Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

PIT 2018. Rozliczenie podatkowe online 2019. Podatki.gov.pl padł przez przeciążone serwery. Szybkie rozliczenie deklaracji [16.02. 2019]

Sandra Janikowska
PIT online 2019
PIT online 2019 pixaby.com
PIT online 2019. Twój e-PIT działa od północy 15.02.2019 roku i już ma problemy techniczne. Wszystko przez przeciążone serwery. "Mamy ponad 10 tys. podatników, którzy rozliczyli Twój e-PIT" – mówi Teresa Czerwińska z resortu finansów. Rozliczenie PIT 2018. Serwis podatki.gov.pl. Rozliczenie deklaracji podatkowych - PIT 2018.

PIT 2018. Rozliczenie podatkowe online od 15.02.2019!

O północy 15 lutego wystartował nowy projekt Ministerstwa Finansów – Twój e-PIT. Na podatników czekają systemowe deklaracje PIT-37 i PIT-38. Kilka godzin po północy wystąpiły problemy techniczne i pojawił się komunikaty „Strona epit.podatki.gov.pl nie odpowiada” lub „Wystąpił nieoczekiwany błąd”. Obserwujemy duże zainteresowanie usługą i dlatego przejściowo mogą się pojawiać problemy z logowaniem – powiedział rzecznik Ministerstwa Finansów, Paweł Jurek.

PIT online 2019: NOWE PODEJŚCIE DO ROZLICZEŃ PODATKOWYCH

Przypomnijmy, że o idei elektronicznego rozliczenia wypowiedziała się minister finansów Teresa Czerwińska, mówiąca, że: Nasze systemy informatyczne są już na tyle zaawansowane i wyposażone w odpowiednie dane, że możemy zaproponować zupełnie nowe podejście do rozliczeń podatkowych. Na bazie informacji przesyłanych od płatników udostępnimy propozycję rocznego zeznania.

To istotna zmiana w duchu filozofii 3xP, czyli prostych, przejrzystych i przyjaznych podatków. Według założeń Ministerstwa Finansów, jest szansa, że z usługi skorzystać może nawet 11,5 mln podatników.

TWÓJ E-PIT ZA 2018 ROK

Rządowa usługa e-rozliczeniowa w 2019 roku dostępna jest dla osób pracujących na etacie, umowie o dzieło czy umowie-zleceniu (PIT-37, PIT-38). Z usługi mogą skorzystać także osoby grające na giełdzie. Do końca stycznia wszyscy zainteresowani mieli prawo wysłać do urzędów skarbowych rozliczenia w formie elektronicznej. W formie papierowej – do końca lutego.

Rozliczenia roczne zostaną automatycznie i bezpłatnie wygenerowane przez system na podstawie danych zgromadzonych przez urząd skarbowy. Zapoznać się z nimi można od 15 lutego do 30 kwietnia na portalu podatkowym podatki.gov.pl.
W przyszłym roku do oferty elektronicznego rozliczenia dojdą też formularze PIT-36, PIT-36L oraz PIT-28.

PIT online 2019. CO ZAWIERA E-PIT?

Na usługi e-PIT składa się system, który automatycznie generuje zeznania roczne. Do ich utworzenia wykorzystuje dane, które posiada administracja skarbowa w skład których wchodzą informacje zaczerpnięte od pracodawców, dane z zeszłorocznych zeznań dotyczące ulgi na dzieci czy dane o organizacji użytku publicznego.

Usługa e-PIT zeznanie dla każdej osoby wypełnia indywidualnie. Sposób rozliczania można zmienić na wspólny z małżonkiem lub jako osoba samotnie wychowująca dzieci. Wszelkie zmiany uiszczamy we wnioskach, tuż po zalogowaniu do serweru.

E-PIT 2019. PROBLEMY TECHNICZNE

Około 8 rano wystąpiły problemy z zalogowaniem się na stronie rządowej. Pojawiały się komunikaty świadczące o błędzie 502 lub czasowej niedostępności serwisu. Rzecznik Ministerstwa Finansów, Paweł Jurek na Twitterze poinformował wszystkich, że w związku z ogromnym zainteresowaniem usługą – pojawiają się problemy techniczne, które konsekwentnie rozwiązują. Ministerstwo Finansów podało do wiadomości publicznej, że systematycznie uruchamia dodatkowe serwery, które mają ułatwić skorzystanie z usługi.

Resort finansów udostępnił informację, że w piątek, 15.02.2019 roku czyli w pierwszym dniu działania nowego systemu rozliczania deklaracji podatkowych do godziny 8:00 z usługi elektronicznego rozliczenie skorzystało 10 tys. podatników.

