Ci drudzy zapewniali, że wybrany wariant nie jest ostatecznym, a jedynie tzw. rekomendowanym przebiegiem.
- Nadal każdy może zgłaszać swoje zastrzeżenia - zapewniał Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy PKM. - Z 16 wariantów, które prezentowaliśmy w zeszłym roku, musieliśmy wybrać jeden, by móc rozmawiać o konkretach.
Głównym problemem mieszkańców dzielnicy Firoga było planowane wyburzenie dziewięciu budynków. Dwa z nich to zakłady pracy, których właściciele zgłosili się do PKM i czekają na odpowiedź, czy trasę da się przeprowadzić tak, by ocalić budynki.
Przedstawiciele kolei odrzucali też zarzuty co do niebezpiecznego nocnego przewozu paliwa do lotniska. - Odbywa się on od lat i jak na razie nikomu nic się nie stało - zauważali. Przed setką zdenerwowanych osób tłumaczyli także nieobecność radnych i przedstawicieli Urzędu Wojewódzkiego. - Pojawią się na następnym spotkaniu, gdy zapadną decyzje - zapewniali przedstawiciele PKM.
Pomorska Kolej Metropolitalna połączy Gdańsk z linią kolejową Gdynia - Kościerzyna.
Będzie można dojechać nią ze Śródmieścia do Wrzeszcza, a później przez Niedźwiednik, Kiełpinek i Matarnię - do Portu Lotniczego i Banina.
To największy i najdroższy (wart 700 mln złotych) projekt komunikacyjny na Pomorzu. Ma być gotowy w 2015 r. i znacznie skrócić czas dojazdu z dzielnic na obrzeżach miasta do centrum. Pokonanie drogi z Karczemek do Śródmieścia, na które teraz trzeba przeznaczyć godzinę, zajmie bowiem 20 minut.
Kolejne spotkanie dla mieszkańców Banina i Rębiechowa odbędzie się we wtorek o godz. 18 w Baninie, w remizie przy ul. Lotniczej 29.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?