Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Oszustwo na "pracownika banku". Mieszkaniec powiatu sztumskiego stracił prawie 35 tys. złotych

Karolina Staniszewska
Karolina Staniszewska
Mieszkaniec powiatu sztumskiego stracił prawie 35 tys. złotych. Padł ofiarą oszustwa na "pracownika banku".
Mieszkaniec powiatu sztumskiego stracił prawie 35 tys. złotych. Padł ofiarą oszustwa na "pracownika banku". pixabay.com/Zdjęcie ilustracyjne
Mieszkaniec powiatu sztumskiego, który padł ofiarą oszustwa na „pracownika banku”, stracił prawie 35 tysięcy złotych stracił. Oszuści podszyli się pod numer telefoniczny banku, do którego należy, a następnie umiejętnie pokierowali rozmową, by ten wykonał polecenia. W konsekwencji na konto oszusta zostały przelane wszystkie oszczędności mężczyzny.

Mieszkaniec powiatu sztumskiego padł ofiarą oszustwa

Do policjantów kwidzyńskiej komendy zgłosił się 40-latek, który padł ofiarą oszustwa. Jak do tego doszło?

- Pod koniec stycznia (27.01) zadzwonił do niego mężczyzna podający się za przedstawiciela banku, informując że doszło do włamania na jego konto. Według jego relacji jakaś osoba próbuje wypłacić z konta 40-latka pieniądze i on dzwoni, żeby zweryfikować tę wypłatę, jednocześnie informując, że doszło prawdopodobnie do ataku hackerskiego, którego skutkiem było wykradnięcie danych, w tym również jego - informuje asp. Anna Filar, oficer prasowy KPP Kwidzyn.

Jak dodaje, mężczyzna będąc przeświadczonym, że rozmawia z prawdziwym przedstawicielem banku, przelał posiadane na koncie pieniądze na inny rachunek bankowy. Instruowany przez fałszywego pracownika banku przelał prawie 35 tysięcy złotych.

Czytaj też: Dwaj mieszkańcy powiatu kwidzyńskiego zainwestowali w Internecie - łącznie stracili prawie 36 tys. złotych!

- Mając na względzie powyższy przypadek, apelujemy do mieszkańców o zachowanie szczególnej ostrożności. Dzisiejsze technologie są dużym udogodnieniem, ale i mogą nieść za sobą wiele zagrożeń. Pamiętajmy, że oszuści cały czas doskonalą swoje metody by wykraść pieniądze. Po przejęciu numeru telefonu banku, z łatwością podszyli się pod jego pracownika, by następnie wiarygodnie przedstawić wymyśloną na poczet oszustwa historię - dodaje A. Filar z KPP Kwidzyn.

I jak dalej podkreśla, to od naszej świadomości i ostrożności zależy czy damy się zmanipulować, czy też nie. W takich sytuacjach nigdy nie możemy działać pod wpływem emocji, bo jest on złym doradcą i ślepo wykonywać poleceń. Ważne jest byśmy o przypadkach działania oszustw rozmawiali z innymi, bo może dzięki temu nasi bliscy nie staną się ich ofiarą.

Pamiętaj!

  • Bez względu na to za kogo podaje się rozmówca, nigdy nie podawaj loginu i hasła przez telefon.
  • Nigdy nie podawaj kodów weryfikacyjnych do płatności mobilnych.

  • Jeśli otrzymasz telefon od osoby przedstawiającej się jako pracownik banku, która poinformuje cię, że twoje dane bądź pieniądze są zagrożone, nie ufaj jej bezgranicznie, nie wykonuj poleceń i rozłącz się. Sam wybierz numer telefonu do pracownika oddziału banku z którym masz kontakt, bądź u którego zakładałeś konto. Numer telefonu z pewnością będziesz miał w dokumentacji z banku. Jeśli jest to możliwe połącznie wykonaj z innego numeru telefonu.

  • Nigdy na polecenie konsultanta nie instaluj żadnych aplikacji, które mają poprawić obsługę płatności mobilnej, chronić twoje dane lub pieniądze.

ZOBACZ TEŻ:
Samochód osobowy wpadł do Liwy! Podróżujący nim mężczyźni byli pod wpływem alkoholu [ZDJĘCIA]

DZIENNIK BAŁTYCKI w GOOGLE NEWS

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki