OBUT 2013. Sprawdzian trzecioklasistów już 21 maja 2013 roku [ZASADY EGZAMINU]

AMNZaktualizowano 
Przemek Świderski / Dziennik Bałtycki
Uczniowie trzecich klas podstawówek napiszą we wtorek, 21 maja 2013 roku sprawdzian w ramach Ogólnopolskiego Badania Umiejętności Trzecioklasistów.

W poniedziałek, 20 maja między godziną 8 a 13 kurierzy firmy Pocztex dostarczali do każdej szkoły przesyłkę z zestawami zadań oraz "Przewodnikiem przeprowadzającego badanie" i "Przewodnikiem po programie WPP". Uczniowie trzecich klas już we wtorek, 21 maja napiszą sprawdzian.

KORZYŚCI Z OBUT 2013

Pracownicy Instytutu Badań Edukacyjnych na stronie poświęconej przedsięwzięciu podkreślają też, że z udziału w badaniu płyną same korzyści:

- Podstawowym jego celem jest wsparcie szkół w uzyskaniu dodatkowych, rzetelnych, porównywalnych informacji na temat poziomu wiadomości i umiejętności uczniów kończących klasę trzecią - po zakończeniu nauki na I etapie edukacyjnym, a przed rozpoczęciem nauki na II etapie - tłumaczą. - Szkoły, które dobrowolnie i bezpłatnie zgłoszą się do udziału w badaniu, otrzymają, wraz ze szczegółowym raportem opisującym wyniki uczniów, również rekomendacje ekspertów dotyczące praktyki dydaktycznej. Rekomendacje będą mogły stać się podstawą do planowania zindywidualizowanej pracy z uczniami zarówno w klasach I-III jak i od początku klasy IV.

OBUT 2013 - JAK BĘDZIE WYGLĄDAŁ SPRAWDZIAN TRZECIOKLASISTY?

Każdy uczeń, który weźmie udział w teście, będzie musiał rozwiązać dwa zestawy zadań.

Pierwszy sprawdza wiadomości i umiejętności z języka polskiego, natomiast drugi z matematyki.

Na każdy z arkuszy trzecioklasista ma 45 minut. Miedzy pierwszym a drugim testem odpoczywa przez 15 minut.

WYNIKI BADANIA BEZ WPŁYWU NA OCENY

Nauczyciele podkreślają, że wyniki badania nie mają wpływu na oceny ucznia. Dziecko nie powinno się też nim stresować. Zdania rodziców na ten temat są jednak podzielone.

EGZAMINY 2013 - MATURA - TESTY - SPRAWDZIANY - OBUT - bądź na bieżąco!

- Mój syn przeszedł przez sprawdzian spokojnie, bez problemów. Dzięki temu, że wziął w nim udział, mogłam się upewnić, że daje sobie radę w szkolę, do której trafił, a to dla mnie ważne - mówi pani Grażyna, matka niepełnosprawnego czwartoklasisty - Ale wiem od rodziców innych dzieci, że część maluchów mocno to przeżywa. Może niepotrzebne są im takie stresy?

Choć teoretycznie udział w tym przedsięwzięciu jest dobrowolny, w większości placówek nie było nawet mowy, by zrezygnować z badania.

MATURA 2013 Terminy, porady, pytania, odpowiedzi
Zobacz ARKUSZE testów maturalnych i ODPOWIEDZI

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 13

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

p
patrycja giczewska

ale LOL

O
Ola la

Test OBUT zdecydowanie nie koreluje z obecną podstawą programową. Podstawa dla przeciętniaków, a nawet mniej niż przeciętnych uczniów ( o tych z różnego rodzaju zaburzeniami i tych, którzy podjęli naukę w I klasie w wieku 6 lat lepiej nie wspominać!), a OBUT dla geniuszy. Tak to wygląda. Bez testu OBUT już w pierwszej klasie "wyłapałam" dzieci myślące analitycznie. Uczęszczały na kółko matematyczne, a potem z powodzeniem brały udział w licznych konkursach typu Alfik, Kangur, Mistrz tabliczki mnożenia itp. Niestety, takich dzieci w przeciętnej klasie jest mało (4 -5). Zdecydowana większość to dzieci, które dość dobrze opanowały techniki rachunkowe i potrafią rozwiązać proste zadania tekstowe. Zadania złożone rozwiązują z pomocą. Jest też grupka dzieci, które mają problem z opanowanie technik rachunkowych. Tabliczka mnożenia często jest nie do opanowania pamięciowego, a dzielenie to czysta abstrakcja. O myśleniu na poziomie operacyjnym można zapomnieć. Szwankuje analiza, dedukcja i nie jest to wina nauczyciela, ani też dziecka czy rodzica. Po prostu dziecko takie nie dojrzało do tego poziomu myślenia, czyli myślenia abstrakcyjnego.
Podobnie rzecz się ma z czytaniem. Nawet w trzeciej klasie są dzieci, które ciągle jeszcze koncentrują się na technice technice czytania, co w sposób oczywisty odbija się na rozumowaniu.
Podsumowując: dla dzieci bardzo zdolnych test był do "przejścia" i te w mojej klasie dobrze sobie poradziły. Przeciętne i słabe zwyczajnie POLEGŁY.
Wnioski powinni wyciągnąć twórcy podstawy programowej i wszyscy reformatorzy oraz autorzy tego testu.

O
Ola la

Test OBUT zdecydowanie nie koreluje z obecną podstawą programową. Podstawa dla przeciętniaków, a nawet mniej niż przeciętnych uczniów ( o tych z różnego rodzaju zaburzeniami i tych, którzy podjęli naukę w I klasie w wieku 6 lat lepiej nie wspominać!), a OBUT dla geniuszy. Tak to wygląda. Bez testu OBUT już w pierwszej klasie "wyłapałam" dzieci myślące analitycznie. Uczęszczały na kółko matematyczne, a potem z powodzeniem brały udział w licznych konkursach typu Alfik, Kangur, Mistrz tabliczki mnożenia itp. Niestety, takich dzieci w przeciętnej klasie jest mało (4 -5). Zdecydowana większość to dzieci, które dość dobrze opanowały techniki rachunkowe i potrafią rozwiązać proste zadania tekstowe. Zadania złożone rozwiązują z pomocą. Jest też grupka dzieci, które mają problem z opanowanie technik rachunkowych. Tabliczka mnożenia często jest nie do opanowania pamięciowego, a dzielenie to czysta abstrakcja. O myśleniu na poziomie operacyjnym można zapomnieć. Szwankuje analiza, dedukcja i nie jest to wina nauczyciela, ani też dziecka czy rodzica. Po prostu dziecko takie nie dojrzało do tego poziomu myślenia, czyli myślenia abstrakcyjnego.
Podobnie rzecz się ma z czytaniem. Nawet w trzeciej klasie są dzieci, które ciągle jeszcze koncentrują się na technice technice czytania, co w sposób oczywisty odbija się na rozumowaniu.
Podsumowując: dla dzieci bardzo zdolnych test był do "przejścia" i te w mojej klasie dobrze sobie poradziły. Przeciętne i słabe zwyczajnie POLEGŁY.
Wnioski powinni wyciągnąć twórcy podstawy programowej i wszyscy reformatorzy oraz autorzy tego testu.

O
Oliwia

to był sprawdziam dla 6 klasy to było oookkkkkkkkkkrrrropppppppppnnne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! i nawet nie było w programie ćwiczyliśmy tyle ale nic nie było!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

e
elka

L

L
Lojalna

Nie ściemniajcie, dzieci miały 40 minut na odpowiedź, a nie 45 minut. Poza tym nie oszukujcie,że było to sprawdzeniem wiadomości i umiejętności uczniów. To był test na inteligencję!!!!!!!!!!!!!

k
kazia

Moja szkoła miała taki egzamin nie ja bo ja chodzę do kl.2 , a ten egzamin miała klasa 3.

r
rodzic

poprzedni był niezgodny z podstawą programową, ciekawe jak będzie w tym roku

M
Motylek

Uważam jako rodzic, że to jest dodatkowy i niepotrzebny stres dla dziecka i co 3 lata, jakiś egzamin , bzdura, to Nauczyciel w klasie, nie potrafi tego wszystkiego już sam podsumować ocenić i wychwycić? Za naszych czasów tego nie było i było dobrze !!! Życzę dzieciaczkom powodzenia i trzymam kciuki ;)

M
Motylek

Uważam jako rodzic, że to jest dodatkowy i niepotrzebny stres dla dziecka i co 3 lata, jakiś egzamin , bzdura, to Nauczyciel w klasie, nie potrafi tego wszystkiego już sam podsumować ocenić i wychwycić? Za naszych czasów tego nie było i było dobrze !!! Życzę dzieciaczkom powodzenia i trzymam kciuki ;)

G
Gość

co będzie w tescie

J
Jula

na pewno będzie trudny

P
Paulina Rutkiewicz

jutro pisze ten test ! strasznie sie boję , mam nadzieję że pójdzie mi bardzo dobrze :)

Dodaj ogłoszenie