Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Obwodnica jednak z poprawkami, ale niewielkimi

Edyta Okoniewska
Droga dojazdowa w okolicy ul. W. Stwosza i ścieżki rowerowe - ustępstwa będą, ale nieliczne

Uwagi mieszkańców, samorządowców i przedsiębiorców do projektu obwodnicy Kościerzyny zostały uwzględnione, ale tylko w niewielkim stopniu. Choć jak zaznacza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku, wszystkie wnikliwie przeanalizowano.

- Część postulatów i uwag została wprowadzona, część ze względu na układ węzłów i geometrię obwodnicy nie - mówi Piotr Michalski, rzecznik GDDKiA w Gdańsku. - Wprowadzono zmiany w układzie dróg do obsługi ruchu lokalnego na terenach przyległych do obwodnicy. Najważniejsza z nich, to wprowadzenie do projektu w granicach objętych decyzją środowiskową, odcinka drogi dojazdowej do miejskich terenów inwestycyjnych w okolicy linii kolejowej i ul. Wita Stwosza. To połączenie zostanie wykonane na koszt miasta.

Projektanci zmienili także układ dróg dojazdowych przy węźle "Wieżyca" (wlot do Kościerzyny od strony Gdańska). Po korekcie drogi dojazdowe od strony miasta będą włączone do istniejącej drogi krajowej nr 20.

- Dla drogi dojazdowej po południowej stronie obwodnicy, dla której pierwotnie nie przewidziano włączenia do drogi krajowej nr 20, wspólnie z gminą Kościerzyna podjęto działania, które pozwolą przed zakończeniem budowy obwodnicy na podłączenie tego dojazdu do drogi krajowej ok. 100 m od końca obwodnicy - dodaje Piotr Michalski.

Mieszkańcy podczas spotkań w sprawie obwodnicy mieli także sporo uwag do rodzaju nawierzchni dróg dojazdowych.

- Nawierzchnie dróg serwisowych zostały zaprojektowane zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz z uwzględnieniem możliwości finansowych inwestora. Zapewniają one wystarczającą trwałość dla istniejącego zagospodarowania terenu - mówi rzecznik GDDKiA w Gdańsku. - Na etapie realizacji inwestycji będzie prowadzony monitoring i gdy intensywność ruchu na drogach serwisowych będzie na to wskazywała, a posiadane środki finansowe będą wystarczające, zostanie przeanalizowana potrzeba ulepszenia nawierzchni na konkretnych odcinkach tych dróg.

Tymczasem w zakresie obsługi ruchu rowerowego, w ramach przebudowy istniejących ulic: Leśnej, Cegielnia, Klasztorna i Przemysłowa zostaną wybudowane ścieżki rowerowe, nie przewiduje się natomiast budowy ścieżek wzdłuż trasy obwodnicy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki