Po drugie Wisła: Kanał przez mierzeję to okno na Bałtyk...

    Po drugie Wisła: Kanał przez mierzeję to okno na Bałtyk drogi wodnej E70

    Kazimierz Netka

    Dziennik Bałtycki

    Aktualizacja:

    Dziennik Bałtycki

    Wiślany szlak transportowy byłby niepełny bez swobodnego wyjścia na Bałtyk z Zalewu Wiślanego. Ten akwen jest jednym z najważniejszych fragmentów zlewni królowej naszych rzek. Na to zwraca uwagę Pomorska Rada FSNT NOT - Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych Naczelnej Organizacji Technicznej w Gdańsku.
    Po drugie Wisła: Kanał przez mierzeję to okno na Bałtyk drogi wodnej E70

    ©Anna Arent-Mendyk

    Dzięki temu Wisła jako szlak transportowy będzie bardziej przyczyniać się do rozwoju gospodarczego regionu południowo-wschodniego Bałtyku.

    Wczoraj, w Gdańsku, przedstawiono punkt widzenia NOT na znaczenie powstania przesmyku przez mierzeję dla wiślanej autostrady wodnej.

    - Kanał przez Mierzeję Wiślaną będzie miał olbrzymie znaczenie dla Wisły jako międzynarodowej drogi E70 - mówi dr inż. Jan Bogusławski, prezes zarządu Pomorskiej Rady Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych NOT w Gdańsku. - Przede wszystkim dla turystyki. Ożywi szlak żeglowny, jakim jest Nogat - wschodnie ramię ujściowe Wisły, uchodzące właśnie do Zalewu Wiślanego. Połączy z morskimi szlakami żeglownymi tak cenne miasto jak Malbork. Główne ujście Wisły, jakim jest Przekop Wisły, jest łatwe do wykorzystania, ale pod warunkiem, że będzie stale udrażniane. Wisła nanosi piasek w to miejsce, powodując spłycenie swego ujścia.

    Zbudowanie kanału żeglugowego przez polską część Mierzei Wiślanej to nie tylko zapewnienie większych możliwości rozwoju Elblągowi jako portowi morskiemu czy bogacenie się miast i gmin nad Zalewem Wiślanym. To otwarcie drogi dla barek towarowych podążających międzynarodowymi drogami wodnymi E70: Berlin - Malbork - Zatoka i E40: Ukraina - Malbork - Elbląg - Zatoka Gdańska. To również otwarcie tych szlaków, czyli m.in. Wisły i Zalewu Wiślanego, dla turystów z Niemiec i Skandynawii, podróżujących statkami, jachtami - podkreśla Pomorska Rada FSNT NOT w Gdańsku. To też ułatwienie dostępu z morza do Malborka - jedynego w Pomorskiem miasta, w którym znajduje się zabytek wpisany na Światową Listę UNESCO.
    « 2

    Czytaj treści premium w Dzienniku Bałtyckim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (2)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tak jakby Rosji nie było

    hanz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

    Dziwi mnie trochę ten artykuł bo nawet jak są obecnie problemy z Rosją to nie będą one trwać wiecznie. Natomiast artykuł jest tak napisany jakby Rosji w ogóle nie było.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    przekop przez mierzeję

    andrzej (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    transport wodny w kraju leży , porty morskie w zatoce nie są wykorzystane , kanał elbląski to głównie atrakcja turystyczna a mamy budować kanał który ma powiekszyć morski potencjał transportowy

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo