ORP Albatros zwodowany i ochrzczony w stoczni Remontowej Shipbuilding. Stępka pod ORP Mewa [zdjęcia]

JKL
W stoczni Remontowa Shipbuilding z Grupy Kapitałowej Remontowa Holding w czwartek odbył się chrzest i wodowanie okrętu ORP Albatros. Położono także stępkę ORP Mewa.
W stoczni Remontowa Shipbuilding z Grupy Kapitałowej Remontowa Holding w czwartek odbył się chrzest i wodowanie okrętu ORP Albatros. Położono także stępkę ORP Mewa. Karol Makurat
W stoczni Remontowa Shipbuilding z Grupy Kapitałowej Remontowa Holding w czwartek odbył się chrzest i wodowanie okrętu ORP Albatros. Położono także stępkę pod ORP Mewa. To drugi i trzeci z zamówionych przez Marynarkę Wojenną niszczycieli min typu Kormoran.

W czwartek położono stępkę niszczyciela min ORP „Mewa” oraz odbył się chrzest i wodowanie niszczyciela min ORP „Albatros". Uroczystość to kolejny etap realizacji umowy na dostawę dwóch nowoczesnych niszczycieli min wraz z trzema pakietami wsparcia logistycznego, podpisanej z Inspektoratem Uzbrojenia w grudniu 2017 roku w Ministerstwie Obrony Narodowej w Warszawie.

Okręty budowane są przez konsorcjum firm ze stocznią Remontowa Shipbuilding SA z grupy Remontowa Holding jako liderem. Pozostałe spółki konsorcjum to OBR Centrum Techniki Morskiej SA (OBR CTM) oraz PGZ Stocznia Wojenna z Polskiej Grupy Zbrojeniowej.

W stoczni Remontowa Shipbuilding z Grupy Kapitałowej Remontowa Holding w czwartek odbył się chrzest i wodowanie okrętu ORP Albatros. Położono także stępkę ORP Mewa.

ORP Albatros zwodowany i ochrzczony w stoczni Remontowej Shi...

Podobnie jak w przypadku prototypu - ORP Kormoran przekazanego do służby w listopadzie 2017 - kadłuby dwóch pozostałych niszczycieli min budowane są ze stali amagnetycznej zapewniającej niską charakterystykę pól fizycznych okrętów.

Prefabrykacja, montaż sekcji, bloków i kadłuba przebiegają w specjalnej hali wyposażonej w systemy monitoringu i specjalistyczne urządzenia filtrujące oraz kontrolujące m.in. czystość, i temperaturę powietrza, a także zapobiegające przedostawaniu się do środka opiłków żelaza i innych zanieczyszczeń z zewnątrz.

Okręty typu „Kormoran II” przeznaczone są do zwalczania i poszukiwania min morskich, rozpoznania torów wodnych, przeprowadzania jednostek przez akweny zagrożenia minowego, stawiania min, zdalnego sterowania samobieżnymi platformami przeciwminowymi oraz prowadzenia akcji ratowniczych.

Niszczyciele min projektu 258 „Kormoran II” to jedne z najnowocześniejszych okrętów tego typu w Europie, zaprojektowane przez polskie biuro Remontowa Marine Design & Consulting z grupy Remontowa Holding.

Grupa kapitałowa Remontowa Holding to największa polska grupa stoczniowa i jedna z największych w Europie, specjalizująca się w projektowaniu, budowach, remontach, przebudowach i wyposażaniu jednostek pływających, zatrudniająca bezpośrednio ponad 4 tysiące pracowników oraz 4 tysiące kooperantów. W jej składzie działa: biuro projektowe, dwie największe w Polsce stocznie (budowa średnio 10 kompletnie wyposażonych statków i okrętów oraz remonty 200 jednostek pływających rocznie) jak również kilkunastu producentów i dostawców systemów i urządzeń okrętowych.

TOP 100 POMORSKICH FIRM - RAPORT:

POLECAMY NA STREFIE BIZNESU:

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
kpt.żgl.wlk.

Jakie "wodowanie"?

Przecież ten okręcik nie został zwodowany i ciągle stoi na lądzie, co każdy może sobie sprawdzić osobiście...

Całe to "wodowanie" okazało się wyłacznie przedwyborczą ściemą!

G
Gość

co tam robili panowie w sukienkach, jeszcze trochę to bez nich nawet pierdnąć nie będzie można

Z
ZZ

Ale musiała być sraczka żeby przed wyborami zdążyć

Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie