Przetarg na tzw. bajpas kartuski realizowany przez PKP PLK ogłoszony po raz drugi. Nadal nie ma wykonawcy
Niedawno informowaliśmy o przetargu ogłoszonym przez Pomorską Kolej Metropolitalną SA dotyczącym wykonania dokumentacji oraz budowy tzw. „bajpasa kartuskiego” na odcinku realizowanym przez tę samorządową spółkę – 1,5 km toru. Zwycięzca przetargu będzie musiał wykonać wszystkie prace do 9 września 2022 r.
Okazuje się jednak, że są problemy z wyłonieniem wykonawcy drugiego odcinka – dłuższego, który realizować będzie PKP PLK. Chodzi o modernizację ok. 15 km istniejącej linii Gdańsk Kokoszki-Stara Piła-Żukowo-Glincz.
W lutym tego roku PKP PLK już po raz drugi ogłosiła przetarg na budowę 15-kilometrowego odcinka tzw. bajpasa kartuskiego. Niestety, mimo okrojenia projektu, oferenci wciąż żądają za dużo.
Przetarg na tzw. bajpas kartuski. Ile firm przystąpiło do przetargu?
Do przetargu przystąpiło tym razem 12 firm. Najtańszą okazała się oferta z kwotą 137,7 mln zł. To taniej niż za pierwszym podejściem (było 250,3 mln zł), ale wciąż za drogo. Spółka PKP PLK zarezerwowała w swoim budżecie na tę inwestycję 123 mln zł.
Nie wiadomo, czy dojdzie do trzeciego postępowania przetargowego. Rozważana jest też możliwość zorganizowania aukcji elektronicznej, czyli pewnego rodzaju dogrywka między wykonawcami, którzy drogą licytacji będą mogli zaproponować inną cenę.
Tzw. bajpas kartuski musi być wybudowany i zakończony do 9 września 2022 roku.
Odwiedź nas na Facebooku!
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?