Otwarcie nowego mostu na gdańską Wyspę Sobieszewską coraz bliżej. W sobotę odbyły się pierwsze próby obciążeniowe

MP
Wrzesień 2018
Wrzesień 2018 http://www.drmg.gdansk.pl
Udostępnij:
Testy przeprowadzono przy użyciu czteroosiowych ciężarówek. Zmierzone zostały ugięcia przęseł, osiadanie podpór i naprężenia elementów mostu.

W sobotę odbyły się pierwsze próby obciążeniowe mostu w Sobieszewie.

Jeśli próby obciążeniowe wypadną pomyślnie, rozpoczną się procedury odbiorowe. Wówczas też odbędzie się kontrola Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego – informuje Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Jak dodaje dyrektor DRMG, przejezdność na obiekcie powinna być zapewniona w połowie października, po uzyskaniu niezbędnych decyzji administracyjnych.

Możliwość przejazdu po nowym moście nie będzie oznaczać jednak końca prac. Po przekierowaniu ruchu na nowy obiekt, stary most pontonowy zostanie rozebrany, a teren przy nabrzeżu zostanie zagospodarowany. Cała inwestycja zakończy się do końca roku.

Wrzesień 2018
Wrzesień 2018 http://www.drmg.gdansk.pl

Przypominamy, że nowy most nad Martwą Wisłą ma zapewnić bezpieczne i stałe połączenie Wyspy Sobieszewskiej z lądem. Od 1973 roku prowadzi tam most pontonowy. Nowy most zwodzony ma mieć 173 metry długości, ze skrzydłami – 181,5 m. Jego czas otwierana wyniesie zaledwie 150 sekund, co znacznie usprawni dojazd na Wyspę Sobieszewską.

Sterowanie mostem odbywać się będzie z pulpitu znajdującego się w nowym budynku technicznym obsługi mostu. Dla sterowania mostem powstało specjalne oprogramowanie, które regulowało będzie mechanizmem. Umożliwi to bezpośredni nadzór nad podnoszeniem i opuszczaniem klap przęsła w trakcie otwierania i zamykania mostu. W razie awarii w dostawie prądu, energię elektryczną niezbędną do uruchomienia mostu zapewni awaryjny agregat prądotwórczy zlokalizowany obok budynku technicznego obsługi mostu. Przy zamknięciu przęseł pod zamkniętym mostem przepływać będą mogły statki mierzącego do 5 metrów, ale co ważne uzależnione to będzie także od poziomu wody.

Wrzesień 2018
Wrzesień 2018 http://www.drmg.gdansk.pl

Koszt inwestycji to ponad 59 mln złotych. Część kosztów pokryło Ministerstwo Infrastruktury - to ogółem 27,59 mln zł, z czego w 2016 r. prawie 16,6 mln, a w 2017 r. 10,99 mln.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

c
cvq
Droga przelotowa w Osowie od 50 lat, nawet nie naprawiana . To też sukces budynia.
A
Antypis
Pinokio kłamca matoł uszek? Pierdolony pasożyt, taki idiota jak jego stary sklerotyk !!!!!!!!!!!!
Przejdź na stronę główną Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie