Nasza Loteria - pasek na kartach artykułów

Od 5 lipca Urząd Miasta Gdyni częściowo otworzy się dla mieszkańców. Załatwimy więcej spraw bez wcześniejszego umawiania się

Łukasz Kamasz
Łukasz Kamasz
Tomasz Bolt/Polskapresse
Urząd Miasta w Gdyni w końcu otwiera się, przynajmniej po części, dla mieszkańców. Po długich miesiącach próśb gdynianie doprosili się częściowego otwarcia magistratu. Od 5 lipca w Urzędzie Miasta Gdyni będzie można załatwić więcej spraw bez wcześniejszego umawiania wizyty. Ułatwienia dotyczą odbioru dokumentów oraz zaświadczeń z ewidencji ludności.

Od najbliższego poniedziałku w holu głównym magistratu będzie działać również punkt informacyjny Gdyńskiego Centrum Kontaktu z dostępną dla wszystkich poczekalnią. Częściowe otwarcie magistratu nie ma natomiast wpłynąć na funkcjonowanie całodobowej wrzutni i paczkomatu, wciąż będziemy mogli załatwić swoje sprawy w taki sposób.

– Od początku pandemii nieustannie poszukujemy możliwości i rozwiązań usprawniających obsługę mieszkańców i je wprowadzamy. Teraz robimy kolejny krok. Oprócz ułatwień w odbiorze dokumentów od 5 lipca będzie też inne udogodnienie. W Urzędzie Miasta Gdyni zacznie działać punkt informacyjny Gdyńskiego Centrum Kontaktu oraz poczekalnia dla mieszkańców – mówi Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni.

Co zmieni się w funkcjonowaniu Urzędu Miasta w Gdyni?

Mieszkańcy chcący odebrać dowód osobisty, rejestracyjny czy prawo jazdy lub otrzymać zaświadczenie z ewidencji ludności, będą mogli zrobić to szybko i bez wcześniejszej rezerwacji wizyty. Jedyne co musimy zrobić to przyjść i tak jak w czasach sprzed pandemii pobrać bilet z dyspensera i poczekać na wywołanie swojego numeru. Jednak jak zaznaczają gdyńscy urzędnicy, w przypadku formalności związanych ze zgłoszeniami meldunkowymi (zameldowanie, wymeldowanie) nadal obowiązuje rejestracja wizyt. Bez wcześniejszego umawiania będzie można odebrać tylko zaświadczenia z ewidencji ludności.

W przypadku wszystkich pozostałych spraw także wciąż obowiązuje rezerwacja wizyt. Można to zrobić online lub dzwoniąc pod numer telefonu 58 626 26 26.

Miasto uruchamia punkt informacyjny GCK

W holu gdyńskiego magistratu uruchomiony zostanie punkt informacyjny Gdyńskiego Centrum Kontaktu. Dowiemy się tam jak najszybciej możemy załatwić daną sprawę.

Od 5 lipca dokumenty potrzebne do załatwienia różnego rodzaju spraw będzie można składać w biurze podawczym Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta Gdyni – zarówno w budynku przy al. Marszałka Piłsudskiego, jak i przy ul. 10 Lutego w godzinach 8:00–16:00.

Wciąż można też korzystać z urzędowego paczkomatu oraz wrzutni na dokumenty, które dostępne są zawsze, przez cały dzień. Aby skorzystać z wrzutni, dokumenty razem z załącznikami należy złożyć np. kopercie lub trwale złączyć. Przesyłki przekraczające rozmiar wrzutni trzeba przekazać strażnikowi przy wejściu w godzinach pracy urzędu lub wysłać pocztą. Potwierdzenie wpływu dokumentów na prośbę mieszkańca może zostać wysłane na wskazany adres e-mail.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Reportaż Śląski Związek Rolników Strajk

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki