Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Oszuści atakują klientów największego banku w Polsce. "Wprowadzone na stronie hasła trafiają automatycznie do oszustów"

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
CSIRT KNF za pośrednictwem Twittera ostrzega "przed niebezpieczną kampanią wymierzoną w klientów PKOBP".
CSIRT KNF za pośrednictwem Twittera ostrzega "przed niebezpieczną kampanią wymierzoną w klientów PKOBP". fot. 123RF
Zespół cyberbezpieczeństwa w Komisji Nadzoru Finansowego (CSIRT KNF) ostrzega przed oszustami podszywającymi się pod PKO BP. Jak wyjaśniono, w fałszywych wiadomościach e-mail oszuści zachęcają do aktywacji usługi bezpieczeństwa. Jednak wprowadzone na stronie hasła trafiają automatycznie do oszustów.

CSIRT KNF za pośrednictwem Twittera ostrzega "przed niebezpieczną kampanią wymierzoną w klientów PKOBP". – "W fałszywych wiadomościach e-mail oszuści zachęcają do aktywacji usługi bezpieczeństwa. Wprowadzone na stronie hasła trafiają automatycznie do oszustów. Bądźcie ostrożni!" – wyjaśniono we wpisie.

Ponadto post zawiera przykładową treść e-maila od oszustów. – "Nasz system rozpoznaje, że nie aktywowałeś jeszcze naszej nowej usługi bezpieczeństwa Pkobp IKO, dzięki czemu możesz łatwo zarządzać swoim kontem PKOBP" - brzmi treść wiadomości zawierającej błędy.

Dodatkowo przestępcy podszywający się pod bank zachęcają do skorzystania z "bezpłatnego ubezpieczenia Pkobp IKO , aby zarządzać błyskawicznymi zakupami online bez marnowania czasu" – czytamy.

"Uwaga na fałszywe maile"

Na początku tygodnia operator Orange ostrzegał przed kampanię phishingową pod szyldem rzekomo niezapłaconych faktur w Orange Polska – ostrzega operator i dodaje, że "po przerwie oszuści wracają do ogranego już schematu". Celem działania oszustów jest wyłudzanie danych do logowania.

Jak wyjaśniono, "zaczyna się od maila, wyglądającego nieco inaczej, niż te, używane we wcześniejszych kampaniach". Do tego dołączono treść maila, który jest zatytułowany: "Twój ostatni rachunek nie został zapłacony".

Cyberprzestępcy coraz częściej atakują smartfony

W ostatnim czasie ponownie wzrosła liczba wykrytych złośliwych programów na urządzenia wyposażone w system Android.

– Najczęstsze symptomy naruszenia bezpieczeństwa urządzenia to szybsze niż zwykle wyczerpywanie się baterii czy zwiększone wykorzystanie transmisji danych, niepowiązane z większą intensywnością użytkowania aplikacji i przeglądania sieci – tłumaczy Kamil Sadkowski, starszy specjalista ds. cyberbezpieczeństwa w ESET.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki