Obserwowany od kilku lat wzrost przeładunku paliw płynnych na rynku transportu morskiego, wpłynął na proces modernizacji Stanowiska Przeładunku Paliw Płynnych w Porcie Gdynia (SPPP).
Celem zwiększenia możliwości przeładunkowych SPPP, Zarząd ZMPG SA podjął się: wymiany urządzeń cumowniczo-odbojowych na Stanowisku Przeładunku Paliw Płynnych, modernizacji SPPP w zakresie przebudowy stałej instalacji gaśniczej oraz instalacji przeładunku paliw z instalacjami, wyposażenie SPPP w drugie ramie przeładunkowe.
Modernizowane Stanowisko Przeładunku Paliw Płynnych w Porcie Gdynia połączone jest bezpośrednio z rozbudowywaną bazą paliw w Dębogórzu, należącą do Grupy Kapitałowej PERN. PERN ogłosił przetarg na budowę dwóch zbiorników oraz infrastruktury im towarzyszącej. Będą w nich magazynowane produkty naftowe. Każdy zbiornik ma mieć pojemność 32 tys. m³sześć.
- Potwierdzeniem zasadności podjętych inwestycji na SPPP są inwestycje realizowane przez PERN w zakresie posiadanej przez nich bazy magazynowej. Mając na uwadze komplementarność działalności PERN i ZMPG, w obszarze przeładunku i magazynowania paliw płynnych, Port Gdynia musi podejmować wysiłek, mający na celu zwiększenie możliwości przeładunkowych SPPP - komentuje Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?