Organizacja UFC najdroższą marką na świecie. Sprzedana za 4 miliardy dolarów!

Tomasz BilińskiZaktualizowano 
Najlepsza organizacja mieszanych sztuk walki na świecie ma nowego właściciela. Za akcje zapłacił 4 mld dol. To najwyższa transakcja w historii sportu.

Joanna Jędrzejczyk to jedna z największych gwiazd UFC. Od marca 2015 r. jest mistrzynią wagi słomkowej. Po zdobyciu najcenniejszego pasa obroniła go trzy razy. Ostatni – w miniony weekend, gdy najlepsza organizacja MMA zorganizowała aż trzy gale, w tym jubileuszową – numer 200. Natomiast Polka wygrała zawody wieńczące 23. serię programu telewizyjnego „The Ultimate Fighters”, w której była trenerką.

Od pierwszej gali, która odbyła się w 1993 r., amerykańska organizacja ogromnie się rozrosła. Przegrywała jednak popularnością z japońską Pride Fighting Championships.

Jakościowy skok wykonała za to w 2001 r. To wtedy spółka Zuffa zarządzana przez braci Franka i Lorenzo Fertittów, przedsiębiorców z branży hazardowej w Las Vegas, przejęła akcje organizacji. UFC stało się najlepszą i najpopularniejszą marką MMA na świecie.

Jędrzejczyk za ostatnią wygraną otrzymała 300 tys. dol. 105 tys. za wejście do oktagonu, drugie tyle za pokonanie Claudii Gadelhy, 50 tys. bonusu za stworzenie najbardziej widowiskowej walki oraz 40 tys. od sponsora. To jednak... frytki przy kwotach, którymi obracają właściciele. Bracia Fertitta za 80 proc. akcji organizacji zapłacili grupie SEG w 2001 r. 2 mln dol. i z długiem wynoszącym aż 37mln dol. W tym tygodniu sprzedali je za... 4 mld dol.

Tyle oficjalnie nie wyłożył wcześniej nikt, kto przejmował sportowe organizację lub klub. Rekordzistą została agencja William Morris Endeavor (WME-IMG) zajmująca się promocją największych gwiazd kina, telewizji, muzyki, a także sportu.

– To zaszczyt mieć UFC i jej sportowców jako klientów. Jako właściciele i partnerzy operacyjni wspólnie wzniesiemy się na wyższy poziom. Choć ten w ciągu ostatniej dekady zanotował ogromny wzrost. Będziemy dalej zmierzać w tym kierunku – zapewnił dyrektor generalny agencji Ari Emanuel.

Teraz pozostaje czekać, co wydarzy się w strukturach organizacji. – Będę robił to samo. Będę prezesem, właścicielem i dalej zasuwał jak wół. Po prostu będę robił to co do tej pory, ale bez moich najlepszych przyjaciół i partnerów – stwierdził właściciel 9proc. akcji i prezydent UFC Dana White, który w rozmowie z ESPN potwierdził, że zachowa swoje stanowisko. – Na pewno nic złego, nadal będziemy się rozwijać i wejdziemy na kolejny, jeszcze wyższy poziom – dodał.

Tym kolejnym pułapem jest na przykład taki rozwój mieszanych sztuk walki, żeby stały się one dyscypliną olimpijską.

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Materiał oryginalny: Organizacja UFC najdroższą marką na świecie. Sprzedana za 4 miliardy dolarów! - Polska Times

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie