Oba omawianie odcinki Trasy Kaszubskiej będą miały po dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach i pas awaryjny. Na odcinku za który będzie odpowiadała firma PORR powstaną trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie (połączenie z istniejącą drogą krajową nr 6), Strzebielino i Luzino. Przy węźle Luzino powstanie Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej służący do zarządzania odcinkiem drogi ekspresowej S6. Budimex na swoim fragmencie stworzy za to węzeł Szemud.
Trasa Kaszubska. Odcinek między Luzinem a Szemudem ostatecznie zbuduje... Budimex
W sumie po tych 20 km Trasy Kaszubskiej kierowcy mają pojechać w drugiej połowie 2021 roku
Przypominamy, że na pierwszy 20-kilometrowy odcinek Trasy z Gdyni do Szemuda podpisano już w marcu. Za 817 mln zł zbuduje go firma Polaqua. Głównym celem tych części drogi krajowej S6 ma być odciążenie z ruchu tzw. małego trójmiasta kaszubskiego.
Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów podjął także niedawno decyzję w sprawie możliwości realizacji wybranych projektów drogowych w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Ma to dotyczyć m.in. dalszych odcinków S6 od Bożegopola do Koszalina.
Zobacz: Trasa Kaszubska. Wizualizacja Drogi Ekspresowej S6 na odcinku Luzino - Szemud mat. GDDKiA
POLECAMY POMORSKIE MOTOFAKTY.PL:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?