27 kwietnia Komenda Powiatowa Policji w Malborku dostała zgłoszenie o kolejnym udanym oszustwie dokonanym metodą „na policjanta”. Ofiarą przestępców padła 76-letnia kobieta. Jak podaje KPP, dwa dni wcześniej, 25 kwietnia, do mieszkanki Malborka zadzwonił mężczyzna podający się za policjanta. Powiedział, że wspólnie z prokuratorem prowadzi sprawę kradzieży pieniędzy z kont bankowych.
Męski głos w słuchawce oświadczył, że policjanci rozpracowują szajkę oszustów, która chce kobietę pozbawić oszczędności i zaciągnąć pożyczki, używając jej danych – informuje st. asp. Sylwia Kowalewska, oficer prasowy KPP Malbork.
Kobieta uwierzyła, że rozmawia z policjantem i postąpiła zgodnie z jego wskazówkami. Wypłaciła z banku 20 tys. złotych, a następnie włożyła je do reklamówki. Dołożyła jeszcze 10 tys. złotych i złotą biżuterię, które miała w domu.
Niebawem do 76-latki zgłosił inny wtajemniczony „policjant” i kobieta przez uchylone drzwi przekazała mu torbę z zawartością. „Funkcjonariusze” mieli się z nią kontaktować, by przekazać informacje, co dalej dzieje się w sprawie - dodaje st. asp. Sylwia Kowalewska.
Dwa dni później mieszkanka Malborka zgłosiła się do komendy i prawdziwym policjantom opowiedziała, co się stało. Funkcjonariusze pracują nad ustaleniem sprawców.
CZYTAJ TEŻ: 65-letnia mieszkanka Malborka oszukana metodą na policjanta
Oszustwo "na policjanta". Jak oni działają?
Policja kolejny raz apeluje do osób starszych, by były niezwykle ostrożne w kontaktach telefonicznych z osobami obcymi, zwłaszcza gdy one żądają pieniędzy.
- Prosimy również młodszych mieszkańców, by rozmawiali ze swoimi rodzicami i dziadkami, żeby ich przestrzec przed takimi metodami oszustów. W każdym takim przypadku, zanim podejmą pochopne działania, niech osoby starsze skontaktują się z członkami rodziny lub zadzwonią na numer alarmowy 112, pamiętając, aby wcześniej rozłączyć rozmowę telefoniczną z oszustem – przypomina st. asp. Sylwia Kowalewska.
Pamiętajmy:
- funkcjonariusze CBA, Policji, CBŚP nie informują telefonicznie o przestępstwie, którego ofiarą miał być rozmówca oraz o prowadzonych sprawach. Każdy taki przypadek jest próbą oszustwa;
- funkcjonariusze nigdy nie żądają wypłacenia pieniędzy ani ich przekazania;
- aby prawidłowo połączyć się z innym numerem, należy najpierw zakończyć jedno połączenie. Jeżeli tego nie zrobimy, z drugiej strony odezwie się oszust, który tylko potwierdzi wersję fałszywego funkcjonariusza;
- nigdy przez telefon nie podajemy kwoty pieniędzy posiadanych w domu czy na rachunku bankowym, haseł i loginów umożliwiających dostęp do naszych oszczędności.
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?