Profil Zaufany - jak go utworzyć?
e-PIT to Twoje zeznanie podatkowe (PIT-37 lub/i PIT-38). W tym roku – po raz pierwszy! – wypełni je za Ciebie i udostępni urząd skarbowy. Nie musisz składać żadnego wniosku w tej sprawie. Od 15 lutego wypełnione zeznanie będzie na Ciebie czekało na stronie: www.podatki.gov.pl. Aby sprawdzić przygotowane rozliczenie, musisz się zalogować. Jak to zrobić? Do wyboru masz dwie drogi: krótszą i dłuższą. Którą wybierasz?
Idź na skróty
Oczywiście, że krótszą! Co zrobić, by ją pokonać? Załóż Profil Zaufany. Już dziś!
Aby móc załatwiać sprawy urzędowe w Internecie potrzebujemy trzech elementów. Po pierwsze – musimy móc się zidentyfikować. To stosunkowo łatwe. Po drugie – musimy się uwierzytelnić, a więc potwierdzić, że my to rzeczywiście my. I wreszcie – musimy się podpisać – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – Profil Zaufany umożliwia realizację tego całego procesu w kilka minut. Pozwala na załatwianie wszystkich spraw z jednego miejsca – z domu – dodaje szef Ministerstwa Cyfryzacji.
Przez bank albo w Punkcie
Profil Zaufany można założyć na dwa sposoby:
Po pierwsze – przez Internet za pośrednictwem bankowości elektronicznej
W tej opcji założysz go i potwierdzisz w pełni online, 24h/7 dni w tygodniu. Warunek? Posiadanie konta w bankach: PKO Bank Polski SA, Santander, Bank Pekao, mBank, ING Bank Śląski, Millennium Bank, T-Mobile Usługi Bankowe lub konta na platformie Envelo.
Dane w banku są wiarygodne (zostały uwierzytelnione podczas zakładania konta). Dlatego każdy, decydując się na ten sposób założenia Profilu Zaufanego, nie musi już potwierdzać swoich danych w urzędzie. Jak to zrobić?
Krok 1: w systemie bankowości elektronicznej Twojego banku, wypełnij formularz o założenie Profilu Zaufanego.
Krok 2: operację potwierdź bankowym kodem autoryzacyjnym. Na adres mailowy otrzymasz potwierdzenie założenia konta.
Druga opcja założenia Profilu Zaufanego – przez Internet potwierdzając go w Punkcie Potwierdzającym
Podpowiadamy jak to zrobić:
Krok 1: wejdź na stronę www.pz.gov.pl.
Krok 2: wybierz możliwość założenia Profilu Zaufanego z potwierdzeniem w punkcie potwierdzającym.
Krok 3: odwiedź punkt potwierdzający. Masz na to 14 dni od złożenia wniosku. Sprawdź, gdzie w Twojej okolicy znajduje się najbliższy.
Pełna lista punktów potwierdzających – TUTAJ. W całej Polsce funkcjonuje niemal 1500 takich punktów. To m.in. urzędy skarbowe, inspektoraty ZUS, banki, urzędy miejskie, czy wojewódzkie, a także poczty. Ważne: pamiętaj o zabraniu dowodu osobistego.
Po co mi ten Profil?
Dzięki Profilowi Zaufanemu nie tylko sprawdzisz swój e-PIT, ale załatwisz też wiele innych urzędowych spraw. Pamiętaj, bez wychodzenia z domu. W pełni online!
Jakich? To tylko kilka przykładów:
•Złożysz wniosek o wydanie dowodu osobistego
•Zarejestrujesz online narodziny dziecka
•Sprawdzisz swoje punkty karne
•Sprawdzisz, czy auto, które chcesz sprowadzić z zagranicy nie było złomowane (Historia Pojazdu)
•Złożysz i sprawdzisz dokumenty rozliczeniowe w ZUS i US
•Złożysz wniosek o rejestrację działalności gospodarczej
•Zgłosisz utratę dowodu osobistego
•Wystąpisz o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego
•Uzyskasz odpis aktu stanu cywilnego…
… i dziesiątki innych spraw.
Dłuższą trasą
Wróćmy do e-PIT. Gdybyśc na początku naszej drogi, wybrali jednak tę dłuższą, oto jak możecie się zalogować, by sprawdzić rozliczenie. Potrzebujecie:
•PESEL lub NIP i datę urodzenia
•kwotę przychodu z deklaracji za rok 2017
•kwotę przychodu z jednej z informacji od pracodawców (np. PIT-11) za 2018 r.
•Poszukiwania ubiegłorocznego PITa uznajemy za rozpoczęte!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki