- Nowe nabrzeże DCT zostanie posadowione na konstrukcji złożonej między innymi z 211 stalowych pali, z których każdy ma średnicę 1,67 metra, długość 35 metrów i waży ponad 24 tony. Przez pierwszych 15 metrów pale są pogrążane przy pomocy młota wibracyjnego, następnie są dobijane kafarem hydraulicznym. Energia, z jaką uderza kafar, jest 100 tysięcy razy większa niż energia wysokiej klasy wiertarki udarowej. Wykonawca szacuje, że będzie w stanie wbijać 4 pale dziennie - mówi Michał Biernacki, kierownik projektu T2 w DCT Gdańsk.
Budowa drugiego głębokowodnego nabrzeża w Porcie Północnym zaczęła się na początku tego roku. Na tę inwestycję oraz spłatę istniejących zobowiązań DCT zabezpieczyło środki w wysokości 290 milionów euro. Generalnym wykonawcą i projektantem jest belgijska spółka N.V. BESIX. Zakończenie prac budowlanych planowane jest na II połowę 2016 roku.
Terminal zapewni przeładunki na poziomie 2,5 mln TEU (kontenerów 20-stopowych), co w połączeniu z już istniejącym da 4 mln TEU w skali roku. Nabrzeże, zlokalizowane między DCT 1 i pirsem Sea Invest, ma mieć 600 metrów długości. Głębokość wyniesie 16,5 metra, co umożliwi obsługę statków o zanurzeniu ok. 15 metrów. Terminal zostanie wyposażony w dźwigi typu STS klasy super-postpanamax o wysięgu 25 rzędów kontenerów. Dostarczy je firma Liebherr.
Łącznie z pierwszym nabrzeżem budowa DCT warta jest ponad 2 mld zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?