Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Otwarto oferty w przetargu na wybór wykonawcy i operatora Systemu Roweru Metropolitalnego. MEVO szuka wykonawcy, są już 3 oferty [ZDJĘCIA]

szym
07.05.2018 GdańskSiedziba Obszaru Metropolitalnego w Gdańsku. Otwarcie kopert z ofertami na Rower Metropolitalny.
07.05.2018 GdańskSiedziba Obszaru Metropolitalnego w Gdańsku. Otwarcie kopert z ofertami na Rower Metropolitalny. Przemyslaw Swiderski
W poniedziałek ogłoszono otwarcie ofert w związku z przetargiem na „Budowę Systemu Roweru Metropolitalnego”. Jak się dowiedzieliśmy, wpłynęły trzy oferty. Teraz urzędnicy mają maksymalnie 90 dni by wybrać wykonawcę.

Jak informują urzędnicy, wybrany wykonawca zbuduje od podstaw system rowerów publicznych wraz z niezbędnym zapleczem technicznym i teleinformatycznym.
- System będzie oparty o rowery czwartej generacji wyposażone w moduły GPS, GSM i elektrozamek. System teleinformatyczny będzie wyposażony w moduł geolokalizacji, wypożyczeń i rezerwacji - mówi Jarosław Maciejewski z Obszaru Metropolitalnego Gdańsk Gdynia Sopot.

Rower Metropolitalny na Pomorzu od 1 marca 2019 r. Ogłoszono przetarg na wyłonienie operatora pomorskiego Roweru Metropolitalnego

Informuje, że wypożyczenie roweru odbywać się będzie intuicyjne za pomocą aplikacji mobilnej w smartfonie (system operacyjny Android oraz iOS), poprzez moduł NFC (zbliżenie smartfona do terminala w rowerze), skanowanie kodu QR lub przy pomocy karty zbliżeniowej.
- Zaletą systemu będzie jego prostota oraz przystępny cenowo taryfikator. W systemie abonamentowym opłata miesięczna nie będzie mogła przekroczyć kwoty 10 zł. W cenie użytkownik otrzyma każdego dnia aż 90 minut na przejazdy. Po przekroczeniu limitu czasowego rowerzysta będzie ponosił opłatę w wysokości 5 groszy za minutę - tłumaczy.

Wyjaśnia, że koszt abonamentu rocznego to nie więcej niż 100 zł, przy zastosowaniu tych samych zasad czasowych, jak w opłacie miesięcznej. - Jeśli użytkownik nie będzie chciał skorzystać z opcji abonamentowej, koszt jeden minuty wynosił będzie nie więcej niż 10 gr. Rower będzie można wypożyczyć i zostawić na jednej z 660 stacji postoju. Za dodatkową opłatą rower będzie można zostawić poza stacją - informuje. Według zapowiedzi, wypożyczenie roweru nie zajmie użytkownikowi więcej niż 15 sekund.

Pomorski Rower Metropolitalny będzie nazywał się MEVO. Taką nazwę dla roweru poparło ponad 1500 głosujących

W poniedziałek, 7 maja ogłoszono otwarcie ofert na Rower Metropolitalny

- Zgłosiły się trzy chętne podmioty, w tym dwa konsorcja - mówi Krzysztof Perycz-Szczepański, kierownik projektu Systemu Roweru Metropolitalnego.

Tłumaczy, że pierwsza oferta opiewała na kwotę ponad 32,5 milionów złotych brutto. Oferent zaproponował także dostarczenie 5 tys. rowerów, z których 10 procent miałoby napęd wspomagany elektrycznie. Druga oferta dotyczyła kwoty ponad 76,6 mln. złotych (brutto) i dostarczenia 3900 rowerów (100 proc. ze wspomaganym napędem elektrycznym). Trzecia to propozycja opiewała na ponad 40 milionów złotych (brutto) za 4080 rowerów (również 100 proc. ze wspomaganym napędem elektrycznym).

- Komisja przetargowa przystępuje właśnie do oceny ofert – mówi Krzysztof Perycz-Szczepański.
- Oferty muszą zostać dokładnie sprawdzone pod względem formalnym, abyśmy nie mieli żadnych wątpliwości, co do ostatecznego wyniku przetargu – dodaje.

Rowerowa Metropolia o pomorskim rowerze publicznym: rezygnacja z „darmoczasu” jest irracjonalna. Urzędnicy mają inne zdanie

Tymczasem wokół projektu „Mevo” zdążyły powstać już kontrowersje. Chodzi między innymi o zupełną odpłatność za korzystanie z roweru, bez tzw. minut darmowych. - Wprowadzenie np. 20 minut darmowego czasu przejazdu rowerem miejskim w innych miejscowościach w Polsce, to specyfika naszego rynku - mówi Krzysztof Perycz-Szczepański. - Ale na przykład w Paryżu czy Barcelonie takich rozwiązań nie ma - stwierdza.

Tłumaczy, że w przypadkach innych polskich miast, w których wprowadzono darmowe minuty „zamawiającym są same miasta”. - I ewentualne przychody z dodatkowych, płatnych minut, trafiają do miasta. W naszym przypadku przychody będą trafiały do operatora. Tę, tak naprawdę symboliczną, miesięczną opłatę maksymalną, potraktowaliśmy jako swoisty motywator, by operator aktywnie zabiegał o klientów i chciał utrzymywać rowery w jak najlepszym stanie - podsumowuje.

Przetarg na wybór wykonawcy i operatora Systemu Roweru Metropolitalnego został ogłoszony 19 marca 2018 r. Rower publiczny będzie funkcjonował w 14 gminach: Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Tczewie, Pucku, Redzie, Kartuzach, Sierakowicach, Somoninie, Stężycy, Władysławowie, Żukowie, Pruszczu Gdańskim i Rumi.

POLECAMY POMORSKIE MOTOFAKTY.PL:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki