definicję i skojarzenia związane z hejtem
oraz zachęcające do otwartej rozmowy na temat mowy nienawiści. Uczestniczki i uczestnicy w
podziale na grupy przygotowali projekt koszulki i torby z hasłami przeciw hejtowi. A już 14 grudnia, podczas jarmarku świątecznego na rynku w Czarnem zaplanowany jest happening i kolejna okazja do wplecenia pomarańczowej sznurówki na znak sprzeciwu wobec hejtu.

– Podczas Tygodnia tolerancji w naszej szkole, uczennice i uczniowie mieli szansę podjąć dyskusję na temat hejtu, który tak często dotyka ich w codziennym życiu. Widzimy, że szczególnie młodzi ludzie są narażeni na ten rodzaj przemocy psychicznej. Dlatego z dużym zaangażowaniem podeszliśmy do akcji #jestnaswiecej i wykorzystaliśmy ją jako pretekst do rozpoczęcia dyskusji o mowie nienawiści – mówi Piotr Hulisz, lider lokalnej Pracowni Orange.

Przeciwko hejtowi w sieci
Pracownie Orange to program społeczny Fundacji Orange, w ramach którego zakładane są multimedialne świetlice w małych miastach i wsiach. Celem inicjatywy jest zapewnienie mieszkańcom lepszego dostępu do technologii, wzmocnienie ich cyfrowych kompetencji i stworzenie przestrzeni wspólnych działań. Powstało ich aż 100 w całej Polsce, każda wyposażona w sprzęt i regularnie wspierana warsztatami i innymi działaniami edukacyjnymi.

– W akcji #jestnaswiecej chcemy pokazać, że Internet może być przyjaznym miejscem dla wszystkich użytkowników – zwłaszcza dzieci i młodzieży. Dlatego uczymy, jak radzić sobie z hejtem w sieci i jak reagować na to zjawisko, by powstrzymać jego rozprzestrzenianie się – mówi Ewa Krupa, prezes Fundacji Orange. – Zależy nam na integracji lokalnych społeczności, stąd cieszą nas zaangażowanie i kreatywność, z jaką Pracownie przystąpiły do naszego wyzwania. Pojawiło się mnóstwo ciekawych pomysłów, które będziemy wspólnie realizować – podsumowuje.

Fundacja Orange uczy, jak mądrze i bezpiecznie korzystać z nowych technologii. Prowadzi autorskie projekty edukacyjne, w których dba o cyfrowe kompetencje dzieci, młodzieży i nauczycieli. Uczy programowania, podstaw edukacji medialnej, a w 100 małych miejscowościach otworzyła multimedialne Pracownie Orange wyposażone w darmowy internet i sprzęt. Współprowadzi warszawski FabLab powered by Orange. Koordynuje największy program wolontariatu pracowniczego w Polsce. Jest jedyną fundacją korporacyjną wśród firm telekomunikacyjnych w Polsce. Więcej informacji: www.fundacja.orange.pl; www.facebook.com/FundacjaOrange.

FLESZ: Polacy żyją krócej. Co nas zabija?

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie