Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pierwszy w Polsce kontrbuspas działa już w Gdyni. W poniedziałek 16.12.2019 przejechały nim pierwsze autobusy [zdjęcia]

Łukasz Kamasz
Miejskie autobusy, które dotychczas stały w korkach na leśnym odcinku ulicy Chwarznieńskiej w Gdyni, dzięki innej organizacji ruchu pojadą drugą stroną jezdni. Jak informują gdyńscy samorządowcy, pasażerowie korzystający z komunikacji miejskiej na tym odcinku mają zaoszczędzić nawet do 10 minut.

Pierwszym pasażerom jadącym przebudowanym odcinkiem Chwarznieńskiej towarzyszyli prezydent Gdyni Wojciech Szczurek razem z wiceprezydentem Markiem Łucykiem i radnym miasta Jakubem Ubychem.

Trwa głosowanie...

Czy uważasz, że kontrbuspas to dobry pomysł?

Nad całością czuwać ma dobrze znany gdynianom system inteligentnego sterowania ruchem TRISTAR , który steruje m.in. znakami zmiennej treści na ulicach Trójmiasta. Specjalne skanery, pracujące w oparciu o przesył danych technologii w systemie bluetooth/wifi, analizować będą czas przejazdu ul. Chwarznieńską.

Jeśli czas przejazdu osiągnie wartość graniczną, operator systemu TRISTAR zostanie o tym poinformowany i będzie mógł uruchomić ruch autobusów drugą jezdnią „pod prąd”.

To historyczny moment w historii naszego miasta - mówił Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni. - W Gdyni na 1000 mieszkańców przypada 700 samochodów osobowych, w Berlinie natomiast zaledwie 350. Kochamy swoje auta, ale robimy wszystko, żeby zachęcać mieszkańców do tego, aby korzystali z komunikacji miejskiej. Nasz tabor jest na światowym poziomie, również pod względem ekologicznym. Punktualnie przemieszczająca się po ulicach miasta komunikacja miejska to szansa na to, żeby gdynianie coraz chętniej z niej korzystali. Bardzo istotnym elementem działania miasta w tym zakresie jest budowa buspasów. Mamy ich wiele w całym mieście. Dzisiaj zaprezentowaliśmy pierwsze w Polsce niezwykle nowoczesne rozwiązanie. System był przygotowywany przez wiele miesięcy. Kontrbuspas to zmiana, która w określonych godzinach szczytu pozwoli autobusom na jazdę po specjalnie wydzielonej części drogi.

Projekt w połowie dofinansował Fundusz Dróg Samorządowych. Całość kosztowała ponad cztery miliony złotych. Autobusy jadące ulicą Chwarznieńską na Witomino będą korzystały z kontrbuspasa w godzinach od 7 do 9. Zmiana obejmuje linie 103, 121, 140, 147, 160.

Na których gdańskich ulicach najczęściej dochodzi do wypadków:

WSZYSTKO DLA KIEROWCÓW:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki