Oszuści wyczyścili konto niepełnosprawnej Justynie na 9400 zł. Bank Millennium oddał pieniądze

Agnieszka Domka-Rybka
Agnieszka Domka-Rybka
Pixabay.com
- Błagam o pomoc! Mojej niepełnosprawnej siostrze ktoś wyczyścił konto na prawie 10 000 złotych, a tam były oszczędności na jej rehabilitację, porusza się na wózku inwalidzkim - z taką prośbą zwróciła się do nas dwa tygodnie temu pani Paulina. W piątek, 18 września, znów zadzwoniła: - Bank poinformował, że skradzione pieniądze wrócą na konto. Dziękuję!

Rodzina mieszka w pobliżu Kościerzyny, ale pani Paulina przeczytała w sieci - siła internetu! - nasz artykuł o dziwnej serii kradzieży z kont w Banku Millenium.

Zobacz wideo: Polaków nie stać "na chorowanie".

Tajemnica bankowa tajemnicą, ale my wiemy!

- Czytałam w nim, że już komuś udało się pomóc, dlatego odzyskałam nadzieję - mówiła dwa tygodnie temu. - Mam niepełnosprawną siostrę Justynę, choruje na porażenie mózgowe, mama jest pełnomocnikiem jej konta w Millennium. Pewnego dnia, nagle zniknęło z niego 9400 zł, to były trzy złodziejskie transakcje, minuta po minucie - dwie na 3300 zł i jedna na 2800. Na koncie były odłożone pieniądze rodziny na leki i rehabilitację dla niej, bo ona sama ma skromną rentę. Mamy bardzo trudną sytuację finansową. Sprawa jest zgłoszona na policję, ale bank odrzucił naszą reklamację. Dlatego, gdy natknęłam się na ten artykuł, pomyślałam, że to nasza ostatnia deska ratunku.

PRZYPOMINAMY: Kolejna kradzież z konta w Millennium. Bydgoszczanka straciła ponad 11 tysięcy złotych

Gdy tylko dostaliśmy skany pism związanych ze sprawą, skontaktowaliśmy się z bankiem.

Odpowiedział nam tradycyjnie, jak we wcześniejszych, podobnych przypadkach. - Ze względu na tajemnicę bankową nie możemy się odnieść do sprawy konkretnego klienta - wyjaśniła Jarzębska, rzecznik prasowy banku Millennium. - System bankowości internetowej i aplikacja mobilna Banku Millennium są bezpieczne. Bank posiada odpowiednie procedury, stale też rozwija mechanizmy przeciwdziałania nadużyciom. Jak już pisałam poprzednio, niestety w dzisiejszych czasach klienci coraz częściej padają ofiarą różnego rodzaju oszustw i wyłudzeń. Problem ten dotyczy klientów całego sektora w Polsce i na świecie. W większości przypadków wynika to z braku przestrzegania przez klientów podstawowych zasad bezpieczeństwa, takich jak np. niepodawanie danych do logowania lub danych karty płatniczej na podejrzanych stronach czy nieściąganie aplikacji z nieznanych źródeł.

Tyle bank, bo w piątek, 18 września znów zadzwoniła do nas pani Paulina: - Telefonowali z banku, ze względu na naszą trudną sytuację oddadzą pieniądze, które trafiły do oszustów. To cudowna wiadomość, bo akurat mama ma urodziny. Popłakała się ze szczęścia. Dziękujemy.

W poniedziałek, 21 września, pieniądze były już z powrotem na rachunku pani Justyny.

PRZYPOMINAMY: Mieszkańcowi Torunia ktoś wyczyścił konto na 11 000 złotych, czyli do zera. Co teraz?

Trzeba jednak pamiętać, że to złodzieje ukradli pieniądze. Bank poszedł na rękę klientce.

W pandemii oszuści są bardziej aktywni

Rzecznik Finansowy notuje nieustanny wzrost liczby wniosków o interwencje dotyczące nieautoryzowanych transakcji płatniczych.
Tylko w pierwszych sześciu miesiącach br. trafiło ich 416. To więcej niż w całym 2018 r., kiedy wpłynęło ich 367. Z kolei w 2019 r. wpłynęło 612 wniosków.

Z szacunków opartych o dostarczone dane wynika, że w skali rynku do banków trafia około 15-18 tys. zgłoszeń nieautoryzowanych transakcji miesięcznie.

Potwierdziły się przypuszczenia RF, że w czasie epidemii oszuści są bardziej aktywni. Tym bardziej musimy uważać.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Oszuści wyczyścili konto niepełnosprawnej Justynie na 9400 zł. Bank Millennium oddał pieniądze - Gazeta Pomorska

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

L
Luka Tabak

Dobrze, że to nie Citibank, bo Citi nie odpowiada za pieniądze które zostały im powierzone przez klientów

G
Gość

Jaki błąd popełniła kobieta, że oszustom udało się ją okraść ?

Q
Qu

dlaczego wiekszosc informacji o skradzionych z konta pieniadzach dotyczy banku millenium? ;]

Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie