MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Parkowanie w Gdyni jest za tanie? Miasto Wspólne chce, żeby kierowcy płacili znacznie więcej. Jest wniosek do prezydenta Szczurka

Szymon Szadurski
Szymon Szadurski
Parkowanie w Gdyni jest za tanie - twierdzą działacze Miasta Wspólnego
Parkowanie w Gdyni jest za tanie - twierdzą działacze Miasta Wspólnego archiwum
Parkowanie w Gdyni jest za tanie? Nawet 4,5 zł za godzinę w najbardziej atrakcyjnych miejscach powinna wynosić, zdaniem działaczy Miasta Wspólnego, stawka za godzinę parkowania w Śródmieściu. Działacze tego stowarzyszenia napisali w tej sprawie wniosek do prezydenta Gdyni Wojciecha Szczurka.

Dziś maksymalna stawka w strefie płatnego parkowania w Śródmieściu i na Kamiennej Górze w Gdyni wynosi 3 złote.

Jak podkreślają społecznicy, pomysł, który forsują, byłby ich zdaniem krokiem ku realizacji wizji miasta przyjaznego wszystkim i pozwoliłby ograniczyć problemy z parkowaniem. Natomiast dodatkowe środki, uzyskane z tytułu podwyższenia opłat, przeznaczone zostałyby na

  • sfinansowanie poprawy publicznego transportu zbiorowego,
  • budowę lub przebudowę infrastruktury pieszej lub rowerowej oraz zieleń.

Wprowadzenie podwyżki umożliwić mają przepisy, które wejdą w życie za 11 miesięcy. Społecznicy w związku z tym proponują już dziś rozpocząć dyskusję na temat zmian, jakie w przyszłym roku mogłaby wprowadzić Rada Miasta Gdyni.

Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania w Gdyni?

Kolejnym ich postulatem jest utworzenie Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania, która objęłaby znacznie większy obszar niż obecnie - część Działek Leśnych, Wzgórza Św. Maksymiliana, Grabówka, a na wniosek mieszkańców mogłaby, tak jak w sąsiednim Gdańsku, występować poza zwartym obszarem - np. w Orłowie nadmorskim, czy wszędzie tam, gdzie występuje problem niedoboru miejsc postojowych.

- Chcielibyśmy, by śródmiejska strefa stała się też strefą bezpłatnego transportu publicznego - zaznacza Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego. - Dziś wpływy z tego obszaru to ok. 10 mln złotych. Czy ten bezpłatny transport dotyczyć będzie tylko wnoszących opłatę za parkowanie, czy też wszystkich w granicach strefy, to zostawiamy analizom finansowym Zarządowi Komunikacji Miejskiej i miastu.

Społecznicy podkreślają, że zmianom w polityce parkingowej powinny towarzyszyć też inne działania, takie, jak

  • zwiększenie atrakcyjności transportu zbiorowego poprzez wyznaczanie kolejnych buspasów,
  • lepsze skomunikowanie z autobusami parkingów znajdujących się na obrzeżach przyszłej Strefy Płatnego Parkowania,
  • przekonanie wspólnot i spółdzielni do lepszego zagospodarowania ich terenów, by zwiększyć liczbę dostępnych miejsc postojowych, ale też
  • zwiększenie wydatków na Straż Miejską, by efektywniej działała w powiększonej SPP.

Przypominają swój postulat sprzed kilku miesięcy dotyczący zwiększenia liczy patroli do sześciu na zmianie, tak by szybciej reagowały na zgłoszenia.

Pomysły Miasta Wspólnego z pewnością nie trafią w gust posiadaczy samochodów osobowych, którzy dojeżdżają nimi do pracy w Śródmieściu.

Więcej na ten temat przeczytasz w serwisie gdynia.naszemiasto.pl

Przegląd najważniejszych wydarzeń ostatnich dni:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki