Wpływ na to mają finanse, bo budowa "gdyńskiego" fragmentu Kolei Metropolitalnej to koszt ok. 100 mln zł, a "gdańskiego" aż pół miliarda. Do tego dochodzi wkład pracy: od strony Gdańska trzeba wybudować nową linię, a do Gdyni wystarczy przebudować istniejące tory.
Od lotniska do stacji Gdańsk Osowa Kolej Metropolitalna będzie poprowadzona zmodernizowaną bocznicą towarową, a dalej po linii Kościerzyna - Gdynia. W kwietniu, gdy powstanie studium wykonalności Kolei Metropolitalnej, będzie wiadomo, czy odcinek będzie zelektryfikowany czy nie.
Władze Gdańska nie ukrywały, że w kontekście Euro 2012 i poprawy dojazdu do lotniska najważniejsza jest przebudowa ul. Słowackiego.
- Byłoby bardzo źle, gdyby nie została ona poszerzona - powiedział Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska. Adamowicz zapowiedział jednak, że będzie rozmawiać z Janem Kozłowskim, marszałkiem województwa pomorskiego, o szansach na wybudowanie linii z Gdańska przed Euro 2012.
Całość inwestycji Gdańsk - Rębiechowo - Gdynia musi zostać wykonana do 2013, a rozliczona do 2015 r. Inaczej trzeba będzie zwrócić 306 mln zł, które na powstanie Kolei Metropolitalnej przeznaczy Unia Europejska.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?