Od 5 lipca Urząd Miasta Gdyni częściowo otworzy się dla mieszkańców. Załatwimy więcej spraw bez wcześniejszego umawiania się

Łukasz Kamasz
Łukasz Kamasz
Tomasz Bolt/Polskapresse
Udostępnij:
Urząd Miasta w Gdyni w końcu otwiera się, przynajmniej po części, dla mieszkańców. Po długich miesiącach próśb gdynianie doprosili się częściowego otwarcia magistratu. Od 5 lipca w Urzędzie Miasta Gdyni będzie można załatwić więcej spraw bez wcześniejszego umawiania wizyty. Ułatwienia dotyczą odbioru dokumentów oraz zaświadczeń z ewidencji ludności.

Od najbliższego poniedziałku w holu głównym magistratu będzie działać również punkt informacyjny Gdyńskiego Centrum Kontaktu z dostępną dla wszystkich poczekalnią. Częściowe otwarcie magistratu nie ma natomiast wpłynąć na funkcjonowanie całodobowej wrzutni i paczkomatu, wciąż będziemy mogli załatwić swoje sprawy w taki sposób.

– Od początku pandemii nieustannie poszukujemy możliwości i rozwiązań usprawniających obsługę mieszkańców i je wprowadzamy. Teraz robimy kolejny krok. Oprócz ułatwień w odbiorze dokumentów od 5 lipca będzie też inne udogodnienie. W Urzędzie Miasta Gdyni zacznie działać punkt informacyjny Gdyńskiego Centrum Kontaktu oraz poczekalnia dla mieszkańców – mówi Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni.

Co zmieni się w funkcjonowaniu Urzędu Miasta w Gdyni?

Mieszkańcy chcący odebrać dowód osobisty, rejestracyjny czy prawo jazdy lub otrzymać zaświadczenie z ewidencji ludności, będą mogli zrobić to szybko i bez wcześniejszej rezerwacji wizyty. Jedyne co musimy zrobić to przyjść i tak jak w czasach sprzed pandemii pobrać bilet z dyspensera i poczekać na wywołanie swojego numeru. Jednak jak zaznaczają gdyńscy urzędnicy, w przypadku formalności związanych ze zgłoszeniami meldunkowymi (zameldowanie, wymeldowanie) nadal obowiązuje rejestracja wizyt. Bez wcześniejszego umawiania będzie można odebrać tylko zaświadczenia z ewidencji ludności.

W przypadku wszystkich pozostałych spraw także wciąż obowiązuje rezerwacja wizyt. Można to zrobić online lub dzwoniąc pod numer telefonu 58 626 26 26.

Miasto uruchamia punkt informacyjny GCK

W holu gdyńskiego magistratu uruchomiony zostanie punkt informacyjny Gdyńskiego Centrum Kontaktu. Dowiemy się tam jak najszybciej możemy załatwić daną sprawę.

Od 5 lipca dokumenty potrzebne do załatwienia różnego rodzaju spraw będzie można składać w biurze podawczym Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta Gdyni – zarówno w budynku przy al. Marszałka Piłsudskiego, jak i przy ul. 10 Lutego w godzinach 8:00–16:00.

Wciąż można też korzystać z urzędowego paczkomatu oraz wrzutni na dokumenty, które dostępne są zawsze, przez cały dzień. Aby skorzystać z wrzutni, dokumenty razem z załącznikami należy złożyć np. kopercie lub trwale złączyć. Przesyłki przekraczające rozmiar wrzutni trzeba przekazać strażnikowi przy wejściu w godzinach pracy urzędu lub wysłać pocztą. Potwierdzenie wpływu dokumentów na prośbę mieszkańca może zostać wysłane na wskazany adres e-mail.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rosja niszczy ukraiński przemysł

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie