Pociągi Gdynia-Warszawa 160 km/h? Rusza ostatni etap...

    Pociągi Gdynia-Warszawa 160 km/h? Rusza ostatni etap modernizacji. Szyciej pojedziemy w 2015!

    wie

    Dziennik Bałtycki

    Aktualizacja:

    Dziennik Bałtycki

    - Bardzo upraszczając w "ERTMS" chodzi o to, że dziś przepisy nie pozwalają pociągom w Polsce jechać szybciej niż 160 km/h, bo przy większej prędkości obsługa lokomotywy nie mogłaby poprawnie odczytać wskazania semafora. System będzie przesyłał te wskazania drogą radiową na monitor w kabinie, ale pomoże też motorniczemu tak dostosowywać prędkość by w optymalnym czasie, unikając zajętych torów, mógł przejechać trasę - tłumaczy Maciej Dutkiewicz, Rzecznik Prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., który dodaje, że to tylko niektóre funkcje to tylko wartych ok.
    470 mln zł systemów. - Umożliwią podniesienie poziomu bezpieczeństwa ruchu pociągów, zwiększenie zdolności przepustowej linii kolejowej oraz przyczynią się do zmniejszenia ryzyka wypadków - zapewnia.

    Projektowanie i montaż ERTMS potrwa do czerwca 2015 roku. Wykona go międzynarodowe konsorcjum Bombardier Transportation Polska, Thales Polska i Nokia Siemens Networks. Postępował będzie równolegle z prowadzoną modernizacją 350-kilometrowej linii, w której skład wchodzi łącznie około tysiąca kilometrów torów. Prace oznaczają m.in. budowę setki nowych wiaduktów, rozbiórkę istniejących torów i zastąpienie ich nowymi, często - w innym miejscu, by nowa geometria torów pozwoliła na wyższe prędkości.

    - Będziemy je zwiększali stopniowo na poszczególnych odcinkach w miarę postępu prac. Ostatecznie czas przejazdu, który dziś nawet dla najszybszych połączeń przekracza 6 godzin spadnie o ponad połowę - zapowiada Dutkiewicz, który podkreśla, że linia gotowa będzie najpóźniej z końcem 2015 r. - Będziemy oczywiście starać się by projekt wykonać wcześniej - podkreśla rzecznik.

    Projekt i budowa urządzeń służących do diagnostyki taboru, systemów kontroli oraz układu zasilania trakcyjnego odbędzie się na terenie wszystkich ośmiu Lokalnych Centrów Sterowania Ruchem Kolejowym należących do linii E65, czyli w Nasielsku, Ciechanowie, Działdowie, Iławie, Malborku, Tczewie Gdańsku i Gdyni.

    Na trasę trafi część z dwudziestu pociągów Pendolino, które za 665 mln euro w ubiegłym roku zamówiło PKP Intercity. Składy pojawią się na torach w 2014 r. PLK zapewnia, że do tego czasu znaczna część modernizacji torów zostanie zakończona.

    Codziennie rano najważniejsze informacje z "Dziennika Bałtyckiego" prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!


    Czytaj treści premium w Dzienniku Bałtyckim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (6)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pieniądze wydane bez sensu

    Zeus (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 43 / 18

    20 lat temu ekspres z Gdanska do Warszawy jechał 3 godz. 19 min. Po 2015 r., po wydaniu miliardów PLN na remont trasy i nowy tabor, czas przejazdu będzie porównywalny i to pod warunkiem, źe...rozwiń całość

    20 lat temu ekspres z Gdanska do Warszawy jechał 3 godz. 19 min. Po 2015 r., po wydaniu miliardów PLN na remont trasy i nowy tabor, czas przejazdu będzie porównywalny i to pod warunkiem, źe wcześniej nie zapadnie decyzja o zamknięciu tej linii jako nieopłacalnej.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Glupi mowi co wie a madry wie co mowi

    Wulkan (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 30 / 36

    Cos tu nie rozumiem. Nie wiadomo o co tu chodzi, a jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniadze, ktore ktos chce zarobic. Obserwuje linie Warszawa Gdansk od kilku lat i widze, od kilku lat...rozwiń całość

    Cos tu nie rozumiem. Nie wiadomo o co tu chodzi, a jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniadze, ktore ktos chce zarobic. Obserwuje linie Warszawa Gdansk od kilku lat i widze, od kilku lat systematycznie, z wielkim rozmachem, wymienia sie tory, umacia podloze i wydaje sie juz roboty sie koncza , a tu ktos znowu mowi o wymianie torow. Ktos nam robi wode z mozgowzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Baju-baju!

    Polihistor (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 63 / 52

    "Zrobimy ..." , wybudujemy ...", "pojedziemy ...".
    A cierpliwa publika łyka i łyka, jak napisałby Kisiel.
    Cierpliwa i niemądra.
    Mądremu zaś, po raz kolejny, włosy dęba na głowie stają.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ciekawe co stworzył Kisiel

    Lubelski (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 19 / 33

    Czy on coś potrafił poza krytykanctwem?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Cenzor śpi

    szypa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 19

    napisal iw tytule - "szyciej pojedziemy" Pozdrowienia


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Oj, dziękuję!

    Polihistor (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 22

    Zaniedbałem obowiązki. I to haniebnie! :-)
    Również pozdrawiam!

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo