Od grudnia będzie więcej kursów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej do Gdyni i do Kartuz

Szymon Szadurski
Szymon Szadurski
Pomorska Kolej Metropolitalna od połowy grudnia zacznie w większym stopniu służyć również mieszkańcom Gdyni i Kaszub, a nie tylko gdańszczanom
Pomorska Kolej Metropolitalna od połowy grudnia zacznie w większym stopniu służyć również mieszkańcom Gdyni i Kaszub, a nie tylko gdańszczanom Przemek Świderski
Pomorska Kolej Metropolitalna już od połowy grudnia rozpocznie regularne kursowanie do Gdyni. Lepiej niż obecnie skomunikowane również zostaną z Trójmiastem Kartuzy. Korzystne zmiany zostały już zaaprobowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe w zatwierdzonym właśnie rozkładzie jazdy.

Zbyt mała liczba kursów z Gdyni do Gdańska Wrzeszcza, które na dodatek realizowane są obecnie jedynie w nocy, spowodowała od początku września, gdy w trasę wyruszyły składy PKM, zdecydowane niezadowolenie pasażerów. Jednak już za kilka tygodni czasy, kiedy gdynianie nie mają możliwości w ciągu dnia dotrzeć nowoczesnymi szynobusami z Gdyni przez lotnisko do Gdańska, będą na szczęście należały do przeszłości.
- W zatwierdzonym właśnie nowym rozkładzie jazdy w pełni zaakceptowaliśmy wnioski przedstawione w imieniu PKM - mówi Ewa Symonowicz-Ginter z PKP PLK. - Pozwala ona na to, by w dni powszednie między Gdynią a Gdańskiem Wrzeszczem jeździły 44 pary pociągów, czyli łącznie 88 kursów. W weekendy zgodziliśmy się na wysłanie na tę samą trasę 23 par szynobusów. Będzie to więc łącznie 46 kursów.

PKM z Gdańska do Kartuz. Od 1 października będzie kursować 18 par pociągów [ROZKŁAD JAZDY]

Ryszard Świlski, wicemarszałek województwa pomorskiego, zapewnia, że PKM będzie w stanie obsłużyć przydzielone jej połączenia między Gdynią a Gdańskiem. - Jesteśmy na to przygotowani - zapewnia.

Władze województwa cieszy też zgoda PKM na kontynuowanie w nowym rozkładzie jazdy 34 kursów do Kartuz, które wystartują już na początku października.
- Jest to godne pochwały - nie ukrywa Hubert Lewna, radny sejmiku województwa. - Projekt PKM powinien być rozszerzany, tak aby docelowo skomunikować cały region - przez Kościerzynę aż do Chojnic czy Człuchowa, a również do Lęborka. Trzeba zrobić wszystko, żeby PKM nie pozostała tylko kosztowną inwestycją dla Gdańska, Sopotu i Gdyni i nie była kolejnym dowodem na to, że największe dotacje przyczyniają się do wzrostu poziomu życia w metropolii, niedostatecznie uwzględniając mieszkańców z głębi Kaszub.

s.szadurski@prasa.gda.pl


Cały artykuł na ten temat przeczytasz w czwartkowym, papierowym wydaniu "Dziennika Bałtyckiego"z 17.09.2015 r. albo kupując e-wydanie gazety

Ogródki działkowe znów na topie

Wideo

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
Szopen 52

Idziesz biedny człowieku, któremu już jest w zasadzie trudno się poruszać, by pojechać SKM-ką, którą kiedyś tak pięknie z kaszubska zwano Modrakiem i...
Dochodzisz do dworca kolejowego czy przystanku, a właściwie to raczej supermarketu, gdzie w najmniej reklamującym się, wręcz niewidocznym stoisku sprzedają ,,kaszę biletową'', a tu żadnej informacji, ale bilet musisz już teraz kupić, choć pociąg i tak ci ucieknie, zanim zdążysz wgramolić się po schodach i pod prąd wysiadających aż na peron. Kupujesz więc bilet człowieku i kasujesz jeszcze w tunelu czy nawet przy ulicy, bo tak trzeba, jeśli te urządzenia czy nawet i kasy znajdziesz wśród wszechobecnego tam handlu ! Teraz gramolisz się schodami i na peronie czekasz na pociąg, który nie przyjeżdża, choć rozkład drobnym maczkiem ,,chyba'' głosi na piśmie, że ten twój miał właśnie odjechać; bo istnieje jakiś codziennie modyfikowany szczegółowy rozkład jazdy, o którym nie możesz wiedzieć, mając krótki wzrok. Teraz z powrotem gramolisz się taki zrezygnowany owymi schodami do miasta, bo już jest za późno, by jeszcze dzisiaj dojechać na czas do wybranego celu podróży. W dodatku, kolej ciebie już skwapliwie okradła, gdyż przecież skasowałeś swój bilet, kupiony wcześniej w kiosku czy nawet i w niby-kolejowej kasie, gdzie nie znają szczegółowego dzisiejszego rozkładu jazdy. Jeśli nawet dostaniesz się do pociągu, to i tak zapłacisz karę, gdyż twój bilet jest ważny tylko na pociąg ,,inter-super'', a nie na ,,super-inter'' - paranoja !! Gdzie są te warunki podróżowania, kiedy kasa była najważniejsza przy dojściu do przystanku kolejki, a pani miała konkretny rozkład jazdy na dziś w jednym paluszku !? Nawet, jeśli coś się stało, że pomyliłeś pociągi czy perony, trafiając np. na pośpieszny lub nawet świadomie chciałeś być wcześniej na miejscu, korzystając z takiej okazji, to wystarczyło dopłacić do biletu u konduktora, co teraz już nie jest możliwe, bo trafisz do pociągu innej firmy. Kiedy wreszcie znowu po własnych torach zaczną jeździć polskie pociągi jednej firmy, a nie co pociąg, to inny ,,furman'' ??!!!!

S
Szopen 52

Chcemy reaktywowania naszej linii kolejowej z Lęborka do Kartuz i dalej właśnie bezpośrednio do Gdańska Wrzeszcza - tzw. Koleją kokoszczańską, który to tor już odbudowano; gdyż odkąd odcięto naszym dzieciom dojazd do szkół w Kartuzach czy nawet w Gdańsku, rezygnują z nauki. Wśród wielkich rodzinnych wartości Kaszubów jest i taka, która każe wracać do domu a nie do internatu po lekcjach, więc zlikwidowanie tych dojazdów jawi się etniczną dyskryminacją tej grupy ludności we w końcu niby to demokratycznej unijnej Polsce. Ta linia była także ulubioną trasą turystów, więc mogłaby prowadzić z Gdańska, przez serce Kaszub, nawet aż do Łeby.

w
wesoly kaszub

Lewandowski a co u developera harcujesz nie napisze u jakiego a jak zes mariusz to Ci odpuszcze

k
kaszuba z Koscierzyny

Rudzinski odpusc prosze masz po kaszubsku wpylone.

T
Trosklkiwy

Przecież będą systematycznie zasiedlać Trójmiasto uchodzcy z Azji i Afryki, też będą chcieli jezdzić do Kartuz a nawet do Kościerzyny.

E
Emeryt

Na żadnym przystanku PKM nie ma pomnika, to poważny błąd, nawet Gdynia zaczęła teraz małpować Gdańsk i stawiają, jak zapowiedzieli przegonią na tym odcinku miasto wojewódzkie.

L
LEWANDOWSKI

JEST TO HISTORYCZNA LINIA ZBUDOWANA PRZED PIERWSZĄ WOJNĄ ŚWIATOWĄ DO TRANSPORTU I PRZEWOŻENIA MIESZKAŃCÓW GDAŃSKA NA KASZUBY I SIĘ SPRAWDZIŁA TO TAK NIE WIELE TRZEBA BARDZO DUŻO POWSTAŁO NOWYCH OSIEDLI I ZAKŁADÓW WZDŁUŻ TEJ LINI KOLEJOWEJ

P
Piotr

Święta prawda, zawsze diabeł tkwi w szczegółach ale widać, że nie wszyscy potrafią to zrozumieć. A co ma powiedzieć zagraniczny turysta na lotnisku gdzie także ani słowa po angielsku. Skąd ma wiedzieć gdzie kupić bilet i co więcej za ile.
Ogólnie super linia, składy świetne ale szczegóły zabijają cały optymizm.

s
sprawdź

Obciążenie pociągów na trasie Czersk-Tczew (jedyne funkcjonujące) i co się dzieje w Tczewie gdzie cały ten strumień sie kumuluje w krótkiej SKM do Gdańska. Na przykład w niedzielne popołudnie, gdy ludzie (!) wracają do szkół i pracy...

w
wesoly romek z Wrzeszcza

skomunikowanie koscierzyny to jest temat, srednia odleglosc to ok. 60 km jazdy samochodem. Pare uwag, wczoraj odbylem jazde testowa na trasie Wrzeszcz - lotnisko i co: calkowity balagan na stacji Wrzeszcz,. brak informacji. Powiedzieli ze mam - czytac pismienny rozklad jazdy, gdzie bez lupy powiekszajacej nic nie widac, przeczytalem pociag godz 18,20 odjazd z peronu 2 - odjechal z 3. Pomachalem mu na dowidzenia nastepny za 15 min. Pokrecilem sie po stacji i postawilem w sytuacji zagranicznego np angielskiego turysty: brak jakiejkolwiek informacji w tym jezyku, kasowniki tylko przy wejsciu do SKM z tym ze nie ma zadnej informacji iz zakupione bilety w kasie kolejowej gdzie za zakupem idzie odczekac ok 10 min bo kolejka niemilosierna trzeba kasowac, Brak informacji ze bilety mozna nabyc u konduktora. Sklad ktory odjezdzal o 18,35 bez klimatyzacji i dzwiekowych zapowiedzi. A goraco bylo oj jak. Rozumiem ze wykonano gigantyczna prace inwestycyjna bo kasa unijna ale dlaczego nie zadbano o "drobiazgi" i prosze nie pisac ze to rozni uzytkownicy torow a co to mnie obchodzi ile spolek uzytkuje. Chce byc traktowany w sposob cywilizowany. Co mi sie podobalo to widok z okna pociagu na piekne zbiorniki retencyjne i ich otoczenie i Gdanszczan korzystajacych z tej infrastruktury a bylo ich wielu. Zaraz mi napisza ze to wszystko uzupelnia w IV kw br. A dlaczego nie od poczatku, jak wydano miliard to jakie sa koszty informacji elektronicznej w tunelach i na peronach, kasownikow, biletomatow do kosztow inwestycji, napisze cos ok 0,2 % calej inwestycji. Przypomina mi to anegdote gdzie piekna para on ladny ona ladna i pierwszy pocalunek z tym ze mu z buzi wali bo zebow nie umyl.

U
Unterwegs

Kiedy będzie można pojechać pociągiem z Kartuz do Leborka przez Sierakowice i dalej do Łeby? Tak jak kidyś.

g
gość

za połączenia dla kilku osób? Kup kilka wagonów i parę lokomotyw i uruchom te połączenia.

c
czytelnik

Zgadza sie, rowniez do Bydgoszczy powinien jezdzic bezposredni sklad przez koscierzyne. Tak samo do Chojnic, Czerska, Leborka, Bytowa. Najpierw zdegradowano wszystkie linie co wychodza z koscierzyny w roznych kierunkach, szczegolnie na poludnie, po czym za grube miliony wybudowano nowoczesna kolej z Gdanska do Koscierzyny. Gdzie tu logika?

Dodaj ogłoszenie