Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Podpisano kontrakt na południową obwodnicę Gdańska

Paweł Rydzyński
Konsorcjum firm Bilfinger Berger Polska SA i Wakoz podpisało dziś umowę z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad na budowę obwodnicy południowej Gdańska.

Bilfinger i Wakoz zaoferowały najniższą cenę spośród 5 firm, które stanęły do przetargu - 1,126 mld zł.

Spółka Bilfinger Berger Polska chwali się 60-letnim doświadczeniem - powstała z połączenia Warszawskiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych, Płockiego Przedsiębiorstwa Robót Mostowych oraz Hydrobudowy Service. W dorobku Bilfingera jest m.in. budowa drogi S8 Radzymin - Wyszków, obwodnicy Grójca i mostu na Warcie w Koninie.

Wakoz, firma z Luzina, w 2008 r. wygrała kontrakt na prace ziemne i melioracyjne pod budowę stadionu na Letnicy. Niedawno podpisała umowę z Hydrobudową SA, wykonawcą robót budowlanych, i stała się jednym z jej głównych podwykonawców.

Obwodnica południowa ma mieć 19,4 km długości. Będzie się rozpoczynać w okolicach Straszyna, na tzw. Węźle Południowym, gdzie łączyć się będzie z istniejącą obwodnicą Trójmiasta, a kończyć w Koszwałach skrzyżowaniem z krajową "siódemką". Zjazd na "siódemkę" będzie możliwy także w Przejazdowie. W Lipcach obwodnica południowa będzie się krzyżować z "jedynką", a w Węźle Olszynka będzie mieć połączenie z projektowaną Trasą Sucharskiego, która tunelem pod Martwą Wisłą ominie centrum Gdańska.

Roboty rozpoczną się 15 października i mają potrwać do 15 maja 2012 r.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki