Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

PKP Intercity: Na Euro 2012 jesteśmy przygotowani

Anna Werońska
1 kwietnia zmienią się rozkłady jazdy niektórych pociągów PKP Intercity, a przewoźnik obniży ceny biletów na liniach Trójmiasto - Warszawa i Trójmiasto - Kraków
1 kwietnia zmienią się rozkłady jazdy niektórych pociągów PKP Intercity, a przewoźnik obniży ceny biletów na liniach Trójmiasto - Warszawa i Trójmiasto - Kraków Przemek Świderski
Pięćdziesiąt dodatkowych połączeń, 1700 wagonów i 261 lokomotyw w krajowych barwach, które będą przewoziły pasażerów między Trójmiastem a Warszawą, Wrocławiem i Poznaniem, a także punkty informacyjne i wsparcie na dworcach dla kibiców. Kolejowi przewoźnicy przygotowują się do Euro 2012.

PKP Intercity zaplanowały już, że wszystkie pociągi będą objęte całkowitą rezerwacją miejsc, a każdy z nich zostanie zestawiony z 11 wagonów, co w efekcie pozwoli przewieźć 800-900 pasażerów za jednym razem.

Brzmi dobrze, ale jak przewoźnicy chcą sprostać takiemu wyzwaniu, skoro nie radzą sobie już teraz, gdy frekwencja jest kilkakrotnie niższa, niż ta planowana na czerwiec? - pytają pasażerowie, zmęczeni ciągłymi objazdami, opóźnieniami i tłokiem w wagonach.

- Regułą są opóźnienia, nawet kilkugodzinne, w odjazdach pociągów podczas świąt Bożego Narodzenia, Wielkanocy czy długich weekendów, czyli wtedy, gdy nieco więcej niż normalnie pasażerów chce dojechać do domów - wylicza Remigiusz Borkowski, który regularnie podróżuje pociągami TLK na trasie Gdańsk - Szczecin. - Nie wiem, jaki cud musiałby się stać, aby podczas mistrzostw i tak dużej liczby podróżnych, pociągi nagle zaczęły kursować inaczej, tzn. zgodnie z rozkładem - dodaje.

Czytaj również: Pomorze: Od marca nowy rozkład pociągów na czas mistrzostw Euro 2012

Remont magistrali Trójmiasto - Warszawa, który jest głównym powodem utrudnień na kolei potrwa do 2014 r. Tym samym nie ma co spodziewać się krótszej podróży i likwidacji objazdów do czasu mistrzostw. Mimo to PKP Intercity odpowiadają, że przygotowania mają pod kontrolą, a zespół zajmujący się komunikacją na Euro pracuje już od wiosny 2010 r.

- Spółka, przygotowując plan działań, analizowała również skalę przedsięwzięcia, bazując na doświadczeniach austriackiego przewoźnika OBB, z którego usług korzystali kibice podczas mistrzostw w Austrii i Szwajcarii w 2008 r. - informuje Małgorzata Sitkowska, rzecznik PKP Intercity. - Przeprowadziliśmy dokładne analizy oferty połączeń do miast gospodarzy pod kątem podróżnych przewożonych obecnie i spodziewanych podczas Euro. Na tej podstawie została przygotowana siatka połączeń krajowych oraz międzynarodowych na czas trwania mistrzostw - zaznacza i dodaje, że przewoźnik będzie przygotowany także na nieprzewidziane okoliczności.

Czytaj również: Na PGE Arenę podczas Euro 2012 najlepiej pojechać pociągiem

Jeśli okaże się np., że więcej niż wstępnie zakładano kibiców z Trójmiasta będzie chciało skorzystać z usług kolei, na stacjach Gdynia Gł. i Gdańsk Gł. czekać mają dodatkowe składy, gotowe do uruchomienia. Poza tym dojazdy na mecze będą też odbywały się regularnymi połączeniami.

W przypadku Trójmiasta będą to więc wszystkie te pociągi, które docierają do Gdańska na około trzy godziny przed rozpoczęciem meczu. Podobnie ma być podczas powrotów, ale w tym przypadku odjazdy realizowane będą od ok. 1,5 godziny po zakończeniu meczu lub od 30 minut po zamknięciu strefy kibica.

- Jesteśmy przygotowani na różnego rodzaju sytuacje, przewidujemy nawet kilkakrotny wzrost liczby pasażerów w stosunku do najbardziej obłożonych okresów w ciągu roku - mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity. - Obecnie dysponujemy 1,5 tys. wagonów i 250 lokomotywami. Do czerwca będziemy mieli o ok. 200 wagonów i 11 lokomotyw więcej - zapewnia.

Nowy rozkład jazdy pociągów i tańsze bilety

1 kwietnia zmienią się rozkłady jazdy niektórych pociągów PKP Intercity, a przewoźnik obniży ceny biletów na liniach Trójmiasto - Warszawa i Trójmiasto - Kraków

Od 1 kwietnia pasażerowie podróżujący na linii Warszawa - Gdańsk pociągami Neptun, Norwid i Kaszub zapłacą za bilet nawet o połowę mniej niż dotychczas. We wszystkich pociągach zostanie utrzymana całkowita rezerwacja, a koszt miejscówki zamiast 16 zł i 12,50 zł będzie wynosił 5 zł.

- Standard podróży oraz czasy przejazdów pozostaną takie same. Obniżymy ceny biletów - mówi Małgorzata Sitkowska, rzecznik PKP Intercity. - Po zakończeniu modernizacji podróż z Warszawy do Gdańska skróci się do około 2,5 godz. - dodaje.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki