- Powstała nowa wiata, nawierzchnię wykonano z kostki betonowej. Są nowe ławki i zegary. Informacje o kursowaniu pociągów podróżni usłyszą dzięki nowemu systemowi megafonowemu. We Wrzeszczu powstało pięć wind - po dwie na każdym z peronów dalekobieżnych i jedna w budynku dworca - wymienia Ewa Symonowicz-Ginter z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Trzy przejścia podziemne zostały wyremontowane: w budynku dworca, na ul. Waryńskiego i Wajdeloty. W tym ostatnim dodatkowo otwarte zostało wejście na peron dalekobieżny (dotąd dostęp był tylko do peronu SKM).
- Przebudowa układu torowego umożliwiła bezkolizyjne włączenie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i prowadzenie płynnego regularnego ruchu pociągów. Zbudowano 11 kilometrów torów, 28 rozjazdów oraz nowe systemy sterowania ruchem kolejowym - mówi Ewa Symonowicz-Ginter.
Koszt przebudowy ogółem wyniósł 150 mln zł, a każdy z dalekobieżnych peronów kosztował ok. 9 mln zł.
Pierwszy z pociągów z nowego peronu odjechał już w sobotę o godz. 11.40, ale regularne kursy rozpoczną się w niedzielę 14 czerwca, kiedy obowiązywać zacznie nowy rozkład jazdy. Drobne, wykończeniowe prace oraz regulacja torów będą prowadzone jeszcze w czerwcu, ale ruch pociągów będzie odbywał się już bez przeszkód.
Rozkład jazdy pociągów Przewozy Regionalne na wakacje [LETNI ROZKŁAD JAZDY od 14.06.2015]
Dla mieszkańców Wrzeszcza i podróżnych zakończenie przebudowy ma niewątpliwie jeden bardzo istotny aspekt: dotychczas zamykane rotacyjnie w związku z prowadzonymi etapami pracami wejścia na poszczególne perony z różnych tuneli będą teraz otwarte na stałe.
wideo: Magda Gintowt - Dziewiałtowska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?