Jak podkreśla Ryszard Świlski, wicemarszałek województwa pomorskiego, PKM cieszy się mniejszym zainteresowaniem, niż zakładano.
- Dla publicznych finansów to będzie dobra decyzja. Nie stać nas na utrzymywanie pustych składów. Pragnę jednak podkreślić, że ze 156 kursów PKM na dobę rezygnujemy z ok. 30 najmniej popularnych. Co więcej, w ciągu trzech lat zwiększyliśmy tzw. pociągokilometry pomorskich składów, nie tylko PKM, z 8 do 10,5 mln - mówi marszałek Świlski.
Większość przewidzianych do likwidacji połączeń zniknie w grudniu, gdy w życie wejdzie nowy rozkład jazdy. Część z nich przestanie funkcjonować jednak już od maja.
Jednocześnie optymalizacja rozkładu ma wzmocnić najbardziej rentowne kursy PKM, szczególnie te z Kartuz.
- Na trasie Kartuzy - Gdańsk główne dominujące stacje to Kartuzy i Żukowo. Mniejsze zainteresowanie jest na przystankach: Gdańsk Rębiechowo, Pępowo, Borkowo, Żukowo Wschodnie, Dzierżążno. Unijne prognozy dotyczące PKM były przeszacowane. Także my opieraliśmy nasze szacunki o te dane, przygotowując się do przetargu. Trzeba znaleźć złoty środek. Nasza kolej SKM trójmiejska już wrosła w komunikacyjne zwyczaje mieszkańców aglomeracji. Musimy popracować nad zachowaniami transportowymi mieszkańców Kaszub. Ten proces musi potrwać - mówił podczas swojej środowej wizyty w Kartuzach Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu SKM Trójmiasto, operatora linii PKM.
Cały artykuł na ten temat przeczytasz w piątkowym, papierowym wydaniu "Dziennika Bałtyckiego"z 22.04.2016 r. albo kupując e-wydanie gazety
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?