Od wtorku rusza bezpłatna infolinia dla pacjentów - wspólny projekt Rzecznika Praw Pacjenta i NFZ. To bezpłaty numer informacyjny

  • Dziennik Bałtycki

Dorota Abramowicz

TIP, czyli Telefoniczna Informacja Pacjenta - wspólny projekt Rzecznika Praw Pacjenta oraz Narodowego Funduszu Zdrowia - zacznie funkcjonować od 13 listopada. Dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 190 590 będzie można dowiedzieć się zarówno jak załatwić formalności związane z wyjazdem do sanatorium, jak i poskarżyć się na naruszenie praw pacjenta.
 pixabay

- Wcześniej pacjenci szukający informacji dzwonili pod jeden z kilkunastu numerów funkcjonujących obecnie w oddziałach wojewódzkich Funduszu - mówi Mariusz Szymański, rzecznik pomorskiego NFZ. - Od wtorku zacznie działać
jeden numer na cały kraj - 800 190 590, czyli Telefoniczna Informacja Pacjenta obsługiwana przez kilkudziesięciu pracowników oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

Osoba telefonująca będzie mogła w wybrać za pomocą przycisku czy chce rozmawiać o swoich problemach z rzecznikiem, czy też szukać informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia .
Umowę w sprawie funkcjonowania bezpłatnej infolinii 6 listopada podpisali przedstawiciele centrali NFZ i Rzecznik Praw Pacjenta.

Obie strony gwarantują, że osoby korzystające z TIP będą mogły dowiedzieć się m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta, czy też jakich formalności należy dopełnić by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego.
W celu zagwarantowania wysokiej jakości obsługi pacjentów rozmowy będą nagrywane. Tylko w 2017 roku infolinie NFZ obsługiwały ok. 40 tysięcy połączeń miesięcznie. Liczba udzielonych porad dzięki infolinii Rzecznika Praw Pacjenta od momentu powstania urzędu przekroczyła 338 tys.

To pierwszy etap wprowadzanych zmian - nowa idea call center w NFZ oraz w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta ma wykroczyć w nieodległej przyszłości poza samo informowanie. Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała Pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych.

POLECAMY NA DZIENNIKBALTYCKI.PL:

Wideo

polecane: MiauCzat: Wiktoria Gąsiewska o miłości do Adama! Kiedy ślub?

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3