Zawarty w piątek kompromis zwiększa ilość pozwoleń dla naszych przewoźników do 170 tys., z tego 30 tys. najważniejszych dla nich na transporty z i do krajów trzecich. Strona rosyjska zgodziła się również na 170 tys. pozwoleń, z tym że tylko 10 tys. z nich to dokumenty dotyczące krajów trzecich. Gdańskie porozumienie obowiązywać będzie do końca 2016 roku.
Kością niezgody w tych bardzo trudnych negocjacjach była kwalifikacja przewozów. Jak podkreślała strona polska, Rosjanie chcieli m.in. traktować przewozy towarów z fabryk zagranicznych koncernów działających na terenie Polski... jako tranzyt z kraju trzeciego. Miało to osłabić bardzo silną pozycję polskich przewoźników na rosyjskim rynku.
O tym, jak wyglądała sytuacja w czasie paraliżu, dobrze mówi kazus pana Daniłko, kierowcy z Białej Podlaskiej [CZYTAJ WIĘCEJ TU]Maciej Pietrzak
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?