Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Oto najszybsze przedwojenne auta! Pędziły nawet ponad 400 km na godzinę! Mercedes, MG, bugatti, chrysler. ZOBACZCIE

Jacek Bombor
Jacek Bombor
W okresie międzywojennym, producenci samochodów i konstruktorzy zaczęli pracować nad coraz szybszymi pojazdami. Wiele z nich ustanowiło rekordy prędkości, które były imponujące jak na tamte czasy. W naszej galerii pokazujemy najszybsze samochody z lat 1918-1939. Uwierzycie, że najszybszy mknął powyżej 500 kilometrów na godzinę? Zobaczcie te motoryzacyjne cudeńka. KLIKNIJ W GALERIĘ ZDJĘĆ
W okresie międzywojennym, producenci samochodów i konstruktorzy zaczęli pracować nad coraz szybszymi pojazdami. Wiele z nich ustanowiło rekordy prędkości, które były imponujące jak na tamte czasy. W naszej galerii pokazujemy najszybsze samochody z lat 1918-1939. Uwierzycie, że najszybszy mknął powyżej 500 kilometrów na godzinę? Zobaczcie te motoryzacyjne cudeńka. KLIKNIJ W GALERIĘ ZDJĘĆ Narodowe Archiwum Cyfrowe
W okresie międzywojennym, producenci samochodów i konstruktorzy zaczęli pracować nad coraz szybszymi pojazdami. Wiele z nich ustanowiło rekordy prędkości, które były imponujące jak na tamte czasy. W naszej galerii pokazujemy najszybsze samochody z lat 1918-1939. Uwierzycie, że najszybszy mknął powyżej 500 kilometrów na godzinę? Zobaczcie te motoryzacyjne cudeńka. KLIKNIJ W GALERIĘ ZDJĘĆ

Oto przedwojenne demony prędkości. Te auta pędziły nawet ponad 400 km na godzinę! Mercedes, MG, bugati, chrysler. ZOBACZCIE TE CACKA

Spis treści

Magia prędkości towarzyszy motoryzacji niemal od początku jej istnienia

Dążenie do ustanawiania coraz szybszych rekordów prędkości na lądzie było popularnym zajęciem, a wiele osób poświęciło swoje życie na bicie tych rekordów. Również w tym okresie kilka firm samochodowych i bogatych entuzjastów buduje specjalne samochody specjalnie do bicia rekordów prędkości na lądzie. Nazywano je „speedsterami” lub „streamlinerami”, a samochody takie jak „Auto Union Type D”, „Mercedes-Benz W125” i „Blitzen Benz” to tylko kilka przykładów – dziś mają miano kultowych.

W galerii prezentujemy kultowe samochody, stworzone przed wojną do bicia rekordów prędkości. Zobaczcie

Te rekordy prędkości ustanowione przed II wojną światową były imponujące jak na tamte czasy, jednak w dzisiejszych czasach są one już przestarzałe i zostały pobite przez nowsze i bardziej zaawansowane pojazdy. Ale przyznacie, że i tak robią wrażenie. Dość powiedzieć, że ówczesne firmy motoryzacyjne zadbały o to, by najbardziej wymagający klienci także na co dzień mogli cieszyć się z naprawdę szybkiej jazdy. W seryjnej produkcji znalazły się prawdziwe cacka.

Oto przykłady najszybszych przedwojennych samochodów, które mogli kupić najbogatsi klienci

  • Bugatti Type 35 - był to jeden z najszybszych samochodów sportowych swoich czasów. Z jego 2,0-litrowym silnikiem o mocy do 100 KM mogło osiągać prędkość do 130 km/h.
  • Mercedes-Benz SSK - Był to sportowy samochód z 7,1 litrowym silnikiem o mocy ok. 150 KM. SSK miał prędkość maksymalną 170 km/h
  • Duesenberg Model J - Samochód z silnikiem o pojemności 8,0 litra i mocy 265 KM, był jednym z najszybszych samochodów na świecie w latach 20-tych. Prędkość maksymalna wynosiła około 160 km/h
  • Blizard Babs - To samochód konstruowany w Anglii przez Johna Parry-Thomasa. Babs był pierwszym samochodem, który pobił rekord prędkości na dystansie mili.

Prawdziwy „potwór” powstał w 1930 roku – to samochód nazwany: Thunderbolt. Pędził ponad 500 kilometrów na godzinę

Thunderbolt był samochodem do bicia rekordów prędkości na lądzie, zaprojektowanym i zbudowanym przez George'a Eystona w latach trzydziestych XX wieku. Samochód był napędzany dwoma silnikami lotniczymi Rolls-Royce R, z których każdy wytwarzał około 1100 koni mechanicznych, co dawało łącznie około 2200 koni mechanicznych. Został zbudowany z lekkim, aerodynamicznym nadwoziem i wyposażony w napęd na cztery koła, dzięki czemu był w stanie osiągnąć niewiarygodnie wysokie prędkości.

Thunderbolt zadebiutował w Bonneville Salt Flats w Utah w 1935 roku, gdzie Eyston ustanowił nowy rekord prędkości na lądzie, wynoszący 345,49 mil na godzinę (556,27 km/h). Następnie przystąpił do pobicia własnego rekordu w 1937 roku, osiągając maksymalną prędkość 312,00 mil na godzinę (502,31 km / h).

Zobaczcie niesamowity film z bicia rekordu prędkości „Thunderboltem”

Ostatni rekord Thunderbolta został ustanowiony w 1939 roku, osiągając prędkość ponad 575 km/h. Mna Bonneville Salt Flats w stanie Utah. To był ostatni raz, kiedy samochód jeździł po torze, po czym został wycofany, mimo że George Eyston planował pobić nim kolejny rekord, ale wybuch II wojny światowej pokrzyżował te plany.

Thunderbolt jest obecnie uważany za pojazd historyczny, a części samochodu są wystawiane w Brooklands Museum w Weybridge w Anglii i National Motor Museum w Beaulieu w Anglii.

Konstruktor najszybszego przedwojennego samochodu na filmie z lat 30.

Oto lista WSZYSTKICH najważniejszych rekordów prędkości z lat 1919-1939

  • 1919: Kapitan Lionel de Latour ustanowił rekord prędkości na lądzie wynoszący 140,51 mil na godzinę (226,26 km/h) w swoim samochodzie „SS100” na torze Brooklands Circuit w Anglii
  • 1920: J.D. Siddeley ustanowił rekord prędkości na lądzie wynoszący 146,16 mil na godzinę (235,22 km/h) w swoim samochodzie „Napier-Railton” na torze Brooklands Circuit w Anglii.
  • 1922: Kenelm Lee Guinness ustanowił rekord prędkości na lądzie wynoszący 133,75 mil na godzinę (215,22 km/h) w swoim samochodzie „White Riley” na torze Brooklands Circuit w Anglii.
  • 1924: JG Parry-Thomas był pierwszą osobą, która osiągnęła prędkość 270 mil na godzinę w samochodzie, prowadząc „Babs” na plaży w Pendine Sands w Walii
  • 1924: Malcolm Campbell ustanowił rekord prędkości na lądzie wynoszący 246,1 mil na godzinę (396 km/h) w swoim samochodzie „Blue Bird” w Pendine Sands w Walii.
  • 1929: Henry Segrave ustanowił rekord prędkości na lądzie wynoszący 231,45 mil na godzinę (372,46 km/h) w swoim samochodzie „Golden Arrow” na torze Daytona Beach Road Course.
  • 1930: Leon Duray ustanowił rekord prędkości na lądzie wynoszący 216,52 mil na godzinę (348,37 km/h) w swoim samochodzie „Duesenberg Model J” na torze Daytona Beach Road Course.
  • 1931: Tim Birkin ustanowił rekord prędkości na lądzie wynoszący 174,88 mil na godzinę (281,41 km/h) w swoim samochodzie „Blower Bentley” na torze Brooklands Circuit w Anglii.
  • 1932: Ralph DePalma ustanowił rekord prędkości na lądzie wynoszący 207,55 mil na godzinę (333,96 km/h) w swoim samochodzie „Miller 91” w Muroc Dry Lake w Kalifornii.
  • 1933: Parry Thomas ustanowił rekord prędkości na lądzie wynoszący 171,02 mil na godzinę (275,46 km/h) w swoim samochodzie „Babs” w Pendine Sands.
  • 1934:Parry Thomas ustanowił rekord prędkości na lądzie wynoszący 171,02 mil na godzinę (275,46 km / h) w swoim samochodzie „Babs” w Pendine Sands.
  • 1935: Sir Malcolm Campbell ustanowił rekord prędkości na lądzie wynoszący 253,96 mil na godzinę (408,47 km/h) 23 września 1935 roku w Bonneville Salt Flats w stanie Utah w Stanach Zjednoczonych.
  • 1935: Ralph DePalma ustanowił rekord prędkości na lądzie wynoszący 203,792 mil na godzinę (328 km/h) 5 listopada 1935 r. nad jeziorem Muroc Dry Lake (Kalifornia, USA)
  • 1935: Sir Malcolm Campbell ustanowił rekord prędkości na lądzie wynoszący 301,129 mil na godzinę (484,957 km/h) 3 września 1935 roku w Bonneville Salt Flats.
  • 1936: George Eyston ustanowił rekord prędkości na lądzie wynoszący 345,49 mil na godzinę (556,27 km/h) w swoim samochodzie „Thunderbolt” w Bonneville Salt Flats
  • 1937: George Eyston ustanowił rekord prędkości na lądzie wynoszący 312,00 mil na godzinę (502,31 km/h) w swoim samochodzie „Thunderbolt” w Bonneville Salt Flats w stanie Utah.
  • 1938: John Cobb ustanowił rekord prędkości na lądzie wynoszący 634 km/h w swoim samochodzie „Railton Mobil Special” 16 września 1938 r. w Bonneville Salt Flats w stanie Utah w Stanach Zjednoczonych
  • 1939: Sir Malcolm Campbell ustanowił rekord prędkości na lądzie 301,129 mil na godzinę (484,957 km/h) 3 września 1939 roku w Bonneville Salt Flats w stanie Utah w Stanach Zjednoczonych
  • 1939: George Eyston osiągnął rekord prędkości na lądzie wynoszący 357,5 mil na godzinę (575,4 km/h) w swoim samochodzie „Thunderbolt” na Bonneville Salt Flats w stanie Utah

Nie przeocz

Zobacz także

Musisz to wiedzieć

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Oto najszybsze przedwojenne auta! Pędziły nawet ponad 400 km na godzinę! Mercedes, MG, bugatti, chrysler. ZOBACZCIE - Dziennik Zachodni

Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki