Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Po nawałnicy na Pomorzu. Odszkodowanie za brak prądu. Jak je uzyskać? [PORADNIK]

Janina Stefanowska
Monterzy wiele godzin spędzili usuwając skutki nawałnicy na Pomorzu
Monterzy wiele godzin spędzili usuwając skutki nawałnicy na Pomorzu Karolina Misztal
Po nawałnicy z 11 sierpnia 2017 r. pracownicy firmy Energa Operator zakończyli usuwanie awarii, która pozbawiła prądu 100 tys. odbiorców. Za nieplanowaną przerwę w dostawie energii elektrycznej, gdy jednorazowo wynosiła ona powyżej 24 godzin, klienci mają prawo do bonifikaty. Aby ją uzyskać, muszą złożyć stosowny wniosek.

Energa Operator S.A. informuje, że ponieważ mogą się jeszcze zdarzać przypadki braku prądu, niezgłoszone do tej pory do operatora, wciąż jest możliwość indywidualnego podłączenia agregatów prądotwórczych dla niezasilonych odbiorców.

Czytaj więcej na temat

Jak informuje Lidia Zuba, rzecznik prasowy ENERGA-OPERATOR S.A., za nieplanowaną przerwę w dostawie energii elektrycznej, gdy jednorazowo wynosiła ona powyżej 24 godzin, klienci mają prawo do bonifikaty. Aby ją uzyskać, muszą złożyć stosowny wniosek.

Złóż wniosek
Powinien on zawierać dane klienta, czas wystąpienia awarii i wnioskowanie o naliczenie bonifikaty za niedostarczoną energię elektryczną.
Wniosek należy złożyć w przedsiębiorstwie, z którym jest podpisana umowę na sprzedaż energii elektrycznej (dane na fakturze za prąd) lub do operatora systemu dystrybucyjnego, jeśli ma się umowę rozdzieloną (operatorem jest Energa a prąd kupuje od Tauronu, Enei lub innego sprzedawcy).
Bonifikata zostanie ujęta w kolejnym rachunku.

Na ile można liczyć?
Dla gospodarstw domowych (przyłączonych do sieci o napięciu do 1 kV) bonifikata obliczana jest jako dziesięciokrotność wartości niezużytej energii elektrycznej za każdą godzinę po dobie bez zasilania.
W przypadku, gdy klient przyłączony jest do sieci o wyższym napięciu, bonifikata ustalona została na poziomie pięciokrotności wartości energii. Przy ustalaniu wysokości bonifikaty brane są pod uwagę średnia cena prądu i zużycie danego odbiorcy na tydzień przed dniem, w którym doszło do awarii.

Zgłoszenie przez internet
W ENERGA-OPERATOR wniosek o bonifikatę za niedostarczoną energię można zgłosić nie tylko listownie, ale także elektronicznie za pomocą formularza na stronie Energa-Operator www.energa-operator.pl.

W przypadku korespondencji elektronicznej, należy dołączyć podpisany i zeskanowany wniosek pobrany z tej strony. Kwestie związane z naliczaniem bonifikat są także dostępne pod numerem 801 404 404. Wniosek rozpatrywany jest w terminie 30 dni, licząc od dnia jego złożenia w przedsiębiorstwie.

Nie masz wciąż prądu?
Gospodarstwa, które nie zostały zgłoszone w trakcie masowego usuwania awarii i nada są pozbawione dostaw energii, mogą liczyć na indywidualne podłączenie agregatów prądotwórczych. Zgłoszenia o potrzebie podłączenia agregatów należy kierować na infolinię pod numer 801 404 404 lub 58 767 43 50 oraz na 991.

Zobacz też: Po nawałnicy wiele dróg na Kaszubach jest zniszczonych. Naprawa potrwa kilka miesięcy

Tragedia w powiecie chojnickim. Ogromne zniszczenia w lasach...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki