Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Od wtorku rusza bezpłatna infolinia dla pacjentów - wspólny projekt Rzecznika Praw Pacjenta i NFZ. To bezpłaty numer informacyjny

Dorota Abramowicz
pixabay
TIP, czyli Telefoniczna Informacja Pacjenta - wspólny projekt Rzecznika Praw Pacjenta oraz Narodowego Funduszu Zdrowia - zacznie funkcjonować od 13 listopada. Dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 190 590 będzie można dowiedzieć się zarówno jak załatwić formalności związane z wyjazdem do sanatorium, jak i poskarżyć się na naruszenie praw pacjenta.

- Wcześniej pacjenci szukający informacji dzwonili pod jeden z kilkunastu numerów funkcjonujących obecnie w oddziałach wojewódzkich Funduszu - mówi Mariusz Szymański, rzecznik pomorskiego NFZ. - Od wtorku zacznie działać
jeden numer na cały kraj - 800 190 590, czyli Telefoniczna Informacja Pacjenta obsługiwana przez kilkudziesięciu pracowników oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

Osoba telefonująca będzie mogła w wybrać za pomocą przycisku czy chce rozmawiać o swoich problemach z rzecznikiem, czy też szukać informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia .
Umowę w sprawie funkcjonowania bezpłatnej infolinii 6 listopada podpisali przedstawiciele centrali NFZ i Rzecznik Praw Pacjenta.

Obie strony gwarantują, że osoby korzystające z TIP będą mogły dowiedzieć się m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta, czy też jakich formalności należy dopełnić by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego.
W celu zagwarantowania wysokiej jakości obsługi pacjentów rozmowy będą nagrywane. Tylko w 2017 roku infolinie NFZ obsługiwały ok. 40 tysięcy połączeń miesięcznie. Liczba udzielonych porad dzięki infolinii Rzecznika Praw Pacjenta od momentu powstania urzędu przekroczyła 338 tys.

To pierwszy etap wprowadzanych zmian - nowa idea call center w NFZ oraz w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta ma wykroczyć w nieodległej przyszłości poza samo informowanie. Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała Pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych.

POLECAMY NA DZIENNIKBALTYCKI.PL:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki