reklama

Plany przebudowy gdańskich ulic Słowackiego i Kościuszki

Paweł RydzyńskiZaktualizowano 
Do końca 2010 r. powstanie ul. Nowa Słowackiego, która - zdaniem m.in. wielu architektów - będzie autostradą, przecinającą Wrzeszcz na pół. Poznaliśmy już szczegółowe plany budowy Nowej Słowackiego

- Analizowane były trzy warianty - mówi Jan Kosiedowski, dyrektor Biura Projektów Budownictwa Komunalnego Gdańsk, przygo-towującego przebudowę Słowackiego.

Wariant pierwszy mówił o wybudowaniu od Potokowej do Grunwaldzkiej dwóch dwujezdniowych dróg w pasie istniejącej ul. Słowackiego.
- Ten plan nie był realny, ponieważ wiązałby się z koniecznością wyburzenia zbyt wielu domów - mówi Kosiedowski.

Wariant drugi mówił o poprowadzeniu jednego kierunku starą trasą, a drugiego po szlaku ul. Partyzantów.

- Nie dawał on możliwości skutecznej osłony domów. Mieszkańcy znaleźliby się w "kotle" - twierdzi dyrektor.

Zwyciężył wariant trzeci. Nowa Słowackiego w obu kierunkach będzie szła po śladzie ul. Partyzantów od ul. Srebrniki. Na trasę "starej" Słowackiego (będzie pełnić rolę ulicy osiedlowej) wróci za ul.Chrzanowskiego, przy dawnych koszarach, w okolicy byłego internatu Wiarus.

Mniej więcej w tym samym miejscu rozpoczynać się będzie estakada, która przetnie al. Grunwaldzką przy skrzyżowaniu z Galerią Bałtycką. Estakada powstanie jedna, na wysokości galerii będzie się "rozpoławiać". Obecnie istniejący wiadukt nad torami we Wrzeszczu zostanie, będą nim kursować samochody w kierunku al. Legionów. Obok powstanie drugi wiadukt.

- Powstanie dwujezdniowej Nowej Słowackiego zwiększy ruch. Gdybyśmy nie planowali estakady przy Grunwaldzkiej, narazilibyśmy się na gigantyczne korki - argumentuje Kosiedowski.

Za galerią Nowa Słowackiego przechodzi w Nową Kościuszki, także dwujezdniową. Za torami Nowa Kościuszki zostanie poprowadzona śladem ul. Hynka i tak dotrze do Rzeczypospolitej.

Pomiędzy Potokową i Rzeczypospolitej powstaną skrzyżowania - przy ul. Srebrniki, Chrzanowskiego, Grunwaldzkiej oraz skrzyżowanie Nowa Kościuszki/"stara" Hynka. Przy Obywatelskiej i Kilińskiego zostaną prawoskręty. Na wysokości Reymonta, Obywatelskiej i Kilińskiego powstaną tunele dla pieszych.

Postawienie ekranów dźwiękoszczelnych będzie konieczne od ul. Obywatelskiej do Srebrników oraz od Kilińskiego w kierunku torów. - W budynkach w rejonie ul. Staszica będą wymienione okna - dodaje Kosiedowski.

Odcinek pomiędzy Chrzanowskiego i Rzeczypospolitej powinien być gotowy do końca 2010 r. Optymistyczne plany mówią, iż przed Euro 2012 Nową Kościuszki będzie można dotrzeć dalej do przebudowanej al. Hallera, a potem - fragmentem Drogi Zielonej - do Baltic Areny.

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie