Pierwsza łopata już we wrześniu

    Pierwsza łopata już we wrześniu

    Marcin Kamiński

    Dziennik Bałtycki

    Aktualizacja:

    Dziennik Bałtycki

    Budowa obwodnicy, tak długo oczekiwana przez wszystkich kierowców, zarówno podróżujących w kierunku Gdańska, jak i do Szczecina, rozpocznie się na początku września. Właśnie podpisano umowę na jej budowę. Całkowity koszt inwestycji ma się zamknąć kwotą 351,5 mln zł. Przetarg na wykonanie obwodnicy wygrało konsorcjum firm Strabag i Wakoz.
    - Po raz pierwszy obwodnicą będzie można przejechać we wrześniu 2010 roku - zapewnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku.
    Obwodnica będzie miała standard drogi ekspresowej, z miejscami serwisowymi (w razie awarii samochodu), wiaduktami, mostem nad rzeką Słupią oraz przejściami dla zwierząt. Pierwsza łopata zostanie wbita za nieco ponad miesiąc.

    Licząca łącznie 16,3 km obwodnica Słupska jest elementem większego zadania inwestycyjnego, jakim jest budowa drogi ekspresowej Szczecin - Gdańsk, o łącznej długości 330 km. Ta droga pobiegnie niemal równolegle do wybrzeża Bałtyku, łącząc dwie aglomeracje - Szczecin i Trójmiasto.
    Koszt wybudowania trasy S6 wyniesie około miliarda złotych. Jest ona częścią planowanej sieci dróg szybkiego ruchu, określonej w rozporządzeniu prezesa Rady Ministrów w sprawie ustalenia sieci autostrad i dróg ekspresowych.
    351 mln zł - tyle wyniesie koszt budowy obwodnicy Słupska o długości 16,3 kilometra
    - Obwodnica będzie przebiegać po południowej stronie Słupska, od miejscowości Reblinko do Redzikowa - mówi Mariusz Smoliński, rzecznik prasowy prezydenta Słupska.
    Według założeń, obwodnica znacznie odciąży ulice śródmieścia Słupska. Przyczyni się do ożywienia gospodarczego terenów leżących wzdłuż drogi, które staną się atrakcyjniejsze dla potencjalnych inwestorów.

    Czy dzięki obwodnicy ruch między Gdańskiem, Słupskiem i Szczecinem zostanie usprawniony? Pokażą to najbliższe dwa lata, kiedy trasa będzie budowana.

    Obwodnica rozpocznie się od strony Gdańska przed Redzikowem, a od strony Koszalina koło Reblina. Konieczna będzie także budowa mostu na Słupi i węzłów łączących obwodnicę z drogami w Reblinie, Redzikowie, Kobylnicy i Głobinie.

    W ramach inwestycji planuje się wykonanie m.in. następujących robót: budowę nowych bitumicznych nawierzchni drogowych oraz przebudowę nawierzchni istniejących, budowę węzłów Reblinko, Kobylnica, Głobino, Redzikowo oraz budowę urządzeń ochrony środowiska, takich jak zbiorniki retencyjne, ekrany akustyczne, pasy zieleni izolacyjnej, specjalne przejścia dla zwierzyny leśnej.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Bałtyckim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo