Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Po konferencji "Kreatywne umiejętności. Pasja i biznes"

Piotr Habasiński
Wrażliwość na sztukę i uzdolnienie artystyczne nie muszą przeszkadzać w prowadzeniu własnej firmy - przekonywali organizatorzy konferencji "Kreatywne umiejętności. Pasja i biznes".

- Chcieliśmy, aby młodzi ludzie, związani kierunkiem studiów lub pracą z branżami kreatywnymi, mogli zapoznać się z doświadczeniami oraz przemyśleniami osób, które z sukcesem prowadzą swoje firmy lub projekty - mówi Marta Tyborska z Gdańskiej Fundacji Przedsiębiorczości.

W roli prelegentów wystąpili praktycy, na co dzień reprezentujący branżę kreatywną w takich instytucjach i inicjatywach, jak Zatoka Sztuki, LPP SA, Rekowski Komunikacja Wizualna i Wzornictwo oraz Międzynarodowe Targi Gdańskie.

Zaproszeni goście przekonywali, że kreatywnością można zyskać przewagę nad dużymi firmami, a wyznaczanie sobie celów i upór w dążeniu do ich realizacji to niezbędne elementy na drodze do sukcesu zawodowego. Prelegenci eksponowali konieczność współpracy. Nie ma bowiem szans na rozwój własnej inicjatywy samodzielnie. Warto mieć partnerów oraz nawiązywać współpracę zwłaszcza z instytucjami, które zajmują się wspieraniem przedsiębiorczości.

Z pozytywnym odbiorem uczestników spotkały się również zaproponowane przez organizatorów tematy warsztatów: prezentacje handlowe, samozatrudnienie oraz porady prawne dotyczące istotnych dla przedstawicieli branż kreatywnych kwestii.

Głównym wnioskiem po konferencji jest stwierdzenie, że osoby z pasją, studiujące na kierunkach kreatywnych mają szanse i możliwości na prowadzenie dobrze prosperującego biznesu. Student z artystycznym zacięciem też może stać się biznesmenem.

Konferencja została zorganizowana przez Gdańską Fundację Przedsiębiorczości i ASP w Gdańsku w ramach międzynarodowego projektu Creative Cities, w którym uczestniczą miasta z pięciu państw: Słowenii, Niemiec, Węgier, Włoch i Polski. Jedną z grup docelowych programu są studenci kierunków kreatywnych. Zaliczają się do nich nie tylko studia plastyczne, ale również przemysł filmowy i muzyczny, reklama, architektura, wzornictwo i grafika, oprogramowanie i gry komputerowe, wydawnictwa oraz sztuki sceniczne.

Wielki konkurs Dziennika Bałtyckiego. WYGRAJ Mieszkanie za czytanie!

Codziennie rano najważniejsze informacje z "Dziennika Bałtyckiego" prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki