Pętla w Oliwie będzie rozbudowywana. Odciąży i usprawni ruch w tym rejonie? [zdjęcia]

Maciej PietrzakZaktualizowano 
Pętla w Oliwie będzie rozbudowywana. W przyszłości ma powiększyć się o dodatkowe tereny w kierunku ulicy Obrońców Westerplatte Przemek Świderski
Władze Gdańska od lat w zakresie komunikacji publicznej stawiają przede wszystkim na rozwój transportu szynowego. Po budowie nowych linii (niedługo startują prace przy Nowej Bulońskiej Północnej) czy zakupie 15 nowych tramwajów od Pesy jednym z kolejnych kroków w tym zakresie ma być gruntowna przebudowa pętli w Oliwie.

Do tego konieczna jest jednak zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego tego terenu. Aktualnie obowiązujący powstał w 2003 roku i zakładał utrzymanie przystanków, ale likwidację pętli. Od dłuższego czasu wiadomo jednak, że Oliwie potrzebny jest węzeł integracyjny z prawdziwego zdarzenia. Dlatego Zarząd Dróg i Zieleni zawnioskował o opracowanie nowego planu do Biura Rozwoju Gdańska. Z jego założeniami zainteresowani mieszkańcy mogą się zapoznać w siedzibie BRG do końca stycznia, a uwagi można składać do 14 lutego.

Pętla w przyszłości ma powiększyć się o dodatkowe tereny w kierunku ul. Obrońców Westerplatte. Rozbudowane przede wszystkim zostać mają łuki torowiska, które przez to że są zbyt wąskie generują duży hałas, gdy przejeżdża po nich pojazd.

Jak na pętli w nowej odsłonie zorganizowane byłyby przystanki, tego jeszcze nie wiadomo. Zapisy nowego planu dają możliwość ustawienia ich w tzw. systemie „drzwi w drzwi”, jaki funkcjonuje chociażby na linii łączącej Siedlce i Piecki-Migowo.

Niewykluczone też, że przystanki zostałyby usunięte z ul. Obrońców Westerplatte. Główne kierunki ruchu pieszego i rowerowego mają zostać utrzymane, ale ostateczny przebieg ścieżek i chodników będzie wynikać z projektu przebudowy pętli. Przy okazji jej powiększenia znikną też mało estetyczne budy handlowe.

CZYTAJ TAKŻE: Jest taki bar w Oliwie przy pętli...

- Mamy bardzo duże oczekiwania związane z przyszłym projektem budowlanym dotyczącym pętli oliwskiej, który będzie konsekwencją tego planu zagospodarowania. Bardzo chcielibyśmy, żeby odciążył on ul. Obrońców Westerplatte - by wyprowadzono stamtąd ruch autobusowy. Jeżeli pętla miałaby się zmieniać, to i autobusy powinny w jakiś sprytniejszy sposób wjeżdżać i wyjeżdżać bezpośrednio na ul. Opata Rybińskiego - mówił portalowi _gdansk.pl _po spotkaniu urzędników z radnymi dzielnicy prezes jej zarządu Tomasz Strug.

ZOBACZ, które ruszyły w 2017 roku. Inwestycje tramwajowe w Gdańsku

Kontrowersje przedstawicieli mieszkańców wzbudził za to zapis w propozycji nowego planu dotyczący możliwości uzupełnienia pierzei ul. Obrońców Westerplatte. Nowa zabudowa ma nawiązywać do charakteru zabudowy Starej Oliwy - wysokością, stromymi dachami, układem kalenic, liniami zabudowy. Plan zakłada, że budynki mogłyby mieć wysokość do 16 metrów z jednym wyjątkiem - ewentualny, pięciokondygnacyjny budynek przy samym skrzyżowaniu z al. Grunwaldzką mógłby być o trzy metry wyższy. To nie spodobało się dzielnicowym radnym, którzy obawiają się, że zasłoniłby on charakterystyczną kamienicę w której mieści się cukiernia „Eskimos”.

m.pietrzak@prasa.gda.pl

POLECAMY POMORSKIE MOTOFAKTY:

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krol KiK

"Przecinaki" sa przezytkiem Dezorganizuja transport (jak trzy sklady po trzy tramwaje na Hucisku) przed Zakiem- w rezultacie. totalna blokada ruchu. Brzecza, klekocza, halasuja. Grzeczne dziewczynki ida do nieba a tramwaj jedzie przymusowo, tam gdzie szyny prowadza, a nie gdzie chce. Pieknie amputuja nogi. Po przejechaniu przez autobus po goleniach jest jeszcze szansa na uratowanie giczolow ale poplasterkowanie przez tramwaj juz nie. Swoje zrobily, chwala im za to, lecz pora przeniesc sie do lamusa i nie inwestowac w wynalazek pradziatkow.

P
Prorok

Nie wiadomo jak beda wygladac przystanki, jaka bedzie koncepcja petli, gdzie w ogole beda aie znajowac. Wiadomo juz natomiast jak bedzie wygladac zabudowa mieszkaniowa ktorej tu nigdy nie planowano, jak bedzie wysoka i inne szczegoly. Zapewne juz jest i chetny deweloper. Tak po gdansku, ktos ma zludzenia po co ten nagly zryw?? Jeden jedyny niewielki skwer, batdzo charakterystyczny dla oliwy (rejon skrzyzowania westerplatte z kaprow, nie calej petli) to juz za duzo. Trzeba wcisnac deweloperke w kazda dziure. Teraz, poki jest hossa i dewelcio moze zarobic. Ciekawe czy ten z jednego naprzeciwka czy z drugiego. Planuja przebudowe petli, nie maja koncepcji zadnej ale juz maja koncepcje mieszkan tam. Jedma wielka sciema pod pretekstem checi usprawnien komumikacyjnych.Nie zdziwie sie jak kolejnym krokiem bedzie rozdzielenie tych planow, realizacja mieszkan a petle na blizej nieokreslony czas. Kopiuje ten wpis i zobaczymy czy nie bede mial racji. Miech ta kadencja szybciej sie juz skonczy bo zaraz w gdansku zabetonuja wszystko.

Dodaj ogłoszenie