Cztery z czterdziestu jeden tak zwanych obiektów inżynierskich już powstały, a generalny wykonawca - Budimex - robi wszystko, by dotrzymywać terminów. Nic dziwnego, Pomorska Kolej Metropolitalna ma być gotowa już z końcem kwietnia 2015 r. - niespełna dwa lata od momentu wbicia pierwszej łopaty.
Na Pieckach-Migowie, popularnie zwanych Moreną, stanęły już podpory, a na dniach zacznie się budowa rusztowania pod szalunek pierwszego przęsła wiaduktu.
Przy lotnisku, gdzie powstaje najdłuższy na całej linii - kilometrowy wiadukt - powstała już ponad połowa z jego 26 podpór, a w piątek przy ul. Polanki rozpoczęła się budowa rusztowania pod przęsła wiaduktu.
Intensywne prace trwają też na Strzyży - tutaj, podobnie jak na Morenie, przy przystanku Brętowo, trasa kolejki przecinać się będzie z tramwajem. W tym drugim przypadku tramwaje i składy PKM podjeżdżać będą do wspólnego peronu, co umożliwi pasażerom przesiadkę w wygodnym systemie "door to door". Budowa torowiska tramwajowego na Morenę ruszy wiosną przyszłego roku.
- Tydzień temu o trzy metry przesunęliśmy półkilometrowy odcinek toru SKM na wysokości przystanku Zaspa, żeby zrobić miejsce pod torowisko PKM-ki, przed nami jeszcze podobne przesunięcie toru kolei dalekobieżnej, ale wszystkie prace idą zgodnie z harmonogramem, a w niektórych miejscach przekraczamy plan - cieszy się Tomasz Konopacki, główny specjalista ds. kontaktów społecznych PKM.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?