Akwizytorzy pukają do drzwi mieszkańców Starogardu Gd. - Chce pan/pani otrzymywać stałe rachunki za prąd? - rozpoczynają rozmowę, która ma z reguły niemiłe konsekwencje.
Mężczyzna, który zapukał do naszej Czytelniczki, próbował sprawić wrażenie, że jest pracownikiem firmy Energa. Wyjął fakturę za prąd, która do złudzenia przypominała oryginalny dokument. Poprosił mieszkankę o pokazanie ostatniego rachunku. Po tych kilku formalnościach miało dojść do podpisania umowy, dzięki której comiesięczne rachunki za energię elektryczną będą na stałym poziomie. Takie były zapewnienia akwizytora.
Czytaj też: Energa: Uwaga na fałszywe faktury w Trójmieście!
Starogardzianka poprosiła o skopiowanie tego dokumentu. Mężczyzna miał stwierdzić, że dostarczy fakturę, jak skończy rozmowy z pozostałymi lokatorami budynku. Do drzwi więcej nie zapukał.
Akwizytorzy najczęściej próbują wprowadzić ludzi w błąd. Nie informują m.in. o ukrytych kosztach nowej umowy. Okazuje się, że w ostatnim czasie klienci Grupy Energa zgłaszali do firmy takie przypadki od 250 do 380 razy w ciągu miesiąca.
Energa nie odwiedza swoich klientów w domach, aby podpisać „w drzwiach” umowę czy inne dokumenty
- To nie byli pracownicy naszej firmy - informuje Jakub Dusza z biura prasowego Grupy Energa. - Energa nie odwiedza swoich klientów w domach, aby podpisać „w drzwiach” umowę czy inne dokumenty. Wysyłamy jedynie pracowników do dokonania odczytów z liczników i technicznej obsługi urządzeń. Apelujemy o ostrożność, bo dostajemy od klientów sygnały o podobnych próbach oszustwa. Zdarza się, że akwizytor innej firmy podaje się za pracownika Energi i nakłania do podpisania umowy, która nie ma z naszą firmą nic wspólnego. W takim przypadku klient powinien zawiadomić policję o próbie oszustwa.
Czytaj też: Oszuści znów podszywają się pod pracowników Energi
Dusza przypomina, że jeśli coś zainteresuje klienta, może wziąć dokument na kilka dni i spokojnie się z nim zapoznać, zanim podpisze. Ponadto każdą umowę zawartą poza lokalem sprzedawcy można rozwiązać bez żadnych konsekwencji przez 14 dni od czasu jej podpisania. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości dotyczących oferty od Grupy Energa klienci mogą dzwonić pod nr tel. 555 555 555.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?