Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pendolino nie będzie stawał między Gdańskiem i Warszawą? [SKOMENTUJ]

Kazimierz Netka
materiały prasowe PKP Intercity
Modernizacja linii kolejowej E-65 Gdynia Warszawa ma być zakończona do 2015 roku. Czas przejazdu z Gdańska do stolicy wyniesie wówczas około 2 godziny 40 minut, a do Krakowa o dwie godziny dodatkowo - zapewnił wczoraj, w Gdańsku, Remigiusz Paszkiewicz, prezes zarządu spółki PKP Polskie Linie Kolejowe - podczas spotkania, zorganizowanego przez Mieczysława Struka, marszałka województwa pomorskiego.

Takie tempo będzie osiągalne od warunkiem, że pociągi nie będą się zatrzymywały między Gdańskiem i Warszawą.

Andrzej Massel, wiceminister transportu, budownictwa i gospodarki morskiej, przypomniał, że Komisja Europejska w negocjacjach zagwarantowała sobie, by czas przejazdu pociągów typu Pendolino między Trójmiastem i stolicą Polski był jak najkrótszy. Pociągi takie nie powinny się zatrzymywać, a co najwyżej będą stawały w województwie warmińsko - mazurskim: w Iławie, może w Działdowie. W Pomorskiem , mniej szybkie pociągi mają zatrzymywać się w Malborku lub w Tczewie, ale nie ma mowy, by ten sam pociąg zabierał pasażerów z obydwu tych stacji - podkreślali reprezentanci kolei.

Tak więc, mieszkańcy powiatów spoza Trójmiasta, jeżeli zechcą jechać Pendolino do Warszawy, będą musieli najpierw dostać się do metropolii. Mają to umożliwić ulpeszane - przy dużym wsparciu unijnymi dotacjami - trasy, na przykład "korytarze" Gdynia - Kościerzyna i Gdynia - Hel. Modernizacje tych tras mają być zakończone najpóźniej w 2014 roku - wynika z wypowiedzi Andrzeja Pawłowskiego, wiceprezesa, członka zarządu spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.. Podczas wakacji, na trasie Gdynia - Hel mają jeździć pociągi bez zastępowania ich autobusami. Na odcinku - Kościerzyna - Gdynia może być nieco gorzej.

Zarówno Ministerstwo Transportu, jak i PKP PLK są zgodne z zarządem województwa, co do ożywiania innych tras kolejowych - zapewniał po spotkaniu marszałek Mieczysław Struk.

Inne priorytetowe trasy kolejowe


Mieczysław Struk. marszałek województwa pomorskiego:

Za priorytetowe uznano też odcinki: nr 202 Gdynia - Słupsk, nr 250, czyli wydłużenie trasy SKM z Rumi do Wejherowa, nr 201 Bydgoszcz - Maksymilianowo - Gdynia, nr 131 Bydgoszcz - Tczew, a także Grudziądz - Malbork, Szczecinek - Słupsk - Ustka, Lębork - Łeba, Lipusz - Kościerzyna, Lipusz - Bytów oraz Pomorska Kolej Metropolitalna, która ma umożliwić dojazdy mieszkańcom Kartuz go Gdańska.

Codziennie rano najważniejsze informacje z "Dziennika Bałtyckiego" prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki