Policjanci ze znakiem jakości

    Policjanci ze znakiem jakości

    Mariusz Jabłoński

    Dziennik Bałtycki

    Dziennik Bałtycki

    Pracownicy Komendy Miejskiej Policji w Gdyni - jako pierwsi w Pomorskiem - odbiorą dzisiaj Certyfikat Zarządzania Jakością PN EN ISO 9001:2001. Certyfikat otrzymują instytucje, które spełniają wymagania petentów oraz prowadzą badania dotyczące wykonywanych usług.
    - Do otrzymania certyfikatu jakości gdyński garnizon policji przygotowywał się bardzo solidnie przez trzy lata - mówi Tomasz Wojaczek, p.o. rzecznik prasowy komendanta miejskiego policji w Gdyni. - Najpierw zorganizowaliśmy szkolenie dla naszych pracowników, na którym mogli dowiedzieć się, czym jest ISO i jakie wymagania musimy spełnić, by je otrzymać. Następnie przeanalizowaliśmy pracę wszystkich komórek organizacyjnych pod kątem ujednolicenia wykonywanych przez nie zadań. Było to o tyle ważne, że chcieliśmy, aby wszystkie gdyńskie komisariaty obsługiwały interesantów identycznie.

    To zdecydowanie ułatwia zgłaszanie wszystkich interwencji przez mieszkańców. W końcu, w każdym komisariacie wystawiono specjalne skrzyneczki, do których osoby tam przychodzące mogą wrzucić kartkę, na której wyrażą swoją opinię dotyczącą pracy komisariatu.

    Co pół roku opinie te są analizowane i jeżeli zauważone zostaną jakieś niedociągnięcia, natychmiast staramy się je naprawić. Te wszystkie prace docenił Polski Komitet Normalizacyjny, który przyznał nam certyfikat jakości.

    Jak podkreślają gdyńscy funkcjonariusze policji, przyznanie certyfikatu jakości znacznie podkreśli prestiż instytucji, w której pracują. W oczach petentów policjanci z Gdyni będą postrzegani jako bardziej wiarygodni.

    Certyfikat świadczy także o tym, że w gdyńskim garnizonie pracują prawdziwi fachowcy.

    Klienci muszą być zadowoleni


    Normę ISO 9001:2001 mogą stosować wszystkie organizacje, niezależnie od ich wielkości i rodzaju.
    Ukierunkowana jest na zrozumienie i spełnienie wymagań klienta, a więc określonych potrzeb względem wyrobów danej organizacji, przyjęcie podejścia procesowego, dostarczanie wyników skuteczności procesów oraz ich ciągłe doskonalenie, w oparciu o obiektywne pomiary.
    Do głównych wymagań normy ISO 9001 należą między innymi wprowadzenie nadzoru nad dokumentacją i zapisami oraz badanie zadowolenia klienta.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Bałtyckim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo