W czerwcowej sprzedaży obligacji oszczędnościowych Skarbu państwa największy udział miały 10-miesięczne obligacje premiowe. Oprócz oprocentowania są one "losem" na specjalnej loterii, w której nabywcy zdobędą premie pieniężne - najwyższa w wysokości 10 tys. złotych. Wpływy ze sprzedaży obligacji premiowuych wyniosły ok. 371 mln złotych, a ze wszystkich w czerwcu - prawie 1,18 mld zł, co jest rekordem.

W czerwcu sprzedano obligacje oszczędnościowe o łącznej wartości aż 1.178 mln zł. Największy udział w czerwcowej sprzedaży miały 10-miesięczne obligacje premiowe. Wartość ich sprzedaży osiągnęła poziom 371 mln zł, poinformowało Ministerstwo Finansów.

- Jednorazowo w czerwcu w sprzedaży dostępna była 10-miesięczna obligacja premiowa. To nowy instrument, który gwarantuje zysk w postaci odsetek (1,50 proc.

w skali roku) oraz daje szansę na wygranie dodatkowej premii pieniężnej w wysokości: 10 zł, 100 zł, 1.000 zł, a nawet 10.000 zł. Wyniki sprzedaży pokazują, że obligacje premiowe cieszyły się dużym zainteresowaniem nabywców. Wartość sprzedanych obligacji wyniosła 371 mln zł. Przekłada się to na wzrost wartości puli premii do wygrania. 20 marca 2019 r. zostanie rozlosowanych aż 41.107 premii o łącznej wartości prawie 1,5 mln zł – komentuje Piotr Nowak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów.

Liczba i wartość premii losowanych 20 marca 2019 r.

W losowaniu nabywcy obligacji mogą liczyć na: 37 premii po 10.000 zł, 370 premii po 1.000 zł, 3,7 tys. premii po 100 zł oraz 37 tys. premii po 10 złotych.

Oznacza to, że do wygrania będzie pula 41.107 premii o wartości 1.480.000 zł.

W czerwcu 2018 roku sprzedano obligacje:
10-miesięczne obligacje premiowe (POS0419) – 371,1 mln zł
3-miesięczne (OTS0918) – 326,5 mln zł,
2-letnie (DOS0620) – 210,2 mln zł,
3-letnie (TOZ0621) – 14,1 mln zł,
4-letnie (COI0622) – 194,2 mln zł,
10-letnie (EDO0630) – 59,2 mln zł.

Największym zainteresowaniem cieszyły się 10-miesięczne obligacje premiowe. Nabywcy indywidualni przeznaczyli na ich zakup kwotę 371,1 mln zł (32-proc. udział w strukturze sprzedaży). Popularnością cieszyły się również obligacje 3-miesięczne (28 proc.), 2-letnie (18 proc.), 4-letnie (16 proc.). W dalszej kolejności oszczędzający wybierali obligacje 10-letnie (5 proc.) oraz 3-letnie (1 proc.).

- Emisja obligacji premiowych była emisją pilotażową. Jej celem było uatrakcyjnienie oferty obligacji dla nabywców indywidualnych i promocja wszystkich skarbowych obligacji oszczędnościowych. Czerwcowa sprzedaż obligacji osiągnęła rekordowy poziom blisko 1,2 mld zł i jest to najwyższa miesięczna sprzedaż od 15 lat. Łącznie w pierwszym półroczu na zakup obligacji nabywcy przeznaczyli blisko 5,8 mld zł czyli prawie dwa razy więcej niż w tym samym okresie 2017 r. – komentuje Piotr Nowak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów.

Kto buduje tajemniczy zamek w samym centrum Puszczy Noteckiej, na sztucznie usypanej wyspie. Czy to będzie kolejna afera XXI wieku? Kliknij w ten tekst, a dowiesz się więcej!

Nowy dopalacz trafił do Polski. Stanowi zagrożenie dla życia. Kliknij w ten tekst a dowiesz się jakie wywołuje objawy i jakie są skutki jego zażycia.