Polscy GAPOWICZE i ich DŁUGI. Jazda na gapę - kosztowne ryzyko. Dlaczego się nie opłaca?

TK
Dlaczego jazda na gapę się nie opłaca? Ilu mamy gapowiczów i czy liczba jeżdzących bez biletu spada? Gdzie jest największa liczba nieuczciwych pasażerów? O tym dowiadujemy się z danych Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor. Zobacz na kolejnych slajdach >>>
Dlaczego jazda na gapę się nie opłaca? Ilu mamy gapowiczów i czy liczba jeżdzących bez biletu spada? Gdzie jest największa liczba nieuczciwych pasażerów? O tym dowiadujemy się z danych Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor. Zobacz na kolejnych slajdach >>>
Jazda na gapę to ryzyko, które poza tym, że powoduje niekoniecznie zdrowe emocje związane z bliskim spotkaniem z kontrolerem, ma również aspekt czysto ekonomiczny. Dlaczego jazda na gapę się nie opłaca? Ilu mamy gapowiczów i czy liczba jeżdżących bez biletu spada? Gdzie jest największa liczba nieuczciwych pasażerów? O tym dowiadujemy się z danych Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor.

Podróż na gapę wiąże się z konsekwencjami

Zarządzający komunikacją miejską oraz komunikacją miedzymiastową, a także firmy, które kontrolują pasażerów korzystają z narzędzia windykacyjnego, umożliwiającego wpis osoby, która nie zapłaciła w terminie kary za jazdę na gapę do rejestru dłużników BIG. W efekcie spontaniczna podróż może skończyć się podwójną karą:

  • za brak biletu lub karty miejskiej
  • wpisem do rejestru dłużników

Niektórzy ciągle jeszcze żyją w przekonaniu, że kupowanie biletów, to strata pieniędzy, a jazda na gapę jest sposobem na ich zaoszczędzenie. Takie osoby muszą się jednak liczyć z konsekwencjami.

Dlaczego jazda na gapę się nie opłaca? Ilu mamy gapowiczów i czy liczba jeżdzących bez biletu spada? Gdzie jest największa liczba nieuczciwych pasażerów? O tym dowiadujemy się z danych Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor. Zobacz na kolejnych slajdach >>>

Polscy GAPOWICZE i ich DŁUGI. Jazda na gapę - kosztowne ryzy...

W jakiej sytuacji dostaniemy mandat od kontrolera?

Z mandatem musimy się liczyć, w chwili kiedy kontroler stwierdzi u nas:

  • brak ważnego biletu na przejazd
  • brak ważnego dokumentu potwierdzającego możliwość skorzystania z bezpłatnego lub ulgowego przejazdu

Wysokość mandatu ustalana jest z uwzględnieniem ceny najtańszego biletu jednorazowego normalnego, stosowanego przez danego przewoźnika. Kwoty w określonych przypadkach są następujące:

  • brak odpowiedniego dokumentu przewozu = 50-krotność tej ceny
  • brak ważnego dokumentu potwierdzającego posiadanie uprawnień do bezpłatnego lub ulgowego przejazdu = 40-krotność tej ceny

Jak wyglądają losy polskich gapowiczów? Zobacz i przeczytaj w galerii.

Kredyt hipoteczny, to coraz większe ryzyko. UOKiK ostrzega.

Wideo

Materiał oryginalny: Polscy GAPOWICZE i ich DŁUGI. Jazda na gapę - kosztowne ryzyko. Dlaczego się nie opłaca? - Polska Times

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

N
Nałka jazdy
Jak tak można
P
PISFAN
Przy takiej dostępności do biletów Biletomaty w pojazdach komunikacji miejskiej przy przystankach oraz aplikacje na smartfonkara za jazdę na gapę powinna być adekwatne wysoka
G
Gość
Każdy z "ujawnionych" gapowiczów miał tak poważne uzasadnienie dla swojego złodziejstwa (nie bójmy się tego słowa), tak właśnie, ZŁODZIEJSTWA, że nie tylko natychmiast należało go puścić wolno, ale i przeprosić za to, że się go kontrolowało.
Dodaj ogłoszenie