Od wtorku rusza bezpłatna infolinia dla pacjentów - wspólny...

    Od wtorku rusza bezpłatna infolinia dla pacjentów - wspólny projekt Rzecznika Praw Pacjenta i NFZ. To bezpłaty numer informacyjny

    Dorota Abramowicz

    Dziennik Bałtycki

    Dziennik Bałtycki

    Od wtorku rusza bezpłatna infolinia dla pacjentów - wspólny projekt Rzecznika Praw Pacjenta i NFZ. To bezpłaty numer informacyjny

    ©pixabay

    TIP, czyli Telefoniczna Informacja Pacjenta - wspólny projekt Rzecznika Praw Pacjenta oraz Narodowego Funduszu Zdrowia - zacznie funkcjonować od 13 listopada. Dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 190 590 będzie można dowiedzieć się zarówno jak załatwić formalności związane z wyjazdem do sanatorium, jak i poskarżyć się na naruszenie praw pacjenta.
    Od wtorku rusza bezpłatna infolinia dla pacjentów - wspólny projekt Rzecznika Praw Pacjenta i NFZ. To bezpłaty numer informacyjny

    ©pixabay

    - Wcześniej pacjenci szukający informacji dzwonili pod jeden z kilkunastu numerów funkcjonujących obecnie w oddziałach wojewódzkich Funduszu - mówi Mariusz Szymański, rzecznik pomorskiego NFZ. - Od wtorku zacznie działać
    jeden numer na cały kraj - 800 190 590, czyli Telefoniczna Informacja Pacjenta obsługiwana przez kilkudziesięciu pracowników oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

    Osoba telefonująca będzie mogła w wybrać za pomocą przycisku czy chce rozmawiać o swoich problemach z rzecznikiem, czy też szukać informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia .
    Umowę w sprawie funkcjonowania bezpłatnej infolinii 6 listopada podpisali przedstawiciele centrali NFZ i Rzecznik Praw Pacjenta.

    Obie strony gwarantują, że osoby korzystające z TIP będą mogły dowiedzieć się m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta, czy też jakich formalności należy dopełnić by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego.
    W celu zagwarantowania wysokiej jakości obsługi pacjentów rozmowy będą nagrywane. Tylko w 2017 roku infolinie NFZ obsługiwały ok. 40 tysięcy połączeń miesięcznie. Liczba udzielonych porad dzięki infolinii Rzecznika Praw Pacjenta od momentu powstania urzędu przekroczyła 338 tys.

    To pierwszy etap wprowadzanych zmian - nowa idea call center w NFZ oraz w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta ma wykroczyć w nieodległej przyszłości poza samo informowanie. Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała Pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych.

    POLECAMY NA DZIENNIKBALTYCKI.PL:






    Czytaj treści premium w Dzienniku Bałtyckim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Zapytaj lekarza

    1 3 4 5 ... 28 »
    28 stycznia

    Światowy Dzień Trędowatych

    zobacz więcej »