Sprzedaż prowadzona jest na podstawie art. 38 ustawy z dnia 28 września 1991 roku o lasach (Dz.U. z 2014 r. poz.1153) oraz Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 20 kwietnia 2007 r. (Dz.U. z 2007 r. nr 78, poz.532) w sprawie szczegółowych warunków i trybu przeprowadzania przetargu publicznego oraz sposobu i warunków przeprowadzania negocjacji cenowej w przypadku sprzedaży lasów, gruntów i innych nieruchomości znajdujących się w zarządzie Lasów Państwowych.
1. Przedmiotem przetargu jest zorganizowana część przedsiębiorstwa w postaci nieruchomości i ruchomości znajdujących się na działkach ewidencyjnych nr 3183/9 o powierzchni 1,5354 ha, nr 3183/11 o powierzchni 0,3571 ha w obrębie ewidencyjnym Sulęczyno, w miejscowości Sulęczyno przy ul. Żeromskiego 15, działki oznaczone w ewidencji gruntów jako użytek Bz, dla których Sąd Rejonowy V Wydział Ksiąg Wieczystych w Kartuzach prowadzi księgę wieczystą nr GD1R/00032668/6.
2. Na działkach znajdują się niżej wymienione obiekty wraz z infrastrukturą i wyposażeniem:
1) dworek pełniący funkcję budynku hotelowego z wyposażeniem.
Budynek dwukondygnacyjny, częściowo podpiwniczony z powierzchnią
zabudowy 566,38 m2. Ściany murowane, tynkowane, dach dwuspadowy o
konstrukcji drewnianej, kryty dachówką ceramiczną. Posadzka betonowa, pokryta
płytkami , panelami podłogowymi i wykładziną dywanową. Stolarka okienna- okna
drewniane skrzynkowe, stolarka drzwiowa drewniana. Budynek wyposażony w
instalację elektryczną, wodno - kanalizacyjną i c.o.
2) budynek pełniący funkcję sali wykładowej z wyposażeniem, powierzchnią
zabudowy 141,76 m2. Budynek o konstrukcji murowanej z oblicówką drewnianą od
strony zewnętrznej i okładziną z płyt GK od wewnątrz.
Dach dwuspadowy o konstrukcji drewnianej, kryty dachówką
ceramiczną. Posadzka betonowa, pokryta płytkami oraz wykładziną rulonową.
Stolarka okienna- okna drewniane zespolone. Stolarka drzwiowa drewniana.
Budynek wyposażony w instalację wodno – kanalizacyjną, c.o oraz elektryczną.
3) budynek restauracyjny z wyposażeniem z powierzchnią zabudowy 383,92 m2,
czterokondygnacyjny, całkowicie podpiwniczony. Ściany murowane, otynkowane,
dach dwuspadowy o konstrukcji drewnianej, kryty dachówką ceramiczną. Posadzka
betonowa, pokryta płytkami, panelami podłogowymi i wykładziną dywanową.
Stolarka okienna PCV, stolarka drzwiowa drewniana. Budynek wyposażony
w instalację wodno – kanalizacyjną, c.o., elektryczną. W budynku zlokalizowana
jest kotłownia z dwoma piecami olejowymi w tym jeden przystosowany do
ogrzewania paliwem stałym (pelet).
4) budynek magazynowo – gospodarczy z wyposażeniem, o konstrukcji murowanej,
otynkowany, z dachem typu stropodach, pokryty papą. Budynek bez
podpiwniczenia, jednokondygnacyjny o powierzchni zabudowy 26,71 m2.
5) wiata o konstrukcji drewnianej pobudowana na rzucie koła z murowanym grillem i
kominem w części środkowej. Posadzka wyłożona kostką betonową (polbruk), dach
pokryty gontem bitumicznym. Wiata wyposażona w instalację elektryczną i
wodociągową.
6) nieruchomość od strony południowej w granicach działki ogrodzona płotem z
elementów stalowych na słupkach z cegły klinkierowej, z bramą wjazdową
rozsuwaną. Ponadto nieruchomość wyposażona w elementy infrastruktury
ogrodowej: wytyczone chodniki, lampy, ławki ogrodowe, fontannę.
3. Przeznaczenie nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego:
Dla działek nr 3183/9 oraz nr 3183/11 Uchwałą Rady Gminy Sulęczyno
Nr XXIX/256/2014 z dnia 31 marca 2014 roku ustalono przeznaczenie, podstawowe: zabudowę usługową z zakresu usług: administracji, kultury, obsługi rekreacji turystyki, a także usługi z zakresu oświaty i wychowania, opieki społecznej, usługi handlu i gastronomii wraz z zielenią urządzoną w zabytkowym zespole dworsko-parkowym.
4. Obecnie w obiektach nie jest prowadzona działalność gospodarcza. Do dnia 31.10.2013 roku nieruchomość wykorzystywana była na cele prowadzenia ośrodka szkoleniowo – wypoczynkowego.
5. Przedmiot przetargu nie jest obciążony prawami i roszczeniami osób trzecich.
6. Nieruchomość nie figuruje w rejestrze zabytków.
7. Nieruchomość figuruje w wojewódzkiej ewidencji zabytków.
8. Cena wywoławcza przedmiotu przetargu wynosi: 3.750.169,00 (słownie: trzy miliony siedemset pięćdziesiąt tysięcy sto sześćdziesiąt dziewięć złotych).
9. W rozumieniu art. 2 pkt .27e ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jednolity Dz.U. z 2011 r Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.) przedmiotem dostawy jest zorganizowana część przedsiębiorstwa i w oparciu o art. 6 pkt. 1 ustawy o VAT, do transakcji sprzedaży przepisy ustawy o VAT nie mają zastosowania.
10. W latach 2007-2013 na przedmiot przetargu ponoszone były nakłady inwestycyjne.
11. Przetarg odbędzie się w dniu 18.02.2015 r. o godzinie 11:00 w pokoju nr 17 w siedzibie Nadleśnictwa przy ul. Brzozowej 2, 83-424 Lipusz.
12. Do przetargu mogą przystąpić osoby, które wpłacą wadium oraz złożą zgłoszenie udziału w przetargu wraz z załączonymi dokumentami o których mowa w warunkach przetargu do dnia 16.02.2015 r. w siedzibie Nadleśnictwa od pon.-pt. w godz. 8:00 – 15:00 pokój nr 1 (sekretariat) lub prześlą w tym terminie pocztą (decyduje data wpływu).
Warunki przetargu umieszczone są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Nadleśnictwa Lipusz http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_gdansk/nadl_lipusz/komunikaty_i_ogloszenia
oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Nadleśnictwa.
13. Wadium w wysokości 375.000,00 zł, (słownie: trzysta siedemdziesiąt pięć tysięcy złotych) może być wniesione w formie pieniężnej lub w formie gwarancji bankowej.
Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem nie później niż do dnia wyznaczonego jako termin złożenia zgłoszenia udziału w przetargu (tj. 16.02.2015 r.), na rachunek bankowy Nadleśnictwa Lipusz nr 14 2030 0045 1110 0000 0040 3470, z dopiskiem: „Wadium - przetarg na sprzedaż nieruchomości w dniu 18.02.2015 r.". Z treści przelewu musi jednoznacznie wynikać w czyim imieniu wadium zostało wniesione. Za datę wpłaty wadium przyjmuje się datę wpływu pieniędzy na rachunek Nadleśnictwa.
Wadium w formie bezwarunkowej gwarancji bankowej, płatnej na każde żądanie, należy złożyć w formie oryginału w kasie Nadleśnictwa w terminie przewidzianym do złożenia zgłoszenia udziału w przetargu.
Wymagany termin ważności wadium złożonego w formie gwarancji bankowej powinien wynosić, co najmniej 30 dni, licząc od dnia przetargu.
14. Osoba ustalona jako nabywca przedmiotu przetargu zobowiązana jest nie później niż na 3 dni przed wyznaczonym terminem podpisania umowy przeniesienia własności zapłacić przelewem kwotę równą 100% ceny nabycia osiągniętej w przetargu, pomniejszonej o wpłacone wadium. Za datę wpłaty uważa się wpływ wymaganej należności na rachunek bankowy Nadleśnictwa Lipusz.
Wszelkie koszty związane z zawarciem umowy przeniesienia własności (m.in. koszty notarialne, sądowe oraz podatki) ponosi nabywca.
15. Jeżeli osoba ustalona jako nabywca przedmiotu przetargu nie przystąpi bez usprawiedliwionej przyczyny do zawarcia umowy przeniesienia własności w miejscu i w terminie podanym w zawiadomieniu, Nadleśnictwo może odstąpić od zawarcia umowy, a wpłacone wadium nie podlega zwrotowi.
16. Dodatkowe informacje można uzyskać w siedzibie Nadleśnictwa Lipusz w Lipuszu, przy ul. Brzozowej 2, pok.17 lub telefonicznie pod nr. (58) 680 07 86 , fax (58) 680 07 99 oraz e-mail: [email protected]. w godz. 8:00 do 14:00 w dni robocze.
Nadleśniczy Maciej Kostka
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?