Parkowanie w Gdyni jest za tanie? Miasto Wspólne chce, żeby kierowcy płacili znacznie więcej. Jest wniosek do prezydenta Szczurka

Szymon Szadurski
Szymon Szadurski
Parkowanie w Gdyni jest za tanie - twierdzą działacze Miasta Wspólnego
Parkowanie w Gdyni jest za tanie - twierdzą działacze Miasta Wspólnego archiwum
Udostępnij:
Parkowanie w Gdyni jest za tanie? Nawet 4,5 zł za godzinę w najbardziej atrakcyjnych miejscach powinna wynosić, zdaniem działaczy Miasta Wspólnego, stawka za godzinę parkowania w Śródmieściu. Działacze tego stowarzyszenia napisali w tej sprawie wniosek do prezydenta Gdyni Wojciecha Szczurka.

Dziś maksymalna stawka w strefie płatnego parkowania w Śródmieściu i na Kamiennej Górze w Gdyni wynosi 3 złote.

Jak podkreślają społecznicy, pomysł, który forsują, byłby ich zdaniem krokiem ku realizacji wizji miasta przyjaznego wszystkim i pozwoliłby ograniczyć problemy z parkowaniem. Natomiast dodatkowe środki, uzyskane z tytułu podwyższenia opłat, przeznaczone zostałyby na

  • sfinansowanie poprawy publicznego transportu zbiorowego,
  • budowę lub przebudowę infrastruktury pieszej lub rowerowej oraz zieleń.

Wprowadzenie podwyżki umożliwić mają przepisy, które wejdą w życie za 11 miesięcy. Społecznicy w związku z tym proponują już dziś rozpocząć dyskusję na temat zmian, jakie w przyszłym roku mogłaby wprowadzić Rada Miasta Gdyni.

Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania w Gdyni?

Kolejnym ich postulatem jest utworzenie Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania, która objęłaby znacznie większy obszar niż obecnie - część Działek Leśnych, Wzgórza Św. Maksymiliana, Grabówka, a na wniosek mieszkańców mogłaby, tak jak w sąsiednim Gdańsku, występować poza zwartym obszarem - np. w Orłowie nadmorskim, czy wszędzie tam, gdzie występuje problem niedoboru miejsc postojowych.

- Chcielibyśmy, by śródmiejska strefa stała się też strefą bezpłatnego transportu publicznego - zaznacza Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego. - Dziś wpływy z tego obszaru to ok. 10 mln złotych. Czy ten bezpłatny transport dotyczyć będzie tylko wnoszących opłatę za parkowanie, czy też wszystkich w granicach strefy, to zostawiamy analizom finansowym Zarządowi Komunikacji Miejskiej i miastu.

Społecznicy podkreślają, że zmianom w polityce parkingowej powinny towarzyszyć też inne działania, takie, jak

  • zwiększenie atrakcyjności transportu zbiorowego poprzez wyznaczanie kolejnych buspasów,
  • lepsze skomunikowanie z autobusami parkingów znajdujących się na obrzeżach przyszłej Strefy Płatnego Parkowania,
  • przekonanie wspólnot i spółdzielni do lepszego zagospodarowania ich terenów, by zwiększyć liczbę dostępnych miejsc postojowych, ale też
  • zwiększenie wydatków na Straż Miejską, by efektywniej działała w powiększonej SPP.

Przypominają swój postulat sprzed kilku miesięcy dotyczący zwiększenia liczy patroli do sześciu na zmianie, tak by szybciej reagowały na zgłoszenia.

Pomysły Miasta Wspólnego z pewnością nie trafią w gust posiadaczy samochodów osobowych, którzy dojeżdżają nimi do pracy w Śródmieściu.

Więcej na ten temat przeczytasz w serwisie gdynia.naszemiasto.pl

Przegląd najważniejszych wydarzeń ostatnich dni:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie