1,5 miesiąca przed czasem Polskie Linie Kolejowe ukończyły prace nad modernizacją torowiska Pruszcz Gdański - Gdynia Chylonia. Oznacza to, że jeszcze w tym roku podróż do Warszawy trwać będzie niespełna 3 godziny.
- Wciąż prowadzimy prace w okolicach Malborka i Iławy. Według zapewnień wykonawcy, powinny zakończyć się pod koniec roku - tłumaczy Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP PLK. - To umożliwi PKP uruchomienie połączeń Pendolino w momencie wprowadzenia nowego rozkładu jazdy 14 grudnia 2014 r. Początkowo pociągi rozpędzać się będą mogły do 160 km na godzinę, ale po przeprowadzeniu prac w okolicach stolicy nawet do 200 km/h - mówi.
Podróż Gdańsk- Tczew zostanie skrócona do 30 min. Tylko na dwóch trójmiejskich odcinkach prace objęły niemal 100 km torów, 151 rozjazdów, budowę 14 peronów, modernizację 9 istniejących i budowę 6 nowych oraz kładki dla pieszych w Orłowie, a ich koszt wyniósł prawie 1,2 mld zł. To element większego współfinansowanego z funduszy Unii Europejskiej projektu zakładającego "prostowanie torów" pod kolej dużych prędkości na trasie Gdynia-Warszawa. Wzdłuż linii o łącznej długości przekraczającej 350 kilometrów, powstaje 9 lokalnych centrów sterowania ruchem (LCS), które pozwolą na bezpieczne rozwijanie wysokich prędkości.
Czytaj cały artykuł w weekendowym (8,9.02.2014) wydaniu "Dziennika Bałtyckiego" albo kupując e-wydanie gazety.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?