Po drugie: Autostrada wodna na Wiśle! [AKCJA SPOŁECZNA "DZIENNIKA BAŁTYCKIEGO"]

RedakcjaZaktualizowano 
W trosce o rozwój Pomorza 22 marca, rozpoczęliśmy akcję społeczną "Po drugie: Autostrada wodna na Wiśle". W każdy poniedziałek i piątek na łamach "Dziennika Bałtyckiego" przedstawiamy nasze argumenty, wypowiedzi ekspertów, opinie Czytelników. Przyłączcie się! Wydrukujcie kupon i przyślijcie do nas oraz polubcie stronę akcji na Facebooku. ZEBRALIŚMY JUŻ PONAD 10 000 KUPONÓW!

"Po drugie: Autostrada wodna na Wiśle" na Facebooku

Już 782 osoby lubią stronę akcji

NAJNOWSZE TEKSTY:

Żegluga śródlądowa z dofinansowaniem
Stanisław Lamczyk: Wisła zaczyna być zauważana w Warszawie [ROZMOWA]
Brudna Wisła nie służy żegludze rekreacyjnej

Po drugie: Autostrada wodna na Wiśle. Ekologiczne statki będą pływać rzekami
Po drugie: Autostrada wodna na Wiśle. Eugeniusz Kwiatkowski też chciał autostrady na Wiśle
Po drugie: Autostrada wodna na Wiśle. Rząd uznał Wisłę za gorszą siostrę Odry

Autostrada wodna na Wiśle. Wisła nie jest bez szans - ROZMOWA z Markiem Vanderhaegenem
Autostrada wodna na Wiśle. Wisła jest potrzebna, by "pięćsetki" przetrwały
Johannes Hahn: Wisła może być ważnym elementem europejskiego transportu

Marszałkowie czterech województw porozumieli się w sprawie Wisły. Powstał Sejmik Żeglugi Śródlądowej
Zapomniana Wisła. Na podniesienie żeglowności rzeki potrzeba ogromnych środków finansowych [ROZMOWA]
Nasza akcja "Po drugie: Autostrada wodna na Wiśle" w Bydgoszczy
Wiceminister Stanisław Gawłowski: Wykorzystanie naszej Wisły może być bardzo różne
Maciej Ropelewski: Żeglowna Wisła kończy się w Gniewie

KONFERENCJA w Dworze Artusa w Gdańsku, 3 czerwca 2013 roku.

Kliknij i zobacz relację oraz przeczytaj opinie ekspertów

Akcję społeczną "Dziennika Bałtyckiego" popiera Lech Wałęsa, Bogdan Borusewicz, Jan Ryszard Kurylczyk oraz Paweł Olechnowicz !





Mariusz Szmidka, naczelny "Dziennika Bałtyckiego"

Dłużej nie stać nas na nicnierobienie. Mamy dość urzędniczej niemocy, niekompetencji i grzechów zaniechania popełnionych przez kolejne rządy. Kierując się troską o rozwój naszego regionu i kraju, rozpoczynamy szeroko zakrojoną akcję społeczną - batalię o odbudowanie drogi wodnej na Wiśle i ustanowienie jednego ministerstwa, jednej instytucji odpowiedzialnej za rozwój dróg śródlądowych w Polsce. Na razie ta odpowiedzialność się rozmywa, bo drogami śródlądowymi zajmuje się aż siedem różnych instytucji. Czytaj więcej!

Mieczysław Struk, marszałek pomorski

To bardzo ważna akcja. W pełni ją popieram. Czuję, że jest potrzeba silniejszej presji środowisk zainteresowanych przyszłością Wisły. (...) Idziecie w dobrym kierunku. Chcecie zmobilizować społeczeństwo, polityków, ekspertów do tego, żeby dyskutować. Takiej dyskusji po 1990 roku nie było. A jest ona bardzo ważna i może pomóc rozwiązać wiele spraw.Czytaj więcej!

