Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Oszustwo "na policjanta" w Malborku. 76-letnia kobieta straciła gotówkę i biżuterię

Radosław Konczyński
Radosław Konczyński
Prawdziwi policjanci wyjaśnili kobiecie, że niestety padła ofiarą oszustów.
Prawdziwi policjanci wyjaśnili kobiecie, że niestety padła ofiarą oszustów. Radosław Konczyński
30 tys. zł i biżuterię straciła 76-letnia mieszkanka Malborka, którą oszukali przestępcy działający metodą „na policjanta”. Komenda Powiatowa Policji w Malborku została powiadomiona o tej sprawie w czwartek (27 kwietnia).

27 kwietnia Komenda Powiatowa Policji w Malborku dostała zgłoszenie o kolejnym udanym oszustwie dokonanym metodą „na policjanta”. Ofiarą przestępców padła 76-letnia kobieta. Jak podaje KPP, dwa dni wcześniej, 25 kwietnia, do mieszkanki Malborka zadzwonił mężczyzna podający się za policjanta. Powiedział, że wspólnie z prokuratorem prowadzi sprawę kradzieży pieniędzy z kont bankowych.

Męski głos w słuchawce oświadczył, że policjanci rozpracowują szajkę oszustów, która chce kobietę pozbawić oszczędności i zaciągnąć pożyczki, używając jej danych – informuje st. asp. Sylwia Kowalewska, oficer prasowy KPP Malbork.

Kobieta uwierzyła, że rozmawia z policjantem i postąpiła zgodnie z jego wskazówkami. Wypłaciła z banku 20 tys. złotych, a następnie włożyła je do reklamówki. Dołożyła jeszcze 10 tys. złotych i złotą biżuterię, które miała w domu.

Niebawem do 76-latki zgłosił inny wtajemniczony „policjant” i kobieta przez uchylone drzwi przekazała mu torbę z zawartością. „Funkcjonariusze” mieli się z nią kontaktować, by przekazać informacje, co dalej dzieje się w sprawie - dodaje st. asp. Sylwia Kowalewska.

Dwa dni później mieszkanka Malborka zgłosiła się do komendy i prawdziwym policjantom opowiedziała, co się stało. Funkcjonariusze pracują nad ustaleniem sprawców.

CZYTAJ TEŻ: 65-letnia mieszkanka Malborka oszukana metodą na policjanta

Oszustwo "na policjanta". Jak oni działają?

Policja kolejny raz apeluje do osób starszych, by były niezwykle ostrożne w kontaktach telefonicznych z osobami obcymi, zwłaszcza gdy one żądają pieniędzy.

- Prosimy również młodszych mieszkańców, by rozmawiali ze swoimi rodzicami i dziadkami, żeby ich przestrzec przed takimi metodami oszustów. W każdym takim przypadku, zanim podejmą pochopne działania, niech osoby starsze skontaktują się z członkami rodziny lub zadzwonią na numer alarmowy 112, pamiętając, aby wcześniej rozłączyć rozmowę telefoniczną z oszustem – przypomina st. asp. Sylwia Kowalewska.

Pamiętajmy:

  • funkcjonariusze CBA, Policji, CBŚP nie informują telefonicznie o przestępstwie, którego ofiarą miał być rozmówca oraz o prowadzonych sprawach. Każdy taki przypadek jest próbą oszustwa;
  • funkcjonariusze nigdy nie żądają wypłacenia pieniędzy ani ich przekazania;
  • aby prawidłowo połączyć się z innym numerem, należy najpierw zakończyć jedno połączenie. Jeżeli tego nie zrobimy, z drugiej strony odezwie się oszust, który tylko potwierdzi wersję fałszywego funkcjonariusza;
  • nigdy przez telefon nie podajemy kwoty pieniędzy posiadanych w domu czy na rachunku bankowym, haseł i loginów umożliwiających dostęp do naszych oszczędności.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki