Pomorskie: Przetarg na tzw. bajpas kartuski realizowany przez PKP PLK. Oferenci po raz kolejny żądają za dużo. Będzie kolejne postępowanie?

Lucyna Puzdrowska
Lucyna Puzdrowska
Przetarg na tzw. bajpas kartuski został ogłoszony po raz drugi. Nadal nie znamy wykonawcy inwestycji
Przetarg na tzw. bajpas kartuski został ogłoszony po raz drugi. Nadal nie znamy wykonawcy inwestycji www.pkm-sa.pl
Tzw. bajpas kartuski to kolejowa trasa objazdowa z Gdańska do Kartuz przez Gdańsk Kokoszki i Starą Piłę, w śladzie dawnych linii kolejowych nr 234 i 229. Powstaje ona w związku z przygotowywaną przez PKP PLK elektryfikacją i budową drugiego toru na linii 201 Gdynia-Kościerzyna-Bydgoszcz. W lutym tego roku PKP PLK już po raz drugi ogłosiła przetarg na budowę 15-kilometrowego odcinka bajpasa kartuskiego. Niestety, mimo okrojenia projektu, oferenci wciąż żądają za dużo.

Przetarg na tzw. bajpas kartuski realizowany przez PKP PLK ogłoszony po raz drugi. Nadal nie ma wykonawcy

Niedawno informowaliśmy o przetargu ogłoszonym przez Pomorską Kolej Metropolitalną SA dotyczącym wykonania dokumentacji oraz budowy tzw. „bajpasa kartuskiego” na odcinku realizowanym przez tę samorządową spółkę – 1,5 km toru. Zwycięzca przetargu będzie musiał wykonać wszystkie prace do 9 września 2022 r.

Okazuje się jednak, że są problemy z wyłonieniem wykonawcy drugiego odcinka – dłuższego, który realizować będzie PKP PLK. Chodzi o modernizację ok. 15 km istniejącej linii Gdańsk Kokoszki-Stara Piła-Żukowo-Glincz.

W lutym tego roku PKP PLK już po raz drugi ogłosiła przetarg na budowę 15-kilometrowego odcinka tzw. bajpasa kartuskiego. Niestety, mimo okrojenia projektu, oferenci wciąż żądają za dużo.

Przetarg na tzw. bajpas kartuski. Ile firm przystąpiło do przetargu?

Do przetargu przystąpiło tym razem 12 firm. Najtańszą okazała się oferta z kwotą 137,7 mln zł. To taniej niż za pierwszym podejściem (było 250,3 mln zł), ale wciąż za drogo. Spółka PKP PLK zarezerwowała w swoim budżecie na tę inwestycję 123 mln zł.

Nie wiadomo, czy dojdzie do trzeciego postępowania przetargowego. Rozważana jest też możliwość zorganizowania aukcji elektronicznej, czyli pewnego rodzaju dogrywka między wykonawcami, którzy drogą licytacji będą mogli zaproponować inną cenę.

Tzw. bajpas kartuski musi być wybudowany i zakończony do 9 września 2022 roku.

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie