Polacy pokochali diety pudełkowe. "II kwartał był kontynuacją rekordowych ilości zamówień"

Maciej Badowski
Maciej Badowski
- Do końca maja obserwowaliśmy wzrost zainteresowania cateringiem dietetycznym. Okres wakacyjny w naszej branży zawsze oznacza „spłaszczenie” wzrostów- mówi nam ekspert.
- Do końca maja obserwowaliśmy wzrost zainteresowania cateringiem dietetycznym. Okres wakacyjny w naszej branży zawsze oznacza „spłaszczenie” wzrostów- mówi nam ekspert. 123RF
- II kwartał był kontynuacją rekordowych ilości zamówień diety pudełkowej- tłumaczy w rozmowie z Agencją informacyjną Polska Press Przemysław Skokowski, Dietly.pl. Jednocześnie ekspert zwraca uwagę, że branża diety pudełkowej wyróżnia się niezwykle małym wskaźnikiem zamknięcia placówek, a cieszy się nieustannie rosnącym wskaźnikiem nowo otwartych firm.

Pandemia koronawirusa niewątpliwie wpłynęła na rynek cateringu dietetycznego. Jak wyglądał drugi kwartał w porównaniu do poprzednich?

II kwartał był kontynuacją rekordowych ilości zamówień diety pudełkowej. Obecnie codziennie pod drzwi Polaków dostarczanych jest ponad 200 tys. zestawów cateringów dietetycznych. Można śmiało powiedzieć, że Polacy pokochali ten sposób odżywiania. “Dieta z pudełka” szczególnie przypadł do gustu mieszkańcom większych miast, pomiędzy 25 a 40 rokiem życia - mówimy tu zarówno o singlach, jak i małżeństwach z dziećmi. Zauważalne jest, że dla tych grup dieta pudełkowa przestaje być już tylko trendem konsumenckim, a staje się przyzwyczajeniem do wygody i oszczędności czasu.

Czy wraz z luzowaniem obostrzeń, ponownym otwarciu restauracji, czy wreszcie możliwości w miarę normalnego robienia zakupów klientów ubyło?

Do końca maja obserwowaliśmy wzrost zainteresowania cateringiem dietetycznym. Okres wakacyjny w naszej branży zawsze oznacza „spłaszczenie” wzrostów. Jedynym wyjątkiem były zeszłoroczne wakacje, które były anomalią rynkową.

Cateringi dietetyczne w lipcu i sierpniu 2020 zanotowały znaczne wzrosty zamówień. Bez wahania, można powiedzieć, że w silny sposób, przyczyniła się do tego pandemia oraz lockdown. W tym roku sytuacja wróciła do normy, Polacy cieszą się urlopami oraz zasłużonymi wakacjami — a to z kolei spowalnia wzrost zamówień dla naszej branży.

Czego możemy się spodziewać w kolejnych kwartałach?

Wszystko zależy od tego, który z dwóch możliwych scenariuszy przywieje jesienna fala zachorowań. Pierwszy scenariusz, który zakłada spokojny przebieg pandemii, będzie mieć odzwierciedlenie w sezonowych wzrostach względem ilości zamówień — jednak cateringi dietetyczne powinny przygotować się na to, że w tym roku ilość zamówień będzie większa niż w poprzednich latach, nie zapeszając, można powiedzieć, że nawet rekordowa.

Drugi scenariusz — ten bardziej pesymistyczny — zakłada dość mocny przebieg pandemii oraz powrót do obostrzeń i lockdownu.

Jeśli dojdzie do tej sytuacji to spodziewamy się nie tylko rekordów, ale również wzrostów do tej pory niespotykanych. Założenia wynikają przede wszystkim z nałożonej sezonowości rynku, oraz lewarowania wzmożonego popytu ponownym lockownem i ograniczoną mobilnością.

Co najczęściej zamawiamy i za jakie kwoty?

II kwartał to czas, który przeznaczamy na przygotowywanie się do okresu wakacyjnego. W tym okresie rośnie segment klientów, dla których wybór diety nie jest motywowany (tak jak przez cały rok) wygodą. Motywowany jest chęcią stracenia zbędnych kilogramów. Polacy najchętniej wybierają standardowe diety odchudzające, na przykład dietę SIRTFOOD, popularnie nazywaną też dietą Adele. Zauważalny jest wzrost zamówień diet ketogenicznych oraz diet z niskim indeksem glikameicznym.

Pandemia zweryfikowała rynek?

To, co cieszy, to fakt, że branża cateringów dietetycznych z miesiąca na miesiąc się rozrasta. Z początkiem roku 2021 na rynku funkcjonowało ok. 850 firm cateringowych. Natomiast z końcówką cateringów dietetycznych jest już 900.

Niespełna 2 proc. firm postanowiło zakończyć działalność w II kwartale 2021 - jednak na ich miejsce, szybko otworzyło się kilkadziesiąt nowych cateringów.

Branża diety pudełkowej wyróżnia się niezwykle małym wskaźnikiem zamknięcia placówek, a cieszy się nieustannie rosnącym wskaźnikiem nowo otwartych firm.

Polacy smakoszami czekolady

Wideo

Materiał oryginalny: Polacy pokochali diety pudełkowe. "II kwartał był kontynuacją rekordowych ilości zamówień" - Polska Times

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Katarzyna
Też zaliczam się do tych osób, które pokochały pudełka. Swoją dietę zamawiam z foodbox blue z okolic Siedlec. Posiłki mają smaczne, odpowiednio doprawione a porcje w sam raz. Prędko nie zrezygnuje, bo jednak to duża wygoda mieć gotowe posiłki bez konieczności gotowania :)
Dodaj ogłoszenie