Opony całoroczne. Czy istnieje ogumienie idealne na cały rok? Co zamiast sezonowych? Plusy i minusy opon uniwersalnych

Karol Uliczny
Karol Uliczny
ZALETY i WADY opon uniwersalnych na następnych zdjęciach >>>>123rf
Pogarszająca się pogoda sprawia, że myśli setek tysięcy kierowców coraz częściej kierują się w stronę mijanych warsztatów wulkanizacyjnych. Im dłużej się z nimi biją, tym większe prawdopodobieństwo wyjechania na śliską nawierzchnię nieprzygotowanym autem, a później także odstania w długiej kolejce do wymiany opon. Część z nich omija co sezonowe rozterki, inwestując w całoroczne opony uniwersalne. Czy to dobre rozwiązanie dla wszystkich zmotoryzowanych? Komu będzie opłacać się kupno opon uniwersalnych, a kto powinien pozostać przy sezonówkach?

Wielu kierowców, właśnie z uwagi na często zmieniające się warunki meteorologiczne w naszym kraju, decyduje się na zakup homologowanych opon całorocznych. Za mieszanką uniwersalną coraz częściej rozglądają się mieszkańcy tych regionów kraju, w których srogie zimy pozostają bardziej lub mniej miłym wspomnieniem. Dotyczy to m.in. Pomorza, gdzie zdarzają się zimy bez śniegu i sporadyczną temperaturą poniżej 0 st. C.

Opony uniwersalne dobre dla wszystkich?

Powszechnie wiadomo, że opony całoroczne dobrze sprawdzają się w miastach i są w zupełności wystarczające do jazdy na krótszych dystansach. A jakie są ich wady?

– Kierowcy często podkreślają, że opony całoroczne to oszczędność pieniędzy na sezonowej przekładce opon. To prawda, ale to tylko jedna strona medalu - zwraca uwagę Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO). - Po pierwsze, wizyta u mechanika przy wymianie opon pozwala zdiagnozować usterki w kołach czy w zawieszeniu – to bardzo ważne, bo podczas jazdy opony narażone są na liczne uszkodzenia. Po drugie, zaoszczędzone pieniądze wydamy szybciej na… kolejny komplet opon. Dlaczego? Jedną z wad ogumienia całorocznego jest to, że szybciej się zużywa – jeździmy na nim cały rok, a latem przy wyższych temperaturach szybciej się ścierają, bo mają bardziej miękką mieszankę niż letnie.

O wszystkich wadach i zaletach opon całorocznych przeczytasz przeglądając kolejne okna galerii zdjęć!

Uczniowie wracają do szkół w systemie hybrydowym

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

E
EmilaTura

przy naszej pogodzie i jeżdżeniu głównie w mieście to jak najbardziej dają radę, mam w aucie yokohama aw21 całoroczne. Nie widzę żadnych minusów, nie są głośne, w lecie pełen komfort jazd podobnie w zimie

Dodaj ogłoszenie