Od grudnia będzie więcej kursów PKM do Gdyni i do Kartuz

Szymon SzadurskiZaktualizowano 
Pomorska Kolej Metropolitalna od połowy grudnia zacznie w większym stopniu służyć również mieszkańcom Gdyni i Kaszub, a nie tylko gdańszczanom
Pomorska Kolej Metropolitalna od połowy grudnia zacznie w większym stopniu służyć również mieszkańcom Gdyni i Kaszub, a nie tylko gdańszczanom Przemek Świderski
Pomorska Kolej Metropolitalna już od połowy grudnia rozpocznie regularne kursowanie do Gdyni. Lepiej niż obecnie skomunikowane również zostaną z Trójmiastem Kartuzy. Korzystne zmiany zostały już zaaprobowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe w zatwierdzonym właśnie rozkładzie jazdy.

Zbyt mała liczba kursów z Gdyni do Gdańska Wrzeszcza, które na dodatek realizowane są obecnie jedynie w nocy, spowodowała od początku września, gdy w trasę wyruszyły składy PKM, zdecydowane niezadowolenie pasażerów. Jednak już za kilka tygodni czasy, kiedy gdynianie nie mają możliwości w ciągu dnia dotrzeć nowoczesnymi szynobusami z Gdyni przez lotnisko do Gdańska, będą na szczęście należały do przeszłości.
- W zatwierdzonym właśnie nowym rozkładzie jazdy w pełni zaakceptowaliśmy wnioski przedstawione w imieniu PKM - mówi Ewa Symonowicz-Ginter z PKP PLK. - Pozwala ona na to, by w dni powszednie między Gdynią a Gdańskiem Wrzeszczem jeździły 44 pary pociągów, czyli łącznie 88 kursów. W weekendy zgodziliśmy się na wysłanie na tę samą trasę 23 par szynobusów. Będzie to więc łącznie 46 kursów.

PKM z Gdańska do Kartuz. Od 1 października będzie kursować 18 par pociągów [ROZKŁAD JAZDY]

Ryszard Świlski, wicemarszałek województwa pomorskiego, zapewnia, że PKM będzie w stanie obsłużyć przydzielone jej połączenia między Gdynią a Gdańskiem. - Jesteśmy na to przygotowani - zapewnia.

Władze województwa cieszy też zgoda PKM na kontynuowanie w nowym rozkładzie jazdy 34 kursów do Kartuz, które wystartują już na początku października.
- Jest to godne pochwały - nie ukrywa Hubert Lewna, radny sejmiku województwa. - Projekt PKM powinien być rozszerzany, tak aby docelowo skomunikować cały region - przez Kościerzynę aż do Chojnic czy Człuchowa, a również do Lęborka. Trzeba zrobić wszystko, żeby PKM nie pozostała tylko kosztowną inwestycją dla Gdańska, Sopotu i Gdyni i nie była kolejnym dowodem na to, że największe dotacje przyczyniają się do wzrostu poziomu życia w metropolii, niedostatecznie uwzględniając mieszkańców z głębi Kaszub.

s.szadurski@prasa.gda.pl


Cały artykuł na ten temat przeczytasz w czwartkowym, papierowym wydaniu "Dziennika Bałtyckiego"z 17.09.2015 r. albo kupując e-wydanie gazety