Sławomir Nowak, minister transportu i budownictwa

Kłopot z Wisłą polega na tym, że nie da się po niej pływać. Trzeba ją pogłębiać i uregulować, a to ogromne pieniądze, i silne protesty.(...) Autostrada czy kolej nie służą tylko do przewożenia towarów. Drogi wodne, mówię uczciwie, są trochę traktowane po macoszemu, ale dlatego że po pierwsze - trzeba zbudować autostrady, po drugie - zmodernizować kolej, bo to jest najważniejsze dla ludzi. Nasze porty mają wielki potencjał rozwojowy, ale są na razie gdzieś na pierwszych etapach tego rozwoju. Wspieramy nasze porty i cieszę się, że podejmujemy skuteczną konkurencję z innymi, ale jeszcze wiele wody w Wiśle upłynie, nim nasz tradycyjny system transportowy nie da rady obsłużyć portów.

Czytaj więcej!

"Po pierwsze A1" - wielką akcję o takiej nazwie "Dziennik Bałtycki" zainicjował 1 sierpnia 2003 roku. Walczyliśmy wtedy nie tylko o autostradę A1, ale i o przyszłość Pomorza. Udało się. Dziś nie wyobrażamy sobie już czasów, gdy autostrady nie było. Jesteśmy pewni, że za kilka lat podobnie będzie z Wisłą. Nie będziemy pamiętać, że kiedyś nie pływały po niej statki...

CZYTAJ TAKŻE:
Wisła to druga autostrada A1. Jan Ryszard Kurylczyk: Udało się z autostradą, uda się też z rzeką
Z portów morskich na Wisłę. Potrzebny jest szlak transportowy drogami śródlądowymi
Zagrożenie powodziowe na Pomorzu. Dzięki inwestycjom w Wisłę powodzie będą mniej groźne
Marszałek Borusewicz: Wisłę warto modernizować, choć jestem realistą [ROZMOWA]
Marek Kamiński: Rzekę trzeba ożywić, ale szanując jej dziki charakter [KONKURS - WYGRAJ KSIĄŻKĘ]
Poseł Lamczyk: Powinno powstać jedno ministerstwo zajmujące się rzekami
Nietypowy stateczek turystyczny miał pływać po Wiśle

Wszystko na temat akcji!

polecane: FLESZ: Ekologia na co dzień: 6 mitów, w które wierzymy

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 23

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
W
Wolny Elektron

Ale jest obwodnica Kościerzyny!

f
fanatyk

Pomarzyć jest dobrze i można. Wisła autostradą - brzmi jakże pięknie...
Ale prędzej mi kaktus na obu dłoniach wyrośnie zanim Polacy tego dzieła dokonają!

P
POLAK

PO TO ZEBY NIEMCY MIELI ZNOWU SWÓJ WYMARZONY KORYTARZ ???? RUSKIE I SZWABSKIE TIRY NAS ROZJADĄ ZAMIAST CZOLGÓW -)))

S
StaN

Wydaje się,że lepiej było by zbudowanie nowej autostrady od Elbląga na wschód,a więc połączenie portów morskich z Rosją,i dalej,Litwą oraz Białorusią.

h
hydra

Na początku lat 70-tych Holendrzy analizowali możliwości uregulowania Wisły i stwierdzili, ze dopływy niosą takie ilości osadów , że najpierw należy rozwiązać ten problem - regulacja dorzecza, łapaczki osadów (zamulenie istniejących zbiorników i narastanie płycizny u ujścia Wisły najlepszym dowodem).
W latach 90-tych Holendrzy byli jednak gotowi zająć się regulacją Wisły, czyli wykonać zadanie niekończące się i niewykonalne. Patrząc na to, kto jest właścicielem DB, można sądzić, że tym razem to nie Holendrzy stoją za tą akcją.

Z
ZENEK

Wałęsa popiera haha, a kto to taki??? Dodajcie ze sprzatączka z Częstochowy również.

a
age

Kto to mówi, skoro nie jest zainteresowany sprawami ludzi? Ważne są dla niego zegarki, i zabawy i apanaże, może co innego jeszcze. A co do drogi wodnej stopnie wodne tak dla ludzi i dla spływu oraz żeglugi są ważne ale nie dla naszego rządu. Oni myślą o wyprowadzaniu kasy na bilety, imprezki napychaniu kieszeni swych kolesiów.Brawo dla inicjatywy!

