Po drugie: Autostrada wodna na Wiśle! [AKCJA SPOŁECZNA "DZIENNIKA BAŁTYCKIEGO"]

Redakcja
W trosce o rozwój Pomorza 22 marca, rozpoczęliśmy akcję społeczną "Po drugie: Autostrada wodna na Wiśle". W każdy poniedziałek i piątek na łamach "Dziennika Bałtyckiego" przedstawiamy nasze argumenty, wypowiedzi ekspertów, opinie Czytelników. Przyłączcie się! Wydrukujcie kupon i przyślijcie do nas oraz polubcie stronę akcji na Facebooku. ZEBRALIŚMY JUŻ PONAD 10 000 KUPONÓW!

"Po drugie: Autostrada wodna na Wiśle" na Facebooku

Już 782 osoby lubią stronę akcji

NAJNOWSZE TEKSTY:

Żegluga śródlądowa z dofinansowaniem
Stanisław Lamczyk: Wisła zaczyna być zauważana w Warszawie [ROZMOWA]
Brudna Wisła nie służy żegludze rekreacyjnej

Po drugie: Autostrada wodna na Wiśle. Ekologiczne statki będą pływać rzekami
Po drugie: Autostrada wodna na Wiśle. Eugeniusz Kwiatkowski też chciał autostrady na Wiśle
Po drugie: Autostrada wodna na Wiśle. Rząd uznał Wisłę za gorszą siostrę Odry

Autostrada wodna na Wiśle. Wisła nie jest bez szans - ROZMOWA z Markiem Vanderhaegenem
Autostrada wodna na Wiśle. Wisła jest potrzebna, by "pięćsetki" przetrwały
Johannes Hahn: Wisła może być ważnym elementem europejskiego transportu

Marszałkowie czterech województw porozumieli się w sprawie Wisły. Powstał Sejmik Żeglugi Śródlądowej
Zapomniana Wisła. Na podniesienie żeglowności rzeki potrzeba ogromnych środków finansowych [ROZMOWA]
Nasza akcja "Po drugie: Autostrada wodna na Wiśle" w Bydgoszczy
Wiceminister Stanisław Gawłowski: Wykorzystanie naszej Wisły może być bardzo różne
Maciej Ropelewski: Żeglowna Wisła kończy się w Gniewie

KONFERENCJA w Dworze Artusa w Gdańsku, 3 czerwca 2013 roku.

Kliknij i zobacz relację oraz przeczytaj opinie ekspertów

Akcję społeczną "Dziennika Bałtyckiego" popiera Lech Wałęsa, Bogdan Borusewicz, Jan Ryszard Kurylczyk oraz Paweł Olechnowicz !





Mariusz Szmidka, naczelny "Dziennika Bałtyckiego"

Dłużej nie stać nas na nicnierobienie. Mamy dość urzędniczej niemocy, niekompetencji i grzechów zaniechania popełnionych przez kolejne rządy. Kierując się troską o rozwój naszego regionu i kraju, rozpoczynamy szeroko zakrojoną akcję społeczną - batalię o odbudowanie drogi wodnej na Wiśle i ustanowienie jednego ministerstwa, jednej instytucji odpowiedzialnej za rozwój dróg śródlądowych w Polsce. Na razie ta odpowiedzialność się rozmywa, bo drogami śródlądowymi zajmuje się aż siedem różnych instytucji. Czytaj więcej!

Mieczysław Struk, marszałek pomorski

To bardzo ważna akcja. W pełni ją popieram. Czuję, że jest potrzeba silniejszej presji środowisk zainteresowanych przyszłością Wisły. (...) Idziecie w dobrym kierunku. Chcecie zmobilizować społeczeństwo, polityków, ekspertów do tego, żeby dyskutować. Takiej dyskusji po 1990 roku nie było. A jest ona bardzo ważna i może pomóc rozwiązać wiele spraw.Czytaj więcej!

Sławomir Nowak, minister transportu i budownictwa

Kłopot z Wisłą polega na tym, że nie da się po niej pływać. Trzeba ją pogłębiać i uregulować, a to ogromne pieniądze, i silne protesty.(...) Autostrada czy kolej nie służą tylko do przewożenia towarów. Drogi wodne, mówię uczciwie, są trochę traktowane po macoszemu, ale dlatego że po pierwsze - trzeba zbudować autostrady, po drugie - zmodernizować kolej, bo to jest najważniejsze dla ludzi. Nasze porty mają wielki potencjał rozwojowy, ale są na razie gdzieś na pierwszych etapach tego rozwoju. Wspieramy nasze porty i cieszę się, że podejmujemy skuteczną konkurencję z innymi, ale jeszcze wiele wody w Wiśle upłynie, nim nasz tradycyjny system transportowy nie da rady obsłużyć portów.

Czytaj więcej!

"Po pierwsze A1" - wielką akcję o takiej nazwie "Dziennik Bałtycki" zainicjował 1 sierpnia 2003 roku. Walczyliśmy wtedy nie tylko o autostradę A1, ale i o przyszłość Pomorza. Udało się. Dziś nie wyobrażamy sobie już czasów, gdy autostrady nie było. Jesteśmy pewni, że za kilka lat podobnie będzie z Wisłą. Nie będziemy pamiętać, że kiedyś nie pływały po niej statki...

Wideo

Komentarze 22

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

W
Wolny Elektron
Ale jest obwodnica Kościerzyny!
f
fanatyk
Pomarzyć jest dobrze i można. Wisła autostradą - brzmi jakże pięknie...
Ale prędzej mi kaktus na obu dłoniach wyrośnie zanim Polacy tego dzieła dokonają!
P
POLAK
PO TO ZEBY NIEMCY MIELI ZNOWU SWÓJ WYMARZONY KORYTARZ ???? RUSKIE I SZWABSKIE TIRY NAS ROZJADĄ ZAMIAST CZOLGÓW -)))
S
StaN
Wydaje się,że lepiej było by zbudowanie nowej autostrady od Elbląga na wschód,a więc połączenie portów morskich z Rosją,i dalej,Litwą oraz Białorusią.
h
hydra
Na początku lat 70-tych Holendrzy analizowali możliwości uregulowania Wisły i stwierdzili, ze dopływy niosą takie ilości osadów , że najpierw należy rozwiązać ten problem - regulacja dorzecza, łapaczki osadów (zamulenie istniejących zbiorników i narastanie płycizny u ujścia Wisły najlepszym dowodem).
W latach 90-tych Holendrzy byli jednak gotowi zająć się regulacją Wisły, czyli wykonać zadanie niekończące się i niewykonalne. Patrząc na to, kto jest właścicielem DB, można sądzić, że tym razem to nie Holendrzy stoją za tą akcją.
Z
ZENEK
Wałęsa popiera haha, a kto to taki??? Dodajcie ze sprzatączka z Częstochowy również.
a
age
Kto to mówi, skoro nie jest zainteresowany sprawami ludzi? Ważne są dla niego zegarki, i zabawy i apanaże, może co innego jeszcze. A co do drogi wodnej stopnie wodne tak dla ludzi i dla spływu oraz żeglugi są ważne ale nie dla naszego rządu. Oni myślą o wyprowadzaniu kasy na bilety, imprezki napychaniu kieszeni swych kolesiów.Brawo dla inicjatywy!
A
AnnaJolanta
W latach 1964-69 - uczyłam się w technikum, w nagrodę za dobre wyniki w nauce - uczniowie mieli organizowane wycieczki kilkudniowe statkiem z Gdańska do Warszawy i taki sam powrót. Nie były drogie... Jestem ZA WODNĄ AUTOSTRADĄ NA WIŚLE! O ile tańszy transport niż drogami lądowymi!
ż
żeglarz
A na jakiej to podstawie raczy pan Gnatek twierdzić, ze żegluga na Wiśle da wątpliwą korzyść?
Niemcy, Holandia, Czesi, Ukraina, ba nawet Białoruś budują kanały i drogi wodne na rzekach i wszystkim się opłaca tylko u nas to "wątpliwa korzyść"? Chce pan budować stopnie wodne, a nie wie pan nawet że to najskuteczniejsza droga doprzywrócenia żeglownośći? Może w końcu przestanie kazdy paplać co mu ślina na język przyniesie, gdy tak na prawdę nie ma pojęcia o czym mówi.
ż
żeglarz
Znam obie wspomniane przez Gnatka organizacje. Liga Morska i Rzeczna to jedna z najstarszych w Polsce organizacji pozarządowych. Zawdzięczamy jej bardzo wiele od morskiego i wodnego wychowania młodzieży po zbiórki na okręty (np. ORP Orzeł, ścigacz S-1). Sam zdobywałem patenty dzięki kursom i obozom żeglarskim Ligi. Związek Miast Nadwiślańskich to także organizacja pozarządowa, robi kawał dobrej roboty i gdyby nie obie te organizacje to byśmy mieli tylko szuwary i bandy pseudoekologów, a o pływaniu, żeglowaniu nie byłoby w ogóle mowy. Wiem też dobrze, ze pracuja w nich głównie zapaleńcy i ludzie którzy poświęcaja swój własny czas aby ratować co się jeszcze da w tej dziedzinie. Natomiast nie wiem ile trzeba mnieć w sobie złości i nienawiści do innych, aby nic nie wiedząc pisać takie bzdury. A tak niewiele trzeba wystarczy zajrzeć na ich strony internetowe by je poznać, ale nie - nic nie wiem a juz feruje wyroki - "kuriozalne"... Kuriozalny "drogi" kolego to jest twój wpis. A może pochwalisz sie co robisz dla innych dobrego społecznie, czy też jak wolisz - za darmo. Ja w każdym razie pozdrawiam Ligę i Związek i życzę wam wszystkiego najlepszego i nie zrażajcie sie takimi głupimi wpisami. Anonimowych życzliwych inaczej "bohaterów" zawsze jest dużo. Róbcie swoje i obyśmu znowu żeglowali Wisłą i innymi rzekami. No i oczywiscie dziękuję Dziennikowi - świetna akcja!!!
w
wiem o co kaman
Dziękuję mojej gazecie za podjęcie tej akcji. Działacie pozytywnie, a w nie skupiacie się na skandalikach i sensacyjnych. Wisła jest ważna dla portów, dla turystyki, dla transportu, ale przede wszystkim dla ludzi, których regulacja rzeki uchroni przed powodzią i da pracę.
K
KASZUB
BRAK TRASY KASZUBSKIEJ i A6 w PROGRAMIE DRÓG 2014-2020 !!!
No to Nas ładnie załatwił KAszub z Gdańska
G
Gnatek
Poparcia w/w pomysłowi udzielili: Prezes Związku Miast Nadwiślańskich oraz Prezes Ligi Morskiej i Rzecznej , a cóż to za kuriozalne instytucje ? Jak można załapać się na takie stanowiska ??? (prawdopodobnie nieżle płatne )
j
janusz gumowski
Nie trafiony pomysł.
j
janusz gumowski
Zamiast autostrady wodnej zajmijcie się w pierwszej kolejności OPAT.
Dodaj ogłoszenie