polecane: FLESZ: Ekologia na co dzień: 6 mitów, w które wierzymy

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 14

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
S
Szopen 52

Idziesz biedny człowieku, któremu już jest w zasadzie trudno się poruszać, by pojechać SKM-ką, którą kiedyś tak pięknie z kaszubska zwano Modrakiem i...
Dochodzisz do dworca kolejowego czy przystanku, a właściwie to raczej supermarketu, gdzie w najmniej reklamującym się, wręcz niewidocznym stoisku sprzedają ,,kaszę biletową'', a tu żadnej informacji, ale bilet musisz już teraz kupić, choć pociąg i tak ci ucieknie, zanim zdążysz wgramolić się po schodach i pod prąd wysiadających aż na peron. Kupujesz więc bilet człowieku i kasujesz jeszcze w tunelu czy nawet przy ulicy, bo tak trzeba, jeśli te urządzenia czy nawet i kasy znajdziesz wśród wszechobecnego tam handlu ! Teraz gramolisz się schodami i na peronie czekasz na pociąg, który nie przyjeżdża, choć rozkład drobnym maczkiem ,,chyba'' głosi na piśmie, że ten twój miał właśnie odjechać; bo istnieje jakiś codziennie modyfikowany szczegółowy rozkład jazdy, o którym nie możesz wiedzieć, mając krótki wzrok. Teraz z powrotem gramolisz się taki zrezygnowany owymi schodami do miasta, bo już jest za późno, by jeszcze dzisiaj dojechać na czas do wybranego celu podróży. W dodatku, kolej ciebie już skwapliwie okradła, gdyż przecież skasowałeś swój bilet, kupiony wcześniej w kiosku czy nawet i w niby-kolejowej kasie, gdzie nie znają szczegółowego dzisiejszego rozkładu jazdy. Jeśli nawet dostaniesz się do pociągu, to i tak zapłacisz karę, gdyż twój bilet jest ważny tylko na pociąg ,,inter-super'', a nie na ,,super-inter'' - paranoja !! Gdzie są te warunki podróżowania, kiedy kasa była najważniejsza przy dojściu do przystanku kolejki, a pani miała konkretny rozkład jazdy na dziś w jednym paluszku !? Nawet, jeśli coś się stało, że pomyliłeś pociągi czy perony, trafiając np. na pośpieszny lub nawet świadomie chciałeś być wcześniej na miejscu, korzystając z takiej okazji, to wystarczyło dopłacić do biletu u konduktora, co teraz już nie jest możliwe, bo trafisz do pociągu innej firmy. Kiedy wreszcie znowu po własnych torach zaczną jeździć polskie pociągi jednej firmy, a nie co pociąg, to inny ,,furman'' ??!!!!

S
Szopen 52

Chcemy reaktywowania naszej linii kolejowej z Lęborka do Kartuz i dalej właśnie bezpośrednio do Gdańska Wrzeszcza - tzw. Koleją kokoszczańską, który to tor już odbudowano; gdyż odkąd odcięto naszym dzieciom dojazd do szkół w Kartuzach czy nawet w Gdańsku, rezygnują z nauki. Wśród wielkich rodzinnych wartości Kaszubów jest i taka, która każe wracać do domu a nie do internatu po lekcjach, więc zlikwidowanie tych dojazdów jawi się etniczną dyskryminacją tej grupy ludności we w końcu niby to demokratycznej unijnej Polsce. Ta linia była także ulubioną trasą turystów, więc mogłaby prowadzić z Gdańska, przez serce Kaszub, nawet aż do Łeby.

w
wesoly kaszub

Lewandowski a co u developera harcujesz nie napisze u jakiego a jak zes mariusz to Ci odpuszcze

k
kaszuba z Koscierzyny

Rudzinski odpusc prosze masz po kaszubsku wpylone.

T
Trosklkiwy

Przecież będą systematycznie zasiedlać Trójmiasto uchodzcy z Azji i Afryki, też będą chcieli jezdzić do Kartuz a nawet do Kościerzyny.

E
Emeryt

Na żadnym przystanku PKM nie ma pomnika, to poważny błąd, nawet Gdynia zaczęła teraz małpować Gdańsk i stawiają, jak zapowiedzieli przegonią na tym odcinku miasto wojewódzkie.

L
LEWANDOWSKI

JEST TO HISTORYCZNA LINIA ZBUDOWANA PRZED PIERWSZĄ WOJNĄ ŚWIATOWĄ DO TRANSPORTU I PRZEWOŻENIA MIESZKAŃCÓW GDAŃSKA NA KASZUBY I SIĘ SPRAWDZIŁA TO TAK NIE WIELE TRZEBA BARDZO DUŻO POWSTAŁO NOWYCH OSIEDLI I ZAKŁADÓW WZDŁUŻ TEJ LINI KOLEJOWEJ

P
Piotr

Święta prawda, zawsze diabeł tkwi w szczegółach ale widać, że nie wszyscy potrafią to zrozumieć. A co ma powiedzieć zagraniczny turysta na lotnisku gdzie także ani słowa po angielsku. Skąd ma wiedzieć gdzie kupić bilet i co więcej za ile.
Ogólnie super linia, składy świetne ale szczegóły zabijają cały optymizm.

s
sprawdź

Obciążenie pociągów na trasie Czersk-Tczew (jedyne funkcjonujące) i co się dzieje w Tczewie gdzie cały ten strumień sie kumuluje w krótkiej SKM do Gdańska. Na przykład w niedzielne popołudnie, gdy ludzie (!) wracają do szkół i pracy...

w
wesoly romek z Wrzeszcza

skomunikowanie koscierzyny to jest temat, srednia odleglosc to ok. 60 km jazdy samochodem. Pare uwag, wczoraj odbylem jazde testowa na trasie Wrzeszcz - lotnisko i co: calkowity balagan na stacji Wrzeszcz,. brak informacji. Powiedzieli ze mam - czytac pismienny rozklad jazdy, gdzie bez lupy powiekszajacej nic nie widac, przeczytalem pociag godz 18,20 odjazd z peronu 2 - odjechal z 3. Pomachalem mu na dowidzenia nastepny za 15 min. Pokrecilem sie po stacji i postawilem w sytuacji zagranicznego np angielskiego turysty: brak jakiejkolwiek informacji w tym jezyku, kasowniki tylko przy wejsciu do SKM z tym ze nie ma zadnej informacji iz zakupione bilety w kasie kolejowej gdzie za zakupem idzie odczekac ok 10 min bo kolejka niemilosierna trzeba kasowac, Brak informacji ze bilety mozna nabyc u konduktora. Sklad ktory odjezdzal o 18,35 bez klimatyzacji i dzwiekowych zapowiedzi. A goraco bylo oj jak. Rozumiem ze wykonano gigantyczna prace inwestycyjna bo kasa unijna ale dlaczego nie zadbano o "drobiazgi" i prosze nie pisac ze to rozni uzytkownicy torow a co to mnie obchodzi ile spolek uzytkuje. Chce byc traktowany w sposob cywilizowany. Co mi sie podobalo to widok z okna pociagu na piekne zbiorniki retencyjne i ich otoczenie i Gdanszczan korzystajacych z tej infrastruktury a bylo ich wielu. Zaraz mi napisza ze to wszystko uzupelnia w IV kw br. A dlaczego nie od poczatku, jak wydano miliard to jakie sa koszty informacji elektronicznej w tunelach i na peronach, kasownikow, biletomatow do kosztow inwestycji, napisze cos ok 0,2 % calej inwestycji. Przypomina mi to anegdote gdzie piekna para on ladny ona ladna i pierwszy pocalunek z tym ze mu z buzi wali bo zebow nie umyl.

U
Unterwegs

Kiedy będzie można pojechać pociągiem z Kartuz do Leborka przez Sierakowice i dalej do Łeby? Tak jak kidyś.

g
gość

za połączenia dla kilku osób? Kup kilka wagonów i parę lokomotyw i uruchom te połączenia.

c
czytelnik

Zgadza sie, rowniez do Bydgoszczy powinien jezdzic bezposredni sklad przez koscierzyne. Tak samo do Chojnic, Czerska, Leborka, Bytowa. Najpierw zdegradowano wszystkie linie co wychodza z koscierzyny w roznych kierunkach, szczegolnie na poludnie, po czym za grube miliony wybudowano nowoczesna kolej z Gdanska do Koscierzyny. Gdzie tu logika?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3