A
AnnaJolanta

W latach 1964-69 - uczyłam się w technikum, w nagrodę za dobre wyniki w nauce - uczniowie mieli organizowane wycieczki kilkudniowe statkiem z Gdańska do Warszawy i taki sam powrót. Nie były drogie... Jestem ZA WODNĄ AUTOSTRADĄ NA WIŚLE! O ile tańszy transport niż drogami lądowymi!

ż
żeglarz

A na jakiej to podstawie raczy pan Gnatek twierdzić, ze żegluga na Wiśle da wątpliwą korzyść?
Niemcy, Holandia, Czesi, Ukraina, ba nawet Białoruś budują kanały i drogi wodne na rzekach i wszystkim się opłaca tylko u nas to "wątpliwa korzyść"? Chce pan budować stopnie wodne, a nie wie pan nawet że to najskuteczniejsza droga doprzywrócenia żeglownośći? Może w końcu przestanie kazdy paplać co mu ślina na język przyniesie, gdy tak na prawdę nie ma pojęcia o czym mówi.

ż
żeglarz

Znam obie wspomniane przez Gnatka organizacje. Liga Morska i Rzeczna to jedna z najstarszych w Polsce organizacji pozarządowych. Zawdzięczamy jej bardzo wiele od morskiego i wodnego wychowania młodzieży po zbiórki na okręty (np. ORP Orzeł, ścigacz S-1). Sam zdobywałem patenty dzięki kursom i obozom żeglarskim Ligi. Związek Miast Nadwiślańskich to także organizacja pozarządowa, robi kawał dobrej roboty i gdyby nie obie te organizacje to byśmy mieli tylko szuwary i bandy pseudoekologów, a o pływaniu, żeglowaniu nie byłoby w ogóle mowy. Wiem też dobrze, ze pracuja w nich głównie zapaleńcy i ludzie którzy poświęcaja swój własny czas aby ratować co się jeszcze da w tej dziedzinie. Natomiast nie wiem ile trzeba mnieć w sobie złości i nienawiści do innych, aby nic nie wiedząc pisać takie bzdury. A tak niewiele trzeba wystarczy zajrzeć na ich strony internetowe by je poznać, ale nie - nic nie wiem a juz feruje wyroki - "kuriozalne"... Kuriozalny "drogi" kolego to jest twój wpis. A może pochwalisz sie co robisz dla innych dobrego społecznie, czy też jak wolisz - za darmo. Ja w każdym razie pozdrawiam Ligę i Związek i życzę wam wszystkiego najlepszego i nie zrażajcie sie takimi głupimi wpisami. Anonimowych życzliwych inaczej "bohaterów" zawsze jest dużo. Róbcie swoje i obyśmu znowu żeglowali Wisłą i innymi rzekami. No i oczywiscie dziękuję Dziennikowi - świetna akcja!!!

w
wiem o co kaman

Dziękuję mojej gazecie za podjęcie tej akcji. Działacie pozytywnie, a w nie skupiacie się na skandalikach i sensacyjnych. Wisła jest ważna dla portów, dla turystyki, dla transportu, ale przede wszystkim dla ludzi, których regulacja rzeki uchroni przed powodzią i da pracę.

K
KASZUB

BRAK TRASY KASZUBSKIEJ i A6 w PROGRAMIE DRÓG 2014-2020 !!!
No to Nas ładnie załatwił KAszub z Gdańska

G
Gnatek

Poparcia w/w pomysłowi udzielili: Prezes Związku Miast Nadwiślańskich oraz Prezes Ligi Morskiej i Rzecznej , a cóż to za kuriozalne instytucje ? Jak można załapać się na takie stanowiska ??? (prawdopodobnie nieżle płatne )

j
janusz gumowski

Nie trafiony pomysł.

j
janusz gumowski

Zamiast autostrady wodnej zajmijcie się w pierwszej kolejności OPAT